Wie is er nog meer net zwanger van de eerste?

Hey meiden,

Ik ben Tessa, 20 jaar en 7 weken zwanger van de eerste.
Wie nog meer?

Zijn er meer meiden waarvoor dit allemaal nieuw is? Ik moet zeggen dat ik niet kan wachten om de verloskundige met al mijn vragen te bestoken hahaha.

Denken jullie ook na bij alles wat je eet of drinkt? Watvoor vitamines slikken jullie?

Groet,

Hoi Tessa,

Ik ben 37jaar en ook zwanger van de eerste. Ik ben nu 24 weken zwanger . Foliumzuur kan je nog slikken tot je tiende week en daarna gaat alles vanzelf en van de verloskundige hoor je wat dingen en al je vragen kan je daar stellen!
Geniet er maar van, de tijd gaat echt heel hard!
Vooral de echo's zijn geweldig! een kindje in je buik zien!
Daarna ben ik floradix gaan slikken omdat ik heel moe was en een tekort aan ijzer had, maar dit hoor je allemaal bij de verloskundige.

Groetjes Karin

Hoi Tessa,

Ik ben 24 jaar en zwanger van de eerste. Ik slik davitamon mama en baby. De vk had me aangeraden een speciale multivitamine voor zwangere vrouwen te slikken ipv de gewone tabletten.

Vooral in het begin was ik me heel bewust van mijn eten en drinken. Ik lust namelijk niet echt fruit en zat tegen mijn zin in 2 stuks weg te werken. Met verschillende mensen erover gehad en het is echt geen ramp als je niet iedere dag aan je fruit komt. Dan eet je een extra salade ofzo. Er zijn trouwens genoeg mensen die hun hele zwangerschap slecht gegeten hebben en ook een gezonde kleine hebben. Misschien was hun kans iets minder groot maar je moet je bedenken dat het niet van 1 stuk fruit of 1 glas melk afhangt. Zo zwaar weegt het nu ook weer niet.

Veel plezier met de echo's!

Hoi Tessa,

Ik ben 33 jaar en zwanger van de eerste. Morgen start week 7 al! Ik ben op 22 april uitgerekend. Het is heel spannnend en ik moet er nog steeds aan wennen! Ik was een enorme koffie-leut en moet het nu met 3 kopjes per dag doen. Maar bij mijn tweede kopje voel ik me al schuldig... Gelukkig ben ik al een half jaar geleden gestopt met roken!
Ik ben altijd al een lastige eter geweest, met name groenten hou ik niet van. Maar ja, mijn vriend doet zijn best en ik eet het toch, alleen wat minder dan zou moeten maar dan eet ik wat extra sla. Ik hou van fruit maar geloof het of niet: dat vergeet ik te eten! En op de momenten dat ik er aan denk, heb ik er geen trek in...

Over twee weken hebben we de eerste afspraak bij de gynaecoloog. We slaan de verloskundige over en gaan direct naar een gynaecoloog daar ik epilepsie heb.

Ik neem foliumzuur en daarnaast Davitamon multivitamine. Die neem ik al enkele jaren dus vul ik gewoon aan met foliumzuur. Ik ben benieuwd wat ons allemaal te wachten staat! Sinds eergisteren staan de kratten van Moeders voor Moeders in huis die ik met plezier vul!

Geniet er van!!!

Hey dames,

Bedankt voor jullie reacties allemaal... Leuk om de verhalen van anderen te horen.

Tammy, ik herken vooral jou verhaal. Ik hield nogal van een drankje, ik rookte als een ketter en dronk ook veel koffie. Ik hou ook van filet americain enzo.
Maar dat moest ik allemaal vaarwel zeggen.

Ik ben me nu wel ineens heel bewust van eten enzo. Als ik een broodje in me mond stop, denk ik ineense ooh mag ik dit wel? Terwijl ik eigenlijk een heel nuchter mens ben, ik ben toch ook normaal op de wereld gekomen, waarom zouden we dan gekke doen nu?

Ik drink nu 1 tot 2 cappucino ipv zwarte sterke koffie. Per dag. Ik ben gestopt met drank en met roken. Ik eet helaas geen rosbief en filet americain meer. Maar heel veel andere dingen zal ik niet meer opgeven hoor... Vind ik persoonlijk wel n btje onzin.

Ik ben ook erg laks met pillen, ik vergeet ze elke ochtend.... Beetje irritant. Ik heb nu multivitaminen voor zwangeren, maar vergeet ze dus steeds. Dat helpt ook niet echt.

Dames, lijkt me leuk met jullie verhalen en kwaaltjes enzo te delen. Succes allemaal en geniet ervan!!

Ik heb in ieder geval 1 september mijn eerste afsprak bij de vk. Voor degene die hun 1e echo al gehad hebben, kregen jullie die ook meteen bij de 1e afspraak?? Ben zooo benieuwd of ik dinsdag me wondertje zal zien....

Liefs

Hai!!!

Nou, ik ben ook zwanger van de eerste. We weten het pas sinds gisteren, maar het is nog maar het enige waar ik over na kan denken!!!

Ook al is het leven nu inderdaad zonder koffie (2 is natuurlijk geen aantal) en sigaretten.... Ik ben dolgelukkig!!!

Hey Tessa,

Ik ben ook zwanger van de eerste (10w+4d)
Ik let op zich niet zo heel erg op wat ik eet, ik weet wat ik niet mag, tja en ik kan best een paar maanden zonder (denk ik)Alleen ben ik wel mijn cola verslaving aan het inperken, nog maar 3 glazen per dag ipv 1,5 liter....

Ik was een zware roker en nu neem ik 1 x in de 3/4 dagen nog 1 of 2 hijsjes, flink afbouwen dus, voor de mensen die me nu met de nek aankijken, mijn hele omgeving incl verloskundige is trots op me, en zodra ik kan stop ik echt, ik bekijk t gewoon van dag tot dag!

Een drankje mis ik in t weekend ook wel, vooral omdat ik in de horeca werk, maar ach dat overleef ik wel.

Verder heb ik ook rare (tegen)zin, ik weet niet of jij dat ook al hebt. maar t is dus echt zo!
Ik heb totaal geen zin meer in wat voor vlees dan ook, als ik vlees eet op brood of als avondeten zit ik echt met tegenzin te eten. Terwijl ik normaal echt elke dag vlees een, en maar 1 of 2 keer in de week kip of vis....

Mijn eerste echo heb ik al gehad(2w geleden), daar had ik een aparte afspraak voor, dus niet tijdens de intake, (die had ik gister pas) met de intake word je ondervraagd, je bloeddruk gemeten en wat bloed afgenomen.

Heel veel succes overal mee, en gefeliciteerd natuurlijk!

(ow ja, ik ben 27)

Liefs

Hoi Tessa,
Ik ben 32 en ook zwanger van de eerste. Ben nu 22 weken en 1 dag. Ben op 1 januari uitgerekend.
Ik kan dus geen koffie meer zien. Bij de geur alleen al draait mijn maag om.
Verder was ik al gestopt met alcohol drinken toen ik stopte met de pil en verder let ik een beetje op met de dingen die echt niet mogen.
Ik slik puur mama van vsm. Dit zijn vitamine pillen voor zwangeren. En tot de 12e week foliumzuur geslikt.
Geniet van je zwangerschap.
Groetjes, Peet.

Terug
Bovenaan