wie is er bekent met zwangerschapsdiabetes???

Hoi allemaal,

Helaas is het niet altijd zo dat zwangerschapsdiabetes verdwijnt naar de bevalling.
Dit is bij mij helaas het geval.
Naar de bevalling van mijn oudste dochter heb ik diabetes gekregen.
Eerst een dieet maar nadat ik zwanger was van de jongste werd ik meteen op de insuline gezet door de diabetoloog.
De kinderen zouden veel te zwaar zijn bij de geboorte volgens de arts.
De oudste was 44 cm en 2135 gr en de jongste 46 cm en 2800 gr.
Ondanks dat tijdens de zwangerschappen mijn suikers veel te hoog zijn of te laag heb ik toch te kleine kinderen gekregen.
De meiden zijn beide met respectievelijk 38 weken en 37 weken geboren.
De jongste is nu 4 maanden oud en wij hebben op 1 juni 2009 te horen gekregen dat we ons derder kindje verwachten.
Alleen kreeg ik naar een telefonisch consult met de diabetoloog een week nadat we wisten van de nieuwe zwangerschap te horen dat ik weer insuline mag gaan spuiten.
Ik sta met een nuchtere waarde op van boven de 6 en meer.
Overdag zijn de waarders tussen de 7 en 17.
Soms daalt mijn suiker zo enorm dat de waarde onder de 4 komt en ik een hypo krijg.
Nu moet mijn man bij een hypo glucagen spuiten om de suiker zo snel mogelijk omhoog weer te krijgen.
Een waarde tussen de 5 en 7 is heel mooi tijdens de zwangerschap.
Ik moet 4 keer per dag insuline spuiten en zeker 7 keer per dag mijn suikerwaarde prikken en dat iedere week doorgeven aan de diabetesverpleegkundige of de arts.
Verder heb ik er ook nog epilepsie bij wat het allemaal niet makkelijker maakt voor mij.

Iedereen veel succes en geniet van  je zwangerschap.

Christel

Hoi Christel,

Jee, wat een gedoe zeg. Moet je echt ook pruiten? Dat lijkt me zo eng.
Wel heel bijzonder dat jij kleine kindjes hebt gekregen. Mijn eerste was ook 46 cm en 2930 gram. Daarin tegen kwam de tweede met 51,5 cm en 4040 gram!! En bij haar was er dus iets met de suikerspiegel waardoor we nog eventjes in het ziekenhuis moesten blijven.
Is het nou zo dat als je waarde lager is dat 5 dat je te weinig suiker hebt en boven de 7 te veel suiker?
Ik had namelijk 5.7 en ik snoep echt veel, ik eet dus wel veel suiker.

Groetjes Ris
p.s. ik hoop voor je dat je een fijne zwangerschap krijgt

Hoi Ris,

Ik zou al heel erg blij zijn met een waarde van 5,7
Als je waarde lager is dan 4.0 dan spreek je van een hypo.
Is je waarde hoger dan 10.0 dan heb je een hyper.
Ik moet 5 keer per dag insuline spuiten.
De naaldjes zijn heel erg kleine en je voelt ze nauwelijks.
Vanavond was ik op mijn werk en was mijn waarde ineens gedaald naar 2,7.
Dan spreek je van een hypo.
Een collega heeft bij mij Glucagen moeten spuiten om de waarde heel snel omhoog te krijgen.
Je voelt je bij een hypo echt niet lekker.
Vaak weet je dan al uit je eigen dat je waarde weer eens omlaag gegaan is.
Ik moet 7 keer per dag mijn waarde prikken en over het algemeen mag ik veel eten.
Waar je op moet letten met zwangerschapssuiker en diabetes zijn de 5 p's.
Patat
Pannekoeken
Pasta
Pinda's
Peulvruchten
Van deze lekkere dingen mag ik niet veel eten.
Hooguit 1 keer per 14 dagen 1 van deze producten.

Succes met je waarde's als ze rond de 5 blijven dan feliciteer ik je.

Groetjes
Christel

He meiden,

ik heb dus vorige week die test gehad.
Ik had nuchter een waarde van 4.3, geloof dat dat erg netjes is, bijna erg laag geloof ik.
De echte uitslag weet ik nog steeds niet, ben er nog niet over gebeld, dus ik neem aan dat het allemaal wel goed zit!!!
Ben daar wel opgelucht over!!
Volgende week bij de VK hoor ik meer, maar ik maak me eigenlijk geen zorgen meer!!

Meiden, wens jullie heel veel succes met jullie zwangerschappen!!

x romaty

Hoi Romaty,

Ik wens je veel sterkte en succes de komende tijd.
Als je waarde 4,3 is dan is hij inderdaad een beetje aan de lage kant.
Je kunt soms beter lage waarde's hebben dan de hoge.
Van hoge waarde's groeit je kindje enorm veel van.
Ik hoop dat je kunt genieten van de resterende zwangerschapstijd.
Voordat je het weet heb je je kindje in je armen en dan zal alles wat je in je zwangerschap hebt meegemaakt met bijv je suikers verleden tijd zijn.
Toen mijn jongste werdt geboren was alles wat ik tijdens mijn zwangerschap had meegemaakt verleden tijd en wist ik waar ik het allemaal voor heb gedaan.
Zo zal het ook met deze zwangerschap zo zijn.

Groetjes
Christel

Hi Romaty!
Ik ben inmiddels bevallen van een zoontje van 4410 gram en 56 cm.
Ik had ook last van zwangerschapsdiabetes.
Ik hoefde niet te spuiten.

We kwamen erachter omdat ik had aangegeven dat iedereen maar zei dat mijn buik zo groot was en of dat wel normaal was. Doorgestuurd, geprikt, waarden te hoog.
Mijn kindje was op de echo's steeds vrij (te) groot. Ik ben ingeleid met precies 40 weken.

Maar je hoort er nog over van je vk, ik hoop inderdaad voor je dat er niks is.
Als er wel wat is ben je er vroeg genoeg bij en heb je hier natuurlijk prima begeleiding.
Het is alleen vervelend dat je een bepaald dieet moet volgen, daar heb je gewoon geen zin in, tenminste, ik had dat niet, maar tis dan voor een goed doel.

Ik hoop voor je dat je geen diabetes hebt, succes!

Natalie

Terug
Bovenaan