Wie is er ook zo misselijk?? tips?!

Wat vervelend zeg! Ben zelf deze zwangerschap 4 keer opgenomen geweest i.v.m. overmatig braken, dus weet hoe beroerd jullie je voelen. Bij mij hielp geen enkel middeltje of medicijn (emesafene is helaas geen wondermiddel en helpt niet bij iedereen), maar geloof me je kindje krijgt niks tekort. Ik heb zelf tot een week of 18 bijna niks kunnen eten en met de 20 weken echo bleek mijn kindje zelfs een beetje stevig te zijn. maak je dus niet druk daarom. Eet wat waar je zin in hebt (de zusters in het ziekenhuis waren zelfs bereid evt.  naar mcdonalds te rijden, maar moest er zelf niet aan denken) en vooral veel drinken. Het belangrijkste is dat je niet uitdroogt. Heel veel sterkte gewenst deze begintijd!

Kus Maaike

hoi dames hier ook een die zoo erg misselijk is, t is gewoon niet leuk meer,ik wach de hele tijd wanneer ik moet braken,ik had   alleen in de ochtend maar nu heb k het de hele dag door vreselijk ik ga morgen gember thee proberen ezowiezo eet ik de hele tijd kleine beetjes maar dat werkt niet veel succes, en bedenk dat t voor een goed doel is,leuk om later tegen je kind te vertellen hoe je t te voorduren had vinden ze leuk om te horen!groetjes sabrina mama van rachel

Hoi Meiden,

Bedankt voor al jullie lieve reactie's! Jammer om te horen dat ik niet de enigste ben, want ik wens niemand die misselijkheid toe! Er zitten een aantal goede tips bij die ik zeker ga proberen! Ik probeer ook de hele dag door maar kleine hoeveelheden te eten, maar dat helpt niet echt.. ook s'ochtends voordat ik op sta eet ik droge kinderbiscuits van liga... maar dan na een half uurtje ben ik weer vreselijk beroerd. Ben vier dagen vrij geweest en vier dagen mezelf in de weg gezeten, super misselijk. En inderdaad ook s'avonds geen hap door mijn keel kunnen krijgen.. Vandaag moest ik werken en weer de hele dag beroerd, ben maar eerder naar huis gegaan omdat ik het gewoon echt niet vol hield.. de collega's waren ook al bezorgd: je ziet zo wit, gaat alles wel goed???
uhmm nou eigenlijk niet echt, maar ik houd in mijn achterhoofd dat het voor een goed doel is, en hoop dat het na de 12 wkn (of eerder) weg gaat!!

Meiden sterkte en probeer er toch een beetje van te genieten!

Liefs Karen

ps Anouk: wat leuk dat we gelijk lopen, ik ben vandaag precies 7 wkn!!

hallo dames,

ben ik weer. Ik moet zeggen dat ik me de laatste twee dagen een stuk beter voel. Ik heb een nieuwe tactiek ontwikkeld, en het lijkt te werken .

Ik eet bij het wakker worden een stapeltje biscuitjes en drink een pakje druivesap. Dan kan ik douchen, kinderen wakker maken en uit bed sleuren, en aansturen dat ze kleren aan moeten doen. Ondertussen maak ik hun ontbijtje en eet ik zelf nog een appel. Dan breng ik ze naar school (anderhalf uur nadat ik wakker ben geworden). Vorige week was het dan zo dat ik om 8 uur thuis kwam en bijna direct misselijk was en moest overgeven. Vanaf deze week heb ik mezelf meteen bij thuiskomst 2 sneetjes toast gemaakt, en die met jam opgegeten, en ik ben eigenlijk de hele dag nauwelijks misselijk geweest, zo lang ik maar bleef eten. Minstens elke 2 uur iets en dan niet een paar koekjes, maar een boterham of een flinke bak yoghurt met muesli oid. Ongekend, ik voel me echt stukken beter. Normaal ben ik absoluut geen ochtendeetster, en drink ik voor het schoolritueel alleen een bakje koffie. Nu MOET ik van mezelf dus flink blijven eten, en het lijkt wel te werken..... Kennelijk is mijn suikerdipje toch te groot als ik maar een paar koekjes op eet. Ik zorg ook dat ik altijd wat in mijn tas heb zitten, al is het maar wat druivesuiker oid.

Ik heb dus sinds ik dat heb gedaan niet meer overgegeven, en ook geen pilletjes meer geslikt voor de misselijkheid. Wel nog het weeige gevoel, en ik weet dat ik uit moet kijken, vroeg naar bed en overdag regelmatig rusten. Gelukkig gaat dat hier wat makkelijker omdat ik thuis werk en mijn kinderen wat groter zijn en dus ook wel een uurtje zich alleen kunnen vermaken.

Sterkte ermee dames, ik hoop dat ik nu iets heb gevonden wat voor mij werkt...

Groetjes

Hoi er staan al zoveel tips dus dat laat ik achterwege maar even over die lolly's bij mij hielp het helemaal niks dus , ik zou het niet aanraden....
sterke , ik ben nu 15 weken en blijf braken, houd niet op ... blllllleh
groetejes daan

Hey Karen,

Gaat het al wat beter? Al wat tips uitgeprobeerd?
Ik heb eigenlijk nog amper last en dat terwijl ik deze week begonnen ben met werken na de vakantie. Ik eet eerst in bed een droge cracker en later beneden nog droge biscuitjes en/ of een mueslireep. Ik eet ook eigenlijk elke 1,5-2 uur wat, vooral omdat ik anders helemaal slap wordt. Soms 's avonds in bed nog beetje weeig. Denk dat ik mazzel heb.

Ja, we schelen idd niet veel. Jij bent dan nu 7,1 en ik 7,5, dus we schelen 4 dagen. Dan ben jij als het goed is 9 april uitgerekend of niet???

Ik hoop echt dat je snel wat opknapt. Kom je trouwens nog een keertje langs bij de wiebel-meiden??? Het is daar nog steeds supergezellig... Ik heb nog geen afscheid genomen, ha ha!!!! Hoop dat de rest ons snel mag volgen.

Liefs Anoek

Hoi Nou ik herken het hoor: de misselijkheid, ik had toen telkens een appel bij me, dat hielp bij mij heel erg goed! Als ik misselijk werd hielp iets eten erg goed, in mijn geval een appel, en sinds week 12 is de misselijkheid bij mij bijna helemaal weg dus hou nog even vol het wordt echt wel weer beter!

X Muizeke (14 weken en 4 dagen)

Terug
Bovenaan