wie is er ook de voedingstijden aan het aanpassen?

hoi hoi,

ik moet mijn dochtertje steeds wakker maken voor de voeding van 23.00 uur en ze ligt slapend de fles te drinken.
ik vind het zo zielig om haar wakker te moeten maken terwijl zo heerlijk ligt te slapen.
vandaag heb ik het cb gebeld en ze hebben me aangeraden om de laatste 2 voedingen eerder te geven en dan te kijken hoe het gaat.
de tijden waren eerst:
7.00 uur
11.00 uur
3.00 uur
19.00 uur
23.00 uur

nu zegt het cb:
7.00 uur
11.00 uur
15.00 uur
18.30 uur
22.00 uur

dit wordt de eerste avond dat ik het ga proberen. ik hoop dat ze de nacht toch doorslaapt.
zijn er meer moeders die al proberen het voedingsschema aan te passen???

hoi,

ik heb t schema wel aangepast,eigenlijk aan de behoeften van Tara.
Ik kreeg haar(bij 6 weken)met geen 10 paarden wakker voor de voeding van 22.30.
Oke na 15 minuten klieren en kietelen had ik haar uit eindelijk wakker,maar na 2 minuten drinken sliep ze al weer...dus ik ben ermee gestopt.
Ze krijgt rond 20.00 haar laatste voeding.
Ze komt ongeveer 1 keer in de nacht en dan om 7.00.
En soms komt ze s'nachts zelfs niet,wisselt heel erg.
ongeveer mijn schema;
3.00
7.00/7.30
10.00/10.30
13.00/13.30
17.00/17.30
20.00/20.30
Soms wil ze nog een klein slokje tussendoor(rond 19.00)
En soms slaat ze de nachtvoeding over.
Ik zit gemiddeld op 6 voedingen,soms 7 voedingen.

groetjes danielle

Ik ben ook aan het klooien met voedingen. Gister wilde mevrouw maar 4 flessen:
  8.30 uur
11.30 uur
17.00 uur (+ fruit)
23.00 uur
Voor de laatste voeding moesten we haar wakker maken.

Vandaag heeft ze er wel 5 gehad:
  8.30 uur
10.30 uur
15.30 uur (+ fruit)
19.00 uur
23.00 uur (krijgt ze nog)

Ik twijfel over die laatste voeding, want we moeten haar steeds wakker maken, maar als we haar eerder geven wordt ze misschien ook eerder wakker en ik heb geen zin om er 's nachts een keer uit te moeten. Vorige week wilde ze de nachten niet doorslapen, dus wij waren verrot aan het eind van die week.  
Misschien moet ik 1 fles wel door alleen fruit vervangen, maarja... dan krijgt ze  geen 150 ml per kilo lichaamsgewicht binnen.  
Anne krijgt overigens 3x 165cc, 1x 200cc voor we de nacht in gaan (die ze meestal niet helemaal opdrinkt) en 60 of 90 cc na het fruit.

Ik weet niet echt waar ik goed aan doe, ben dus ook aan het 'klooien'.

Groetjes,
Natasja
en
Anne (29 november)

nou, ik haar om half 10 in badje gedaan en toen om 22.00 uur de fles gegeven. ik hoop dat ze nacht doorslaapt nu.
dat ze gaat nu toch een uur eerder de nacht in.
ze krijgt 5x 165/170 cc.
de ene keer krijgt ze het flesje wel leeg en de andere keer niet.
ach, ik zie wel hoe het gaat lopen.
toen we de voeding van 3.00 uur lieten vallen kwam ze op het begin ook nog steeds om 4.00/5.00 uur maar dat hebben we steeds gerekt (ze viel dan ookwel weer in slaap) en na een paar dagen had ze door dat ze wat langer moest slapen.
misschiend dat dat nu ook weer zo zal gaan.
ik probeer het liever nu uit. 2 april moet ik weer werken en dan hoop ik dat ze het doorheeft.
kan ik ook wat eerder naar bed......hmmm zalig.

Hoi!

Daantje drinkt de avondfles om 22.30 ook half slapend. Ze drinkt hem echter wel leeg.... Ik had ook geïnformeerd bij het CB om de avondvoeding over te slaan, en dan wel zien wanneer ze komt in de nacht. Ze raadden dat af bij mij, omdat het risico dan bestaat dat ze, als ze doorslaapt, te lang zonder voeding zit (die van mij niet hoor, die meldt zich wel...hihi!). Toch heb ik hier wel naar geluisterd omdat ik wel een ritme wil houden$.

Maar de voeding naar voren schuiven is misschien ook een idee...maar dan ben ik weer bang dat ze het niet volhoudt tot de ochtend. Nu verdikken we de laatste voeding, en daarop slaapt ze meestal door tot half 7. Vanacht kwam ze toch weer wel s nachts. Dus, nog niet alijd, maar meestal slaapt ze nu door (HOERA!!).

ben benieuwd naar je bevindingen. Laat je het even weten?

Succes!

Groetjes
Astrid

En ??????????????
Als ik Beau wat eerder eten gaf, werd hij 's nachts ineens weer wakker, zo rond 4.00. Nu gaat het lekker en moet ik hem soms 's avonds wakker maken voor de 5e voeding. Mijn ervaring is: als je je kind wakker moet maken om te eten, gaat-ie 's nachts ook weer schreeuwen om eten. Maar bij Beau is dat gelukkig overgegaan.

het is echt kei goed gegaan!!

schema gisteren:
7.00 uur fles
11.00 uur fles
15.00 uur fles
18.30 uur fles
21.30 uur badje
22.00 uur fles

vandaag:
6.30 uur fles
10.30 uur fles
14.30 uur fles
18.30 uur fles
21.30 uur badje
22.00 uur fles

ik doe ze voor de laatste voeding in bad omdat ze dan toch suffer is.
het ging hartstikke goed.
en dat terwijl mijn man vannacht ziek was !!
ik dacht: sssst, je maakt haar wakker, haha.
maar hoorde alleen af en toe wat kreuntjes.
ben om 3 uur en 5 uur een fiepje gaan geven en verder sliep ze wel goed.
op kreuntjes reageer ik verder niet, omdat ze dan vanzelf wel verder slaapt.

ondanks de verstoring van vannacht heeft ze het dus prima gedaan.
het zal wel niet iedere nacht gaan (niet meteen denk ik) maar ik probeer dit wel even vol te houden.

heerlijk joh, half 11 slapen.hmmmmm!!!

Pfff....wanneer doet het forum weer normaal?????
Mijn kleine meid krijgt al 3 weken maar 4 flessen. Ik moest haar ook steeds wakker maken voor de laatste fles, en omdat ze toen bijna aan de 6 kilo zat....probeerde ik het gewoon. Ik was bang dat ze dan ook weer 's nachts zou komen, maar dat gebeurde niet. De laatste fles krijgt ze nu tussen 22:00 en 23:00 (moet ik haar vaak ook wakker voor maken hoor) en dan komt ze pas weer tussen 6:00 en 7:00, soms pas om 8:00! ze krijgt 180cc, en die gaan er met gemak in.

Het blijft toch zoeken he.....

Terug
Bovenaan