Hoi allemaal,
Helaas is het niet altijd zo dat zwangerschapsdiabetes verdwijnt naar de bevalling.
Dit is bij mij helaas het geval.
Naar de bevalling van mijn oudste dochter heb ik diabetes gekregen.
Eerst een dieet maar nadat ik zwanger was van de jongste werd ik meteen op de insuline gezet door de diabetoloog.
De kinderen zouden veel te zwaar zijn bij de geboorte volgens de arts.
De oudste was 44 cm en 2135 gr en de jongste 46 cm en 2800 gr.
Ondanks dat tijdens de zwangerschappen mijn suikers veel te hoog zijn of te laag heb ik toch te kleine kinderen gekregen.
De meiden zijn beide met respectievelijk 38 weken en 37 weken geboren.
De jongste is nu 4 maanden oud en wij hebben op 1 juni 2009 te horen gekregen dat we ons derder kindje verwachten.
Alleen kreeg ik naar een telefonisch consult met de diabetoloog een week nadat we wisten van de nieuwe zwangerschap te horen dat ik weer insuline mag gaan spuiten.
Ik sta met een nuchtere waarde op van boven de 6 en meer.
Overdag zijn de waarders tussen de 7 en 17.
Soms daalt mijn suiker zo enorm dat de waarde onder de 4 komt en ik een hypo krijg.
Nu moet mijn man bij een hypo glucagen spuiten om de suiker zo snel mogelijk omhoog weer te krijgen.
Een waarde tussen de 5 en 7 is heel mooi tijdens de zwangerschap.
Ik moet 4 keer per dag insuline spuiten en zeker 7 keer per dag mijn suikerwaarde prikken en dat iedere week doorgeven aan de diabetesverpleegkundige of de arts.
Verder heb ik er ook nog epilepsie bij wat het allemaal niet makkelijker maakt voor mij.
Iedereen veel succes en geniet van je zwangerschap.
Christel
Helaas is het niet altijd zo dat zwangerschapsdiabetes verdwijnt naar de bevalling.
Dit is bij mij helaas het geval.
Naar de bevalling van mijn oudste dochter heb ik diabetes gekregen.
Eerst een dieet maar nadat ik zwanger was van de jongste werd ik meteen op de insuline gezet door de diabetoloog.
De kinderen zouden veel te zwaar zijn bij de geboorte volgens de arts.
De oudste was 44 cm en 2135 gr en de jongste 46 cm en 2800 gr.
Ondanks dat tijdens de zwangerschappen mijn suikers veel te hoog zijn of te laag heb ik toch te kleine kinderen gekregen.
De meiden zijn beide met respectievelijk 38 weken en 37 weken geboren.
De jongste is nu 4 maanden oud en wij hebben op 1 juni 2009 te horen gekregen dat we ons derder kindje verwachten.
Alleen kreeg ik naar een telefonisch consult met de diabetoloog een week nadat we wisten van de nieuwe zwangerschap te horen dat ik weer insuline mag gaan spuiten.
Ik sta met een nuchtere waarde op van boven de 6 en meer.
Overdag zijn de waarders tussen de 7 en 17.
Soms daalt mijn suiker zo enorm dat de waarde onder de 4 komt en ik een hypo krijg.
Nu moet mijn man bij een hypo glucagen spuiten om de suiker zo snel mogelijk omhoog weer te krijgen.
Een waarde tussen de 5 en 7 is heel mooi tijdens de zwangerschap.
Ik moet 4 keer per dag insuline spuiten en zeker 7 keer per dag mijn suikerwaarde prikken en dat iedere week doorgeven aan de diabetesverpleegkundige of de arts.
Verder heb ik er ook nog epilepsie bij wat het allemaal niet makkelijker maakt voor mij.
Iedereen veel succes en geniet van je zwangerschap.
Christel