wie is er al een x eerder bevallen van een prematuur en met hoeveel weken?

hallo dames
mijn vraag staat er al en was benieuwd of er ook iemand is die al eens eerder net als ik bevallen is van een preamatuurtje

ik ben zelf 4 jaar geleden bevallen van mijn dochter met 32 weken en 3 dagen zwangerschap ze woog 1500 gram (ik ben zelf ook niet groot 1.56 cm?) en ze was 41 cm bij de geboorte

nou ben ik bijna 31 weken zwanger en benieuwd of ook dit kindje te vroeg zou komen
ik mag nu elke week op aandringen van mij op controle bij mijn gyn en word er naar de baby gekeken en de baarmoedermond word gemeten   alles is tot nu toe goed
ik ben toen 4 jaar geleden bevallen doordat ik spontaan gebroken vliezen had

wie o wie wilt haar ervaringen met mij delen en mij gerustellen dat eventueel kindjes die NOG VROEGER zijn geboren dan mijn dochter een perfecte overlevingskans heeft

gr mama

Hoi,

Ik wil graag m'n ervaringen met je delen, want zit hier ook al een beetje mee....ik ben nu pas 16 weken zwanger, dus nog een stuk minder ver dan jij, maar het houdt me nu ook al bezig.
Ik ben nl. ruim 3 jaar geleden bevallen van m'n dochter toen ik 32 en 5 dagen zwanger was. Bij mij begon het met weeen, wat ik eerst niet in de gaten had. Ik dacht dat ik last had van m'n darmen!! Maar ja, je verwacht het ook echt nog niet hè!
Mijn zus is 3 jaar geleden ook te vroeg bevallen, bij 34 weken en 2 dagen. Vorig jaar heeft zij haar 2e kindje gekregen en is ze bevallen bij 39 weken. Dus dat was prima!

Ik loop nu ook bij de gync., in 1e instantie omdat ik hiervoor 2 vroege miskramen heb gehad, maar ik mag nu ook bij hem blijven ivm die vroeggeboorte.
Mijn dochter woog trouwens best veel bij de geboorte, nl. 2230 gram en ze was ook 41 cm. lang.
Ze deed het wel gelijk erg goed, hoefde maar 4 dagen in de couveuse(totaal 16 dagen in het ziekenhuis)  en kon op eigen kracht ademen. Hoe was dat met jouw kindje toen?

Fijn dat je nu elke week mag komen bij de gync. Lijkt mij ook wel prettig hoor als ik wat verder ben in de zwangerschap.

Wat zegt jouw gync. over de kans op weer een vroeggeboorte?

Groetjes,
Angel

hoi hoi

goh had niet verwacht dat ik zo snel een reactie kreeg.
De reden waarom ik elke week mag komen is omdat ik erg onzeker ben en bang voor een eventuele vroeggeboorte.
Aangezien er bij mij helemaal geen oorzaak gevonden is(denk zelf blaasontsteking) maar had in die tijd ook erg veel stress,verhuizing midden in de zwangerschap komt alles wel klaar als de baby komt enzv.
Ik werd op een middag wakker in bed in een plas vol met vruchtwater dus zo is het bij mij begonnen.
mijn dochtertje woog echt niet zoveel bij de geboorte maar deed het ook meteen heel goed en drinken uit de borst wat ze kon

Dus met deze zwangerschap ben ik terecht gekomen bij de gyn   en die vertelde me dat deze zwanger ook tot 42 weken kan (denk het zelf niet) en dat alles er goed uitziet   vandaar ook de baarmoederhals meting

wat was de reden van de vroeggeboorte van je zus ,je zei dat ze met de 2e zwangerschap   een hele eind was?

gr

Hoi,

Kan me goed voorstellen dat je onzeker bent en nerveus, dat had m'n zus precies hetzelfde vorig jaar. Pas toen ze die 34 weken voorbij was, kon ze pas echt gaan genieten. Bij haar is ook geen reden ontdekt, bij haar begon het met gebroken vliezen en dat werd uiteindelijk een spoedkeizersnede. Bij de 2e is het dus veel beter gegaan, want dat kindje is gewoon geboren en dus bij 39 weken zwangerschap.
Mijn moeder is ook te vroeg bevallen van mij (3 weken) en van m'n zus (4 weken). De gync. zei dat ze het weleens vaker ziet dat het in bepaalde families voorkomt. Maar het wil inderdaad ook weer niks zeggen, de gync. zei dat het ook heel goed kan zijn dat ik nu ook tot 42 weken loop. Ik geloof daar ook niks van, zal raar opkijken als het wel zo is...ha,ha!

Meten ze dan of je al ontsluiting hebt ofzo?

Fijn dat jouw dochter het toen gelijjk ook zo goed deed. Die meiden zijn toch vechters hè!
Weet je nu al wat het wordt?

Ik had toen trouwens ook best veel stress en het heel druk gehad, dus wie weet heeft dat ook invloed gehad op onze vroeggeboortes.
Ik hoop dat er nog meer meiden reageren met hun verhaal.

Groetjes,
Angel

hoi angel36

ja ze meten de baarmoedermond om te kijken of het al ''week'' rijp is.

het is bij mij nog altijd goed   zit ook vaak op de verloskamers heb momenteel ook vaak last van harde buiken
ik   moet je eerlijk zeggen echt genieten kan ik niet van deze zwangerschap aangezien ik dus te vroeg bevallen ben
maar..??? gelukkig schiet het al steeds meer op en kijk dan ook vaak op internet wanneeer kindjes echt levensvatbaar zijn.
Lees vaak dat veel vrouwen met 30 weken bevallen of 31 weken   dus ook ik kijk altijd als ik een week verder ben oh het kindje heef tnu meer kans   eigenlijk geef ik mijzelf geen rust in mijn hoofd..maar ja wat wil je zoiets wat heel onverwachts komt

gr linda

Hoi,

Leuk weer een meid, wij hopen bij de volgende echo (20 weken-echo) te horen te krijgen wat het is. We hebben geen voorkeur hoor.

Ik snap dat jij je druk maakt hoor, denk dat ik dat ook ga doen straks, maar....nog een positief verhaaltje voor je: ik heb destijds gehoord van een kinderarts dat 30 weken ook een belangrijke grens is, dus daar ben je al overheen!
Bij 26 weken zijn kinderen levensvatbaar.
Hopelijk kan je na 33 weken wat meer gaan genieten. Jouw dochter deed het goed, dus als je kindje later wordt geboren, komt dat ook goed. Vast ook weer zo'n sterke meid.
Hou je me wel op de hoogte!!
Wanneer ben je uitgerekend?

Groetjes,
Angel

Hoi Linda en Angel,

Van harte gefeliciteerd met jullie tweede zwangerschp!

Ik ben zelf in dec.2006 bevallen van een zoon,ook een prematuur.
Stijn is met 29 weken geboren,ivm een actue loslating van de placenta.
Stijn heeft 10 weken in het Zh gelegen.Stijn heeft na zijn ZH periode nog een half jaar aan het zuurstof gelegen.Door zijn vroeggeboorte heeft hij een gehoorbeschadeging.We zijn nu bezig met een cursus gebarentaal.
Het was echt een moeilijke situatie,en soms nog.
Wat fijn voor jullie dat jullie weer zwanger zijn,maar ik weet zeker dat het ook een angstige periode is.Ik zou graag weer zwanger willen zijn,maar ik durf nog niet.
Heel veel succes en sterkte...

Groetjes Kim.

Terug
Bovenaan