Hoi Belinda,
wij wonen in Olst. Ik ben een 'import'-Sallandse Mijn vriend kwam ik ruim 5 jaar geleden tegen tijdens een vakantie en de vonk sprong over (net toen ik dacht een eeuwige single te moeten zijn). En hij zit hier 'vastgebakken'. Niet erg hoor, het is hier mooi en vooral heerlijk rustig wonen.
Dus op mijn 33e kwam de kinderwens weer terug (toen ik op mijn 30e nog steeds single was had ik die eigenlijk opgegeven). Hormonen, hè, daar kun je niet tegen vechten...
Na de miskramen durfden we eigenlijk niet meer zwanger te worden. Via de natuurgeneeskunde was ik bezig met het weer in balans brengen van mijn lichaam. En toen werd ik na een jaar, onverwacht, toch weer zwanger.
De eerste drie maanden heb ik met een warme kruik op mijn buik (om de harde, pijnlijke buiken op te vangen) op de bank gezeten. Toen tijdens een echo leek, dat het vruchtje goed zat, heb ik gedeeltelijk mijn werk weer opgepakt (ik ben logopediste in het speciaal onderwijs). Dat ging, maar met moeite. Ik heb veel vocht vastgehouden en kreeg bekkenklachten. Het lopen ging steeds moeizamer (o.a. omdat ik snel buiten adem was). Aan het einde van de zwangerschap liep mijn bloeddruk op, waardoor ik het laatste stukje in het ziekenhuis heb moeten doorbrengen.
Ik ben ingeleid en heb het tot de persweeën kunnen redden, maar Lars lag helaas gedraaid. Daarbij kreeg ik het steeds benauwder (door de hoge bloeddruk werd vocht in mijn longen geperst). Daarom werd ik met hoge snelheid richting OK gereden (na 2 persweeën lag ik al op de operatietafel), om vervolgens 15 uur later, aan de beademing, wakker te worden op de IC. Niet echt een droombevalling dus...
Het is moeilijk geweest. Vooral ook, omdat ik Lars niet geboren heb zien worden en door de medicijnen geen borstvoeding heb mogen geven. Het heeft wel even geduurd voor ik me verbonden voelde met dit prachtige kleine mensje (heb ik gelukkig weer helemaal ingehaald).
Mijn energie komt heel langzaam aan weer terug en voor de bekkenklachten krijg ik nog fysiotherapie en chiropractie.
Maar ik ben er nog en ons ventje heeft er niets aan over gehouden. Integendeel: hij woog na 37,5 week zwangerschap bijna 4200 gram! Nu na 4 maanden is hij al 68 cm en 7300 gram. Heb ik in ieder geval het belangrijkste wèl goed gedaan
Een tweede zit er niet in. Lars is ons wonder en we zullen dus dubbel en dwars van hem genieten (en dat is niet moeilijk).
Groetjes,
Marijon