Wie is ook al wat langer bezig?

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal,

Ik had nooit gedacht dat zwanger worden zo moeilijk was! Ik dacht er eerlijk gezegd iets makkelijker over.
We zijn nu in ronde 10. En naar mijn gevoel is dat al  heel lang!  Soms lees je die statistieken dat zoveel % zwanger is na 6 maanden en dan zoveel % na 1 jaar. Maar er zijn genoeg meiden hier die al bijna een jaar bezig zijn toch??
Ik zit midden in mn klusdagen. Als het deze ronde niet raak is ga ik clearblue ovulatietest kopen. Wie heeft hier goede ervaring mee??

groetjes en succes iedereen

Hoi Inge.

Wij zijn ook bijna een jaar bezig. Nu in ronde 11. Wel fijn dat hier meer mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten (natuurlijk niet leuk dus niet lullig bedoeld hoor). Ik   heb het idee dat iedereen om ons heen -plop- zwanger is binnen no time. Dat is wel eens erg frustrerend!

Ik heb deze keer ook de ovulatie test van clear blue gekocht. Heb nu 2 dagen getest maar nog negatief.

Veel succes met zwanger worden.

x-vlinder

Hai Inge

Wij zijn ook helaas al wat langer bezig; ook 10 maanden, net als jij.
Bij mij komt het met vlagen moet ik zeggen... soms wil ik zó graag zwanger worden dat ik er letterlijk pijn in mijn buik van heb, en soms kan ik het redelijk makkelijk naast me neerleggen en accepteren dat het waarschijnlijk dit jaar niet meer gaat lukken. (en misschien nog wel veel langer duurt)

Mijn moeder is in december jarig en soms kan ik mezelf niet helpen om te fantaseren over hoe ik op haar verjaardag een cadeautje zou geven wat haar verteld dat ze oma wordt. Ze zou helemaal door het dolle zijn, haha. (en ik natuurlijk al helemáál)

Het lijkt ook wel alsof iedereen om mij heen zwanger is nu! Ik weet wel dat je er extra op gaat letten als je zelf graag zwanger wilt worden, maar zelfs dan zijn er nu toch wel extreem veel vrouwen zwanger in mijn omgeving! Twee vriendinnen van me waren allebei súper snel zwanger, terwijl ik al dik en breed voor hen gestopt was met de pil en nog steeds loop te sukkelen. De eerste van hen  is in december uitgerekend en ik hóóp zo dat ik ook een kleine frummel in mijn buik heb, als ik bij haar aan de wieg sta.
Als ik dan niet zwanger ben ga ik natuurlijk ook op kraambezoek, maar dan acht ik de kans wel groot dat ik de rest van de avond in bed ga liggen huilen, hahaha.

Mijn lichaam werkt ook allemaal niet zo mee jammer genoeg. Ik heb een extreem lange (de laatste was 87 dagen) en onregelmatige cyclus en geen eisprong. Dat maakt het er natuurlijk ook allemaal niet makkelijker op. Maar goed, ik ben nu deze week voor het eerst gestart met Clomid om een eisprong op te wekken, dus we klussen nu weer met goede moed een baby tegemoet, hihi

Laten we maar hopen dat het ons ook snel een keer gegund is he!

Groetjes 10e

Hallo Inge,

Hier ook iemand bij wie het niet zo vlot wil als wij wel zouden willen.
Wij zijn nu bezig sinds januari en zitten in de 8e ronde.

Ik heb 1 maand ovulatietesten gebruikt en heb 4 maanden getemperatuurd. Dat zag er volgens mij wel normaal uit. Nu liggen de ovulatietesten en de thermometer gewoon maar in de kast en klussen we regelmatig rond de vruchtbare dagen.
Het is nu weer afwachten voor ons (NOD tussen 23/9 en 30/9).

Ik herken het wel hoor die statistieken (75% binnen een half jaar zwanger, 85% binnen een jaar en 90% binnen 2 jaar), maar goed ik had dus ook gehoopt bij die 75% te zitten. Af en toe twijfelen wel eens of het wel gaat lukken, maar we proberen toch iedere keer maar weer zo positief mogelijk te blijven. Als ik eind dit jaar nog niet zwanger ben, dan gaan we toch maar naar de huisarts, al hoop ik natuurlijk wel dat dit niet nodig is.

Dus, je leest het al wel, helaas ben je niet de enige bij wie het langer duurt.

Liefs,

Twinkel3

HEY HEY,

Ik zit ook in ronde 8 en voor mijn gevoel duurt het een eeuwigheid, zwanger worden!

Mijn cycles is gewoon perfect al vanaf Januari.Rond de 28 dagen wil weleens een dag verschillen, maar das normaal zegt de huisarts.

Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn, maar das makkelijker gezegd dan gedaan.

Als ik in de stad ben zie ik heel veel zwangere vrouwen en das niet altijd makkelijk, maar gewoon moed houden en als het eind van het jaar nog niet raak is gaan we naar de huisarts.

We zitten nu in de klusweek dus we gaan er weer tegen aan.

Groetjes en allemaal veel geluk met zwanger worden.

Patricia

Hallo meiden, ik heb 8 rondes lang een cyclus van 27 dagen gehad, later werden dit  2 rondes 28 en de laatste(11e)ronde werd dit ineens 32! Dus jullie raden het al ik dacht de laatste keer echt zwanger te zijn. Maar helaas kwamen de RD ineens en ja gaan we nu de 12e ronde al weer in. In november 2006 zijn we begonnen om precies te zijn en mijn cyclus is regelmatig, heb elke maand netjes mijn eisprong. Vorige maand hebben ze me onderzocht omdat ik erge menstruatiepijn heb, maar alles was goed. Dat was wel een opluchting voor ons. Nu nog een ding....en dat is een klein wondertje.

Hopelijk worden we fijn zwanger allemaal en dan zijn we hopelijk snel vergeten dat we er iets langer over gedaan hebben.

Liefs Yvonne

Hoi

Wij zijn nu al 15 maanden bezig en ik begin het nu goed zat te worden.
Ik ben in april nog ff zwanger geweest maar dat is helaas niet goed afgelopen!
Ik wordt ook helemaal gek van de dikke buiken!
Helemaal van de opmerkingen van meiden die net bezig zijn en al lopen te klagen!
Binnen het jaar was ik er nog best rustig onder maar nu begin ik langzaam behoorlijk frusti te worden.
Gelukkig hebben we al een dochter van bijna 3 maar we hadden graag haar een broertje of zusje gegeven! Bij haar was ik al met ronde 2 zwanger!
In mijn hoofd toen ik verleden jaar stopte met de pil had ik gedacht nu al een kindje te hebben. Het feit dat ik mijn hele toekomst beeld in mijn hoofd moet aanpassen doet pijn.

Verleden week maar eindelijk naar de HA gegaan omdat ik er helemaal niets meer van snapte waarom het zo lang moet duren. Ik heb nl een perfecte cyclus van 28 dagen!
Die vertelde dat ik eigenlijk te vroeg al aan de bel trok!!
Raar want volgens mij mag je na een jaar aankloppen.
Gezien mijn cyclus stelde zij voor dat eerst mijn vriend maar na gekeken moest worden.
Kreeg een potje mee en een doorverwijzing naar het lab.
Daar schok hij behoorlijk van want dit had hij niet verwacht!
Maar goed dat is nu voor onderzoek en het wachten is op de uitslag.
Weer een wachtbank!!
Maar laten we hopen dat alles goed is en dat we elkaar snel eens mogen feliciteren!!!!!

Liefs

Oh en als antwoord op je vraag van ovulatie testen kan ik je ze zeker aanraden!
Geeft een goed beeld wanneer precies je eisprong is.
Van Clearblue zijn ze wat duurder.
Ik heb ze gebruikt van sensi en dat is net zo makkelijk via internet en zitten meteen zwangerschapstesten bij.
Ze zijn zeker een aanrader!!

Terug
Bovenaan