wie is er ook zwanger van de derde?

Hoi!

Ik ben zwanger van de derde!!! Ik heb 2 zoontjes (2,5 en 1 jaar). Het was een hele bewuste keus en we zijn dolblij dat hte gelukt is  maar ik zie toch ook wel beren op de weg. Uiteindelijk hebben we er vertrouwen in en zullen we het allemaal wel redden maar ik denk soms ook wel; waar beginnen we eigenlijk aan. We hebben maar 1 paar handen en mijn man neemt vaak de oudste onder zijn hoede en ik de jongste en zo gaat het prima.. maar dan die derde.. ik zie het al voor me dat ze alle drie wakker worden s nachts.. wat dan.. je kan er maar bij 1 tegelijk zijn! Of zo'n dag dat je alleen maar bezig bent met schone luiers, hapjes en drankjes; en dan heb je er straks nog 1 bij, die nog minder kan dan de oudste 2.. Dat soort zaken.. herkent iemand dit een beetje?

groetjes El

Hoi hoi,

Ik ben dan niet zwanger van de derde maar van de tweede maar ik herken het wel. Nu loopt alles gesmeerd en gaat ze al heel veel dingen zelf doen, ze is twee. En straks weer zo'n hulpeloos klein mensje wat helemaal afhankelijk is van jouw. Ik kan me nog herinneren dat mijn dochter zo klein was dat ik echt nergens aan toe kwam.
Hoe moet dat inderdaad als er dalijk nog één rond loopt die de aandacht wil. En inderdaad 's nachts. Nu ligt onze dochter nog weleens tussen in, maar hoe doe je dat met een baby erbij?
Ik moet me maar niet al te druk maken het zal best goed komen, maar af en toe krijg ik het er warm van.  

Ja, precies! Ik had die gevoelens ook toen de tweede in aantocht was en als ik kijk hoe het nu gaat; geen probleem.. hopelijk gaat dat straks dan net zo met de derde! Het duurde wel even voor we een mooi ritme hadden met die 2 kleintjes maar zodra we dat hadden, ging het prima.
Onze oudste lag ook nog wel eens tussen ons in maar toen de tweede kwam, kreeg hij een groot bed en daarin sliep hij veel beter. Hij ligt nu ook nog wel eens bij ons in bed maar de jongste nooit, die wil graag in zijn eigen bedje.. tja, zo kan het ook lopen!
Hoe dan ook; we redden het wel ;)

Ik ben ook zwanger van nr 3.
Ik herken je gevoel wel een beetje hoor, maar ik heb bij mijn zus gezien dat dat allemaal heel erg mee valt. Die 3de draait gewoon lekker in het bestaande ritme mee.
Dus zie alles vol vetrouwen tegemoet.
Tuurlijk zal het af en toe best lastig en druk zijn, maar daar tegenover staat dan wel weer dat lieve nieuwe wezentje in je leven he

Hier ook nummer 3 op komst
Ook een bewuste keuze. Ik heb er een tijdje over na gedacht, omdat ik toch erg twijfelde, maar iedere maand dat ik weer ongesteld werd was ik mega teleurgesteld en kwam ik erachter dat ik de derde eigenlijk heel graag wilde.
Mijn eerste dochter komt uit een eerder huwelijk en zij is dat ook regelmatig weg. Misschien dat ik daarom nog een kindje mis, ik weet het niet maar het voelt gewoon niet compleet.
Het enigste waar ik me wel eens zorgen om maak is de financieen. Straks gaan ze misschien allemaal studeren.........
Maar verder zie ik helemaal geen problemen met nummer 3 erbij!

Ook wij verwachten nummer 3. De oudste wordt volgende week 3, nu nog de jongste is bijna 1,5.
Wij wilden heel graag dat nummer 3 ook snel bij het rijtje aan zou sluiten en we zijn dan ook heel blij dat het gelukt is!
Maar ik ken het gevoel ook hoor! Alles kun je nu nog verdelen, maar hoe gaat dat straks (ik vind het soms nu al pittig) Nu werk ik nog 3 avonden in de week, dan doet mijn man het bedritueel alleen, straks stop ik met werken. Want met 3 gaat dat gewoon niet alleen lijkt me. Dat is wel waar ik me het meeste druk om maak.
Maar ik zie om mij heen veel gezinnen met 3 kinderen en daar lijkt het allemaal zo gesmeerd te gaan, ik denk dat het het bij ons ook wel goed komt. De oudste gaat al naar de psz 3 ochtenden per week en de 2e gaat dat vanaf december ook doen, dus dan heb ik weer tijd alleen met de baby.
Ach ik denk dat het allemaal wel los loopt. Bij de 2e had ik ook zoiets van 'hoe ga ik dit organiseren' en dat liep bijna vanzelf, dus dat zal deze keer ook wel los lopen toch?

Groetjes Mar

Hoi !

Ook wij zijn zwanger van de derde! Super veel zin in!

Het zal wel druk worden maar dat is het nu ook al (dochter van 3,5 ,zoon van 2,5 jaar ). Tussen die twee zat net aan 1 jaar dus dat was in het begin pittig.  Ik verwacht dat de baby gewoon meedraait met de rest. Maak me af en toe wel zorgen hoe het in de verdere toekomst allemaal gaat. ( school, studeren etc).

Dit is de laatste zwangerschap dus ik ga er proberen zoveel mogelijk van te genieten! Vind het super leuk hoe de oudste er nu al mee omgaat. Die ziet zichzelf straks echt moederen over de baby ;-)

gr,
Brenda

hey hoi
ik ben dan nog wel niet zwanger
maar wij gaan binnen kort ook voor de derde krijg daar nu wel zin in.
en las ook zo even mee.
heb  1 dochter van bijna 4 dus die gaat straks naar school
en heb een zoontje van bijna 1 half jaar.
zal vast wel even wenen worden met nog 1 erbij, maar denk dat het op een duur ook
wel weer vanzelf sprekend is om dan  3 kindjes te hebben.
het zal vast wel weer iets drukker worden je moet immers dan alles 3 keer doen
bijvoorbeeld 3 keer iemand in bad doen laten douchen kleren aan doen 3 kindjes tanden poetsen op bed leggen enzevoort. 3 keer troosten maar ook 3 keer lachen
groetjes mij

Terug
Bovenaan