wie is er al een x bevallen van een prematuur tussen de 34 en 37 weken?

Hoi Gelukkige mama van 2,

Hou in je achterhoofd dat de gynaecoloog schattingen maakt! Daarnaast is gewicht belangrijk maar  niet het belangrijkste!!  Als je al zover in de  zwangerschap bent dan is de kans zeer groot dat de organen in  iedergeval goed gerijpt zijn. Dat is een stuk relevanter dan het gewicht.

Groetjes Saskia  

Hoi!

Billy(28-11-06) is met 35w4d met een ks gehaald.(ik had bloedingen)  Hij woog 2520gr.
Ik had al 2 opnames gehad vanwege de bloedingen (de eerste met 5mnd) Ik moest wekenlang platliggen en daar groeit een kindje goed van.Ik heb ook 2x injecties gehad om de longetjes te laten rijpen. Hij was dus 'klaar' om geboren te worden.
Na de geboorte had ie een geluidje bij t ademhalen en moest voor de zekerheid naar t az neonatologie (ik lag in een privekraamkliniek). De volgende ochtend hoefde hij geen beademing meer. Hij kreeg antibiotica en heeft 4dagen in de couveuse gelegen. Na een week mocht ie naar huis. (ik werd dag 3 ontslagen)
Uiteindelijk alles ok en nu is t een stoute dreumes van 15mnd.
Ik ben nu 11w4dzwanger van de derde!
groetjes,Priscilla

Hey,

Ik ben op 34 weken binnen gegaan met weeen en hebben mij dan aan de remmers gelegd en op 35 weken trug naar huis maar s'avonds besloot ze toch te komen,ben de dag erna dan bevallen met een geplande keizersnede want men vliezen waren gebroken.
Dus ben op 35 weken en 1 dag bevallen en Dyenthé woog 2kg 380 en was 47 cm.
Niet slecht vond ik voor 5 weken te vroeg en ben zelf ook wel een smalle en kleintje hoor :)
Ze heeft een week in de couveuse gelegen en dan nog een paar dagen in een gwn bedje en toen mocht ze al mee naar huis:)
Ze is nu juist vijf maand en weegt al over de zes kilo dus word een dikkerdje en ze heeft heel bollende wangskes,dus je ziet,ze worden allemaal wel flink groot he :)
Veel succes
Liefs orchi

Terug
Bovenaan