wie is er al volop bezig met zindelijkheid(straining)?

Onze dochter van 2 jaar en 2 maanden geeft al een aantal weken aan:
"Poep gedaan" en dat is dan ook zo. Ze zegt het nu ook na een plas. Sommige zeggen tegen me: "Nu beginnen, luier uit, stapel onderbroeken kopen en aan doen".

Ik vraag me af, of ik nu al wat  regelmatiger moet beginnen met haar op wc/potje te zetten of het nog maar speelsgewijs te doen?
Ze plast nog heel veel in haar luier. Ze geeft alleen aan als ze het gedaan heeft.
Ik vind het ook geen weer om haar zonder luier te  laten  lopen, de zomer is net voorbij (al was het afgelopen dagen wel stralend weer).
Ze heeft een tijdje gehad dat ze graag op de wc/potje wilde zitten, maar nu neemt de interesse af. Als ik het vraag of ze wil, zegt ze 'nee' en als ik ze er een keer opzet is ze er binnen een paar seconden weer af.
Heb het idee dat het nog niet echt zinvol is om te beginnen.
Ik zet haar er wel op als ze dit een enkele keer vraagt.
Zo ook afgelopen week, toen zei ze: "Plas doen op wc" er kwam alleen niets.

Ik heb overigens al wel onderbroekjes in huis en ook zo'n trainingsbroekje van de Hema.

Hoe pakken jullie dit aan/ hebben het aangepakt?

Groetjes, "Rebbie"

Het is al wel een half jaar geleden dat Julian zelf aangaf dat hij op het potje wilde zitten. Ik had helemaal niet door wat hij bedoelde.   We hadden het potje gekregen het stond op zijn kamer, zonder dat we er iets mee gedaan hadden . Later bedacht ik me dat hij natuurlijk op het kdv wel het een en ander meekrijgt.

Ik vraag hem nu bij het verschonen of hij op het potje / de wc wil.   Als hij aangeeft dat hij wil dan komt er vaak ook wel een plas of ontlasting. Meneer wil nu alleen nog maar op de wc en begint het ook zelf al aan te geven. Dus dan zorgen we dat hij zsm op de wc zit. Ik ben best verbaasd dat hij het dan nog zo lang weet op te houden. Aan de andere kant hebben we nog dagelijks volle luiers. Die luiers houden we er dus wel een tijdje in hoor. We gaan gewoon proberen de momenten van naar de wc gaan uit te bouwen en als het goed gaat heel enthousiast reageren. Julian is daar erg gevoelig voor (ik denk de meeste kindjes)  en is dan echt super-super trots.

Dus wij zijn er wel mee bezig, maar nog niet volop.

Succes!
Ellen mv Julian

Hier half er mee bezig. Ze plast al een tijd op het potje en sinds een aantal weken geeft ze het ook aan. Enig probleem dat ze poepen erg eng vind. Ook als ik haar een luier om doe omdat we naar buiten gaan gaat het nog al eens mis, zo van heb een luier om dus nou ja dan doe ik het daar wel in, Mirthe is nu 2 jaar en 2 maanden oud

Hier zijn we min of meer bezig met zindelijkheid.
Op vaste momenten zoals bij opstaan en slapen gaan
en als de luier verwisseld wordt even op de w.c.
en meestal plast Lorenzo dan wel.
Op het potje wil hij absoluut niet gilt dan alles bij elkaar.
Nu wordt mij wel eens gezegd dat ik Lorenzo ook tussendoor
een keer op de w.c. moet zetten maar ik wil niks forceren
heel af en toe geeft hij het zelf aan namelijk en dat erbij de 24ste
wordt hij geopereerd om zijn rechterballetje op de plek te zetten
en volgens de uroloog wil het wel eens gebeuren dat je dan met
zindelijkheids training opnieuw kunt beginnen.
Dus voor alsnog gaat het bij ons dus zo.

Groetjes
Bianca mv Lorenzo

hoi hoi,

Wij bedachten dit weekend..
Mexx begint 's ochtends in de blote billen als ze geplast heeft op het potje  mag ze een chocolaatje uit de avant kalender pulken en dan kijken we wel waar het schip strand.
Nu is ze zindelijk want ze plast dus op het potje en als beloning mag ze uit de avant kalender een chocolaatje puzzelen en dat is zo interessant dat ze het goed doet tot nu. En ze wil dus ook een onderbroek aan en dat gaat tot nu toe ook goed geen ongelukjes nog maar we zijn   pas 4 dagen bezig dus je weet nooit...

kus wen

Wij zijn idd ook al even bezig. Wij zetten Lyanne op vaste tijden op de wc (potje wil ze niet meer), maar als ze zelf moet, staat ze te trappelen en komt ze naar ons toe dat ze dus moet. Als ze op de wc heeft geplast en/of gepoept, mag ze een sticker uitzoeken en opplakken.

Hoop ze toch wel snel helemaal zuiver te hebben, zeker met een 2e op komst.

Groetjes, Marieke mv Lyanne en 35+4 wkn zwanger

Tess heeft een tijdje een paar keer per dag op de wc geplast maar dit is helemaal over. Af en toe komt er nog een keer een plas.
Ik laat het maar even zo, ik ben er niet echt heel erg mee bezig.

Liefs sandra

Terug
Bovenaan