Wie is er ook zo misselijk?? tips?!

A

Anoniem

Guest
Nou het zegt al genoeg denk ik, ik ben 7 weken zwanger en ongelooflijk misselijk de hele dag door! Ik probeer geregeld wat te eten, maar het blijft aan de gang.. ook de geur van de prullenbak en koelkast kan ik niet verdragen!! En nou besloot mijn mannetje ook nog vanmorgen om salami te gaan eten.... bah bah bah...
Heeft er iemand tips tegen de misselijkheid??!! ze zijn van harte welkom!!
Gelukkig hoef ik (nog) niet over te geven... dus dat scheelt weer!1

Liefs Karen

Ze zeggen dat gember werkt tegen misselijkheid.
Of zo'n accupunctuur armband...
Verder kun je via de verloskundige tabletjes voorgeschreven krijgen voor de misslijkheid. Ben effe de naam kwijt van die tabletten.

Maar eh.... bij mij hielp niets, tot en met 16 weken supermisselijk geweest en de hele dag overgegeven. Sindsdien gaat het goed, niet meer misselijk, soms een beetje een flauw gevoel.

Maar vraag je verloskundige om die tabletten, die werken meestal echt het beste.
(Weet iemand de naam nog??)

Sterkte en meestal gaat de misselijkheid tussen de 12 en 16 weken weg.
Liefs Renata.

hai Karen,
emesafene heten die pilletjes. het helpt bij mij goed alleen ben ik ze pas gaan slikken na 15 weken en slik ze nu met 24 weken nog steeds 1x als ik moet werken. lastig is die misselijkheid he! ik ben ook nog naar acupucntuur gegaan dat allemaal maakt denk ik dat het nu beter gaat en gembercapsules heb ik ook een pot van geprobeert maar dan proef je na een tijdje steeds gember bah!.
het is voor iets positiefs denk ik elke keer: een klein kindje!!
succes ermee. groetje Lia

hallo dames,

hier nog zo eentje die er veel last van heeft. Mijn vorige zwangerschappen heb ik nooit overgegeven, maar deze keer bijna elke dag, en dat al vanaf 5.5 weken . Er lijkt nu tenminste een soort van regelmaat in te komen, en dat vind ik al heel wat waard.

Mijn waslijst met middeltjes (die dus allemaal eigenlijk niet heel veel doen, of misschien wel...)

1) tabletjes van de dokter. Het heet hier Vomifene, maar zal wel hetzelfde zijn als Emefasene (oid). Werkzame stof Buclizine en Pyridoxine. Werkt op zich wel, maar je moet echt innemen voordat je misselijk wordt anders komen ze er gewoon weer uit

2) Homeopatische druppeltje (Magen remedie heet het hier), ach ja, het is te proberen

3) Eten/drinken voor het opstaan, daarmee rek ik het zo'n anderhalf uur, net genoeg om mijn kinderen naar school te kunnen brengen. Ik drink meestal wat druivesap uit zo'n pakje, en dan eet ik wat mariabiscuitjes.

4) Gemberthee. Niet te zuipen, maar het lijkt wel een beetje te werken. Ik drink het het liefst koud als een soort icetea, dus met een scheutje honing en wat citroensap

5) Emetrol syroop. Dit is een sucrose oplossing dus compleet onschadelijk. Pepermuntsmaakje en een beetje zurig. kwam er vanochtend meteen weer uit bij mij.

6) wat ik wel kan wegkrijgen zijn zurige snoepjes, van die jellie-fruit dingen met suiker aan de buitenkant, en jellie puddinkjes (gelatine-puddinkjes met allerlei smaakjes). Die slurp ik zo naar binnen

Nog wat tips vanuit mijn vriendenkring (niet erg  smakelijk...)

- voorkotsen: als je misselijk wakker wordt, drink je meteen een heel glas water, dan ga je geheid over je nek. In de 15 minuten daarna dat je je meestal wat beter voelt, kun je dan snel wat eten, en dan blijven eten.

- dingen eten die op de terugweg niet vies smaken (dropjes, snoepjes, jellie)

- zorgen dat je maag niet leeg is. Dus echt elk uur even wat eten, hoe klein ook.

Sterkte ermee dames. Het enige wat mij op de   been houdt is dat ik ervan uit ga dat het over een paar weken weer voorbij is.

Groetjes

Hoi Karen,

Shit dat je zo misselijk bent. Ik begin er ook last van te krijgen (ben ook 7 weken). Ik kan vooral niet tegen etensluchtjes, vooral vlees...

Ik hoef ook niet over te geven en 's middags en 's avonds heb ik er praktisch geen last van.

Wat ik doe: 's ochtends in bed een droge (volkoren) cracker eten, even blijven liggen en dan langzaam opstaan. Vandaag voor het eerst weer gaan werken na de vakantie en ook echt de tijd genomen voor het opstaan en zo. Beneden drink ik een kop slappe thee met gember (Pickwick Infusion Maroc, met o.a. gember erin, smaakt niet heel erg naar gember). Zeker in de ochtend moet ik blijven eten. Zo gaat het bij mij erg goed. Vandaag was de eerste dag dat ik het misselijkheid goed onder controle had zeg maar.

Je kan altijd je VK tips vragen. Ik denk niet dat ze je die pillen adviseren als je alleen misselijk bent. Volgens mij zijn die als je veel overgeeft. Het is vervelend misselijk te zijn, maar bij de meeste vrouwen gaat het met een week of 12 over... dus voor het goede doel moeten we maar doorbijten denk ik :)

Sterkte en ik hoop dat je je snel beter voelt.

Liefs Anoek

hoi,

ik heb iets gelezen over speciale lollies in verschillende smaken, weet niet meer hoe ze heten, maar is vast wel te googlen! succes

liefs dimka

hoi karen,

ik ben nu 8 weken zwanger van onze 3e en ben ook de hele dag door heeel misselijk. er zijn druppels van vsm die schijnen te werken maar ik heb ze zelf nog niet gebruikt. die pilletjes waar de anderen het over hebben zijn niet geheel risico loos! laat je voor je die gaat gebruiken dus wel goed informeren, toen ik zwanger was van de 2e wilde ik ze ook gaan gebruiken maar toen ik hoorde wat de risicos waren heb ik er van af gezien. die lollies ken ik ook kijk eens op www.bellypops.nl die schijnen idd ook erg goed te helpen, ze zijn ook niet eens zo duur.

ik snap hoe je je voelt het is een beetje een cirkel he, je eet niet omdat je misselijk bent maar je bent ook misselijk omdat je maag leeg is.

veel succes ermee

groetjes anne

Hallo,

ik ben nu 8 weken zwanger en misselijk, het is afschuwelijk. Ik heb gisteren zelfs het avondeten overgeslagen, want ik ging al over mijn nek bij de gedachte. Hebben jullie dat trouwens ook: ik kan bijna niets van eten hebben, terwijl ik normaal heel veel dingen eet( lees lekker vindt), lust ik nu ineens niets meer. Ik probeer dus ook nu per dag te bekijken wat we eten, maar dat is voor mijn man ook niet leuk.
Mijn moeder adviseerde me om me niet druk te maken over wat ik at, omdat ik zelf ermee zat dat ik nu niet gevarieeerd eet en zeker te weinig groente tot me neem.

Groetjes Wendy

Terug
Bovenaan