hallo dames,
hier nog zo eentje die er veel last van heeft. Mijn vorige zwangerschappen heb ik nooit overgegeven, maar deze keer bijna elke dag, en dat al vanaf 5.5 weken . Er lijkt nu tenminste een soort van regelmaat in te komen, en dat vind ik al heel wat waard.
Mijn waslijst met middeltjes (die dus allemaal eigenlijk niet heel veel doen, of misschien wel...)
1) tabletjes van de dokter. Het heet hier Vomifene, maar zal wel hetzelfde zijn als Emefasene (oid). Werkzame stof Buclizine en Pyridoxine. Werkt op zich wel, maar je moet echt innemen voordat je misselijk wordt anders komen ze er gewoon weer uit
2) Homeopatische druppeltje (Magen remedie heet het hier), ach ja, het is te proberen
3) Eten/drinken voor het opstaan, daarmee rek ik het zo'n anderhalf uur, net genoeg om mijn kinderen naar school te kunnen brengen. Ik drink meestal wat druivesap uit zo'n pakje, en dan eet ik wat mariabiscuitjes.
4) Gemberthee. Niet te zuipen, maar het lijkt wel een beetje te werken. Ik drink het het liefst koud als een soort icetea, dus met een scheutje honing en wat citroensap
5) Emetrol syroop. Dit is een sucrose oplossing dus compleet onschadelijk. Pepermuntsmaakje en een beetje zurig. kwam er vanochtend meteen weer uit bij mij.
6) wat ik wel kan wegkrijgen zijn zurige snoepjes, van die jellie-fruit dingen met suiker aan de buitenkant, en jellie puddinkjes (gelatine-puddinkjes met allerlei smaakjes). Die slurp ik zo naar binnen
Nog wat tips vanuit mijn vriendenkring (niet erg smakelijk...)
- voorkotsen: als je misselijk wakker wordt, drink je meteen een heel glas water, dan ga je geheid over je nek. In de 15 minuten daarna dat je je meestal wat beter voelt, kun je dan snel wat eten, en dan blijven eten.
- dingen eten die op de terugweg niet vies smaken (dropjes, snoepjes, jellie)
- zorgen dat je maag niet leeg is. Dus echt elk uur even wat eten, hoe klein ook.
Sterkte ermee dames. Het enige wat mij op de been houdt is dat ik ervan uit ga dat het over een paar weken weer voorbij is.
Groetjes