wie is er ook nog zo moe?

Hallo,

ik kan me hier helemaal bij aansluiten.
Ik hou een dag van 8 uur werken bijna niet eens meer vol.
Normaal maakte ik dagen van 13 uur en  had met 3 a 4 dagen mijn uren voor die week erop zitten, maar ik hou die dagen niet meer vol.
Nu maak ik bijna 6 dagen van 8 uur en zelfs die houd ik niet eens vol en mijn huishouden en priveleven lieden er toch wel een beetje onder.  
Op mijn vrije dag lig ik alleen nog maar te slapen.
En dat vind ik zo erg.    
Wat ik me eigenlijk afvraag:
Kan ik me voor zoiets ziek melden zodat ik nog maar voor bv 50% werk en 50% ziek ben?
Is heel vervelend voor het werk, maar moet toch aan mezelf gaan denken, Toch??

groetjes Kelly

Ja, het is heel normaal om je nu ziek te melden. Anders kan je last krijgen van harde buiken etc. Ik ben zelf ook erg moe en ik vind het zeker met een kleintje erbij best zwaar. Ik werkte 4 dagen en nu 3 dagen, is meer dan genoeg. Voor het werk is het niet leuk, maar zie het maar ter preventie. Als je zo doorgaat dan kan je straks misschien even helemaal voor 100% niet meer werken. Daar heb je niet alleen jezelf mee maar ook je werkgever. Bij mij doen ze totaal niet moeilijk. Af en toe ga ik iets eerder naar huis en mocht ik extra energie hebben (wat helaas nog niet zo is) dan werk ik wat extra's. De vorige keer zat ik met 16 weken thuis (hoge bloeddruk) en ik heb daar wel van geleerd; optijd je grenzen aangeven!!! Succes

Terug
Bovenaan