hoi,
ik was 21 toen ik mijn zoontje kreeg, ik ben nu 25 en heb ook nog een dochter van 8mnd.
ik woon samen met mijn vriend nu 29, en heb een vaste baan, waar ik nu parttime werk (ik werkte hier voor mijn kinderen fulltime) ik ben heel blij dat ik vroeg kinderen heb mogen krijgen, soms vind ik het wel zwaar, maar dat vind iedere moeder. maar het is geweldig om moeder te mogen zijn. uitgaan deed ik nooit heel veel, nu ga ik soms uit, en dan blijft mijn vriend thuis, of andersom, mijn moeder past ook weleens op als wij met z'n tweeën weg gaan. mijn vrienden vonden het in het begin wel even wennen, maar de meeste gaan nu ook samenwonen en krijgen nu ook kinderen.
je moet allebei wel er aan toe zijn, anders werkt het niet je kan niet iemand dwingen.
als je er aan denkt om te stoppen met de pil zijn er altijd twijfels, kan ik het wel, is de verantwoordeing niet te groot, raak ik mijn leven niet kwijt, ik had bij mijn eerste ook de negen maanden nodig om er aan te wennen, en niemand is perfect meer dan je best kan je niet doen.en ik denk dat een kindje alleen maar iets extra's geeft aan je leven het is zo bijzonder.
als jij denkt dat je er aan toe bent moet je dat goed overleggen met je vriend, maar ik hoop voor jou dat hij dit ook graag wilt.
het is een beetje wirwar verhaal, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes steffie