wie is er al volop bezig met zindelijkheid(straining)?

Annique gaat hier af en toe op het potje

Ze wil dit niet altijd, maar soms zit ze er dan even 10 sec. op en dan is het uuhuuuh aaaf!!!!

nou ik dwing het niet, maar probeer het wel te stimuleren.

gisteren heeft ze voor de 2e keer een plasje erop gedaan, en dan zijn we natuurlijk erg blij... en dat stimuleert hopelijk wel om het volgende keer weeer te doen.

ze geeft wel aan als ze heeft gepoept, dus ze voelt wel steeds beter dat er iets is of komt.

we zien t wel..

groetjes sandra

Enzo zegt sinds kort dat hij heeft gepoept of soms dat hij nog moet poepen. Plassen dat meldt hij nog niet.
Dus ik potje gekocht maar meneer wordt hysterisch als hij dat ding ziet. Hij wil er wel mee spelen maar erop zitten lukt niet.
Dus ik heb nu een brilverkleiner gekocht maar hij vindt het allemaal nog eng.

Ik laat het dus voorlopig nog ff zo als het nu is. Want ik wil hem niet dwingen.

liefs
di silva

Hallo,

Janne geeft sinds een paar weken duidelijk aan dat ze moet poepen of plassen. Op het consultatiebureau gaven ze aan dat ik dan kon beginnen met het potje. Deze heeft altijd in het zicht gestaan maar sinds gisteren (ik heb vakantie) laat ik haar zonder luier rondlopen, hebben we een stickervel opgehangen met haar naam erop en lezen we het boekje ' liselotje op het potje' veel voor. Met als resultaat dat ze al 12 stickers heeft mogen plakken. Ze vindt het helemaal geweldig. Vanochtend toen ze wakker werd, riep ze meteen dat ze op het potje een plasje wilde doen. Ben benieuwd hoe het verder gaat. Zeker is dat ze het al een paar weken allemaal reuze interessant vindt. Grappig hoor, ze vindt zichzelf ook een echte grote meid. En ik ben hartstikke trots op haar :)

Groetjes,
Bregje mv Janne (2 jaar + 3 maanden)

Yoëll weet precies wanneer hij gaat poepen en/of gepoept heeft.
Hij geeft ook aan als zn luier vol zit met plas, maar potje of wc is hij niet echt mee bezig.
Meestal voor het douchen gaat hij op het potje of de wc, maar het boeit hem totaal niet.

Ik vind het komt vanzelf, hij wordt al zo snel groot, leert veel, dus alles op zn tijd.
Voor hij naar de basisschool gaat plast hij vast wel op de wc.

Pff, wat zijn er al veel mee bezig! Waar is de babytijd gebleven! Tessa geeft wel aan wanneer ze gepoept heeft / moet. Op een of andere manier vindt ze poep nu in de luier vies. Als het een keutel (wat een verhaal) is landt ie in de wc en zwaaien we hem uit! (moet ze keihard om lachen....). Het potje staat in de wc en regelmatig gaat ze mee naar de wc en "luistert" ze als wij moeten plassen naar het geluid! Vindt het vaak een gedoe om die romper open te maken, luier uit en dan steeds die luier weer tussen de benen frommelen......
Op het KDV gaat ze samen met haar vriendinnetje naar de wc en krijgen ze een sticker als ze geplast hebben en 2 stickers als ze gepoept hebben. Thuis ook maar een stickervel opgehangen.  2 stickers heeft ze al verdiend: door naast het potje op de mat te poepen

Lisenka mv Tessa & Meike

Terug
Bovenaan