wie is rond de 23 en wil graag zijn ervaring met mij delen.

Ik ben een meid van 23 en woon samen met mijn vriend van 29. Ik ben ontzettend bezig met kinderen. Hoe het zou zijn om zwanger te zijn, enz. Mijn vriend en ik hebben zelfs al namen voor eventueel het kindje dat komen gaat. Momenteel zit ik in de stopweek van de pil. Het liefste zou ik natuurlijk helemaal geen pil willen slikken,  maar durf het ook nog niet echt om het weg te laten. Ik zou graag willen weten hoe andere vrouwen hier mee omgaan. Als de kinderwens er is, ga je er meteen voor of zijn er nog bepaalde twijfels? Hoop dat ik gauw wat te leren krijg.
 
hallo

ik ben zelf 30 jaar
ik was 26 toen wij onze dochter kregen.
mijn kinderwens was toen ook heel groot maar had toen ook twijfels.
ik heb het er toen heel goed met mijn man er over gehad en hebben onze harten gevolg om er toen voor te gaan.
ze word straks 4 en mijn wens voor een 2e is er weer.
gelukkig wil mijn man ook een 2e en gaan we er weer voor.
maar als ik jou was vraag hoe je vriend erover denk en als ziijn wens er ook is volg je hart en ga er dan voor
van twijfels word je alleen maar gek vind ik
ik hoop dat je er wat mee kan

groetjes   evelien
 
dank je voor je berichtje. Mijn vriend is er ook klaar voor, hij is er net zo veel mee bezig als ik. Hij wilt het ook kei graag, maar vindt dat we nog ff moeten wachten. Maar wachten duurd zo lang! We hebben allebei een vaste baan, maar ik ben momenteel oproepkracht als groepsleidster in de kinderopvang. Het ziet er wel naar uit dat ik heel binnenkort uren op papier krijg. Kon ik hem maar over die drempel heen krijgen.
 
hoi,
ik was 21 toen ik mijn zoontje kreeg, ik ben nu 25 en heb ook nog een dochter van 8mnd.
ik woon samen met mijn vriend nu 29, en heb een vaste baan, waar ik nu parttime werk (ik werkte hier voor mijn kinderen fulltime) ik ben heel blij dat ik vroeg   kinderen heb mogen krijgen, soms vind ik het wel zwaar, maar dat vind iedere moeder. maar het is geweldig om moeder te mogen zijn. uitgaan deed ik nooit heel veel, nu ga ik  soms uit, en dan blijft mijn vriend thuis, of andersom, mijn moeder past ook weleens op als wij met z'n tweeën weg gaan. mijn vrienden vonden het in het begin wel even wennen, maar de meeste gaan nu ook samenwonen en krijgen nu ook kinderen.
je moet allebei wel er aan toe zijn, anders werkt het niet je kan niet iemand dwingen.
als je er aan denkt om te stoppen met de pil zijn er altijd twijfels, kan ik het wel, is de verantwoordeing niet te groot, raak ik mijn leven niet kwijt, ik had bij mijn eerste ook de negen maanden nodig om er aan te wennen, en niemand is perfect meer dan je best kan je niet doen.en ik denk dat een kindje alleen maar iets extra's geeft aan je leven het is zo bijzonder.
als jij denkt dat je er aan toe bent moet je dat goed overleggen met je vriend, maar ik hoop voor jou dat hij dit ook graag wilt.
het is een beetje wirwar verhaal, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes steffie
 
Ik was 21 dat ik zwanger werd. Ik heb altijd geweten dat ik rond m'n 28ste moeder wilde zijn. Het liep niet helemaal zoals gepland, want ik werd door de pil zwanger heen en dus eerder dan "gepland". We wisten wel al gelijk dat we er ontzettend blij mee wraen, tuurlijk er waren wel wat twijfels, want je leven veranderd totaal. Maar je hebt nog 9 maanden om je aan te passen, wennen etc.
 Nu ben ik 26 en we hopen binnenkort zwanger te worden, ook nu zijn er wat twijfels. Zal het wel goed gaan met twee kinderen, wat als de eerste het niet leuk vindt, zal het wel gezond zijn etc.

Ik denk dat twijfels er wel bij horen, het is niet niks. Maar als je in je hart denkt klaar te zijn, en je vriend dus ook, waarom niet. Je zal je leven wat aan moeten passen, maar de liefde die je kan geven en krijgt van zo'n hummeltje is geweldig. En om even flink nuchter te zijn, mss duurd het wel lang en ben je niet in een keer zwanger (hoop ik niet voor jullie).

Veel liefs Mylene
 
Hoi hoi,

Ik ben nu 24 en ben ondertussen mama van 3 kids, waarvan een 2ling Ginger en Mike nu 2 en een half en Phoebe van bijna 6 maanden.
Mijn man is nu 30 en we wilden altijd jong kids. Ik was ook 21 toen de 2ling kwam.
Ik had ook toen ik net zwanger was zo iets van is dit wel goed doe ik het dadlijk wel goed. En wat er al gezegd werd je heb 9 maanden om er naar toe te leven. En alle begin is moeilijk, maar dat hoort erbij.
En je zegt zelf dat je er aan toe bent, en jij weet dat het beste niet een ander, jullie moeten de beslissing maken.
Ik ben blij dat we zo vroeg begonnen zijn met kids, omdat het zo 1 2 3 niet lukte en ik aan de clomid moest. Maar ieder zn situatie is anders.
Veel succes.

Liefs,

Rachel
 
hoi,
ik was net 24 toen ik zwanger raakte(nu 28)
wij wilde ook vroeg kinderen(was toen 23)  maar durfde ook niet.
de vragen bleven in mijn hoofd spoken:
-zullen we het financieel wel redden
-kan ik die verantwoording aan
-hoe zal de zwangerschap zijn
ik denk dat dit bij iedereen wel speelt ook al ben je 34.
nou uit eindelijk de knoop door gehakt.. we gaan er voor...
dit duurde nog een jaar voor ik zwanger werdt.
want ja als je niet makkelijk zwanger wordt is het ook weer een voordeel
dat je er vroeg mee begint.(ik wist ook niet dat ik niet zo makkelijk zwanger zou worden)
(daar kwamen we na wat testen achter)

en ik wilde zo graag en toen ik eenmaal zwanger werd kwam die twijfel weer...
weet ik zeker dat ik dit wil????
maar zo gauw je die baby in je buik voel ga je er al een bepaald gevoel bij krijgen...
en nu hebben we 2 kinderen(3,5 jaar en 9 mnd)

ik heb ook jaren in de kinderopvang gewerkt en met de eerste ben ik partime gaan werken en bij de tweede gestopt.
het gaat goed en geen spijt achteraf.

succes ermee
groetjes claud
 
Hallo Allemaal,

Ik was ook 24 toen ik bevallen ben van ons zoontje die wordt in juni 2 jaar.
Ik leerde mijn man kennen toen ik 18 was hij is een stuk ouder als mij hij was toen 31.
We zijn na 3 jaar gaan samenwonen en zijn in mei 3 jaar getrouwd. Toen we 4 maanden waren getrouwd raakte ik zwanger, we waren net gestopt met de pil maar hadden niet verwacht dat het zo gauw ging.
Nu zijn we sinds januari bezig voor een tweede, ik hoop dat we een broertje of zusje voor niels mogen krijgen, dus klussen.

Nu krijgen we binnen 3 weken de sleutel van ons nieuwbouw huis en komt het goed uit dat ik nog niet zwanger ben ivm het sjouwen.  

Ik heb gelukkig nooit getwijfelt maar ik kan me wel in denken dat anderen dat wel doen, er  veranderd best veel je kan niet zomaar weg en je moet het financieel ook aankunnen.

Succes  
Groetjes Sandra mama van niels (22 maand)    
 
Terug
Bovenaan