wie kan de twijfel wel niet derde kindje krijgen

ik ben 31 en moeder van 2 kids meisje 7 en jongen bijna 4, en had me zo voor genomen dat het goed is zo.... maar ergens wil ik nog zo graag een derde, en komt het hele rijtje met twijfels voorbij.. finacieel, straks is het niet gezond, we hebben niet genoeg plek enz... misschien zijn hier moeders die het zelfde hebben of die ook twijfelen.
alvast bedankt

Hoi Mosiesie

Ik heb de kids wel wat jonger dan jou.. heb twee zoontjes nu, de oudste is toevallig vandaag 3 jaar geworden HOERA haha en de ander word in februari 2 jaar. Ik herken de twijfel wel heel goed. We zijn vorige maand serieus begonnen met klussen.. en toen ik niet zwanger bleek te zijn na een maand.. wist ik het even niet meer. Ik was helemaal emotioneel.. en ben naar mn man toe gegaan, ik zei, moeten we dit nu wel doen? Het is best wel druk een derde.. en toch wil ik het ook zo graag weer "zwanger zijn" met alle voor en nadelen! Inderdaad niet handig.. in auto/vakanie met drie kids.. en financieel.. hebben we alles eerst op een rijtje gezet.. en dat gaat nu lukken (anders zouden we er niet voor kiezen). Na deze emotionele dag heb ik heel goed en realistisch tegen de situatie aangekeken.. en ik sta er nu voor de volle 100 procent achter (we gaan er voor!!!!!).

Ik denk dat ik ook teleurgesteld was vorige maand.. ik weet het, het gaat nergens over.. na 1 maand klussen (begonnen een paar dagen na mn ei, dus de kans was achteraf maar klein) maar goed ik had een gevoel zwanger te zijn.. niet dus.

Al met al.. ik denk toch echt je moeder gevoel volgen.. en er samen achter staan.. en het moet natuurlijk financieel haalbaar zijn.

Succes met je keuze!

Liefs mammma

bedankt voor je reactie, ik denk ook als ik het niet doe heb ik denk altijd het gevoel heb niet compleet te zijn... het enige is dat we geen kamer over hebben...maar is dat een reden om het niet te doen en ach financieel, tja het is maar net hoe duur je het allemaal wil maken aaaaaaah wordt gek van dat wel niet wel niet in mijn hoofd

Als jou gevoel al zo duidelijk aan geeft dat je bang bent anders het gevoel te krijgen dat het gezin nog niet compleet is (zoals je het voor je had gezien).. dan vind ik dat al een teken dat je het echt heel graag wil! Tja en slaapkamers.. heb je geen zolder? Mijn ouders hebben drie kinderen.. ik heb heel lang met mn zusje in een stapelbed op 1 kamer geslapen.. altijd heel goed gegaan! Maar we scheelden 1,5 jaar dus das misschien anders. En inderdaad financieel.. we redden het allemaal prima en dan denk ik, zo als we het nu voor elkaar hebben zijn we eigenlijk heel rijk!!!!!!!!! Als ik om me heen kijk.. dan denk ik wel vaak.. als je zo weinig te besteden hebt, dat lijkt me wel heel moeilijk in deze tijd. Maar dat gevoel dat je graag een derde er bij wil zal ook niet zo maar weg gaan.. dus als jullie er verder helemaal achter staan.. zou ik het gewoon proberen! En alles waar je bang voor bent.. zoals dat het kindje misschien niet gezond is, die angsten ken ik natuurlijk ook.. maar goed ik denk dat iedere zwangere vrouw hoopt dat alles goed mag zijn met het kindje.. dat blijft toch spannend tot aan de geboorte!!

Liefs mammma

Ik ben inmiddels 5 weken zwanger van de derde! Ook wij hebben getwijfeld, we hebben twee jongens van 6 en 4 jaar. De jongste is een pittig ding en daar hebben we onze handen aan vol. Maar toch begon het bij mij twee jaar geleden in de zomer toch weer te kriebelen. We hebben toen nog even gewacht en januari dit jaar ging de pil de prullebak in. Was ik bij de eerste twee supersnel zwanger, deze keer heeft het bijna een jaar geduurd. Onze zolder is inmiddels omgetoverd tot een extra slaapkamer en een berging/washok. (nog niet helemaal klaar) Onze auto is groot genoeg en babyspullen heb ik nog zat. Al zal er wel weer wat nieuws bij moeten komen. Al gaan we ws verhuizen omdat we bouwgrond hebben en zelf een huis mogen gaan bouwen. Het zal dus wel druk gaan worden met een zwangerschap en verhuis/bouwplannen. Maar we zijn er heel blij mee! En weet je, die angst heb ik ook, kan ik het straks allemaal wel aan, als dit kindje dan ook maar gezond is....enz. Maar dat gaat allemaal gewoon goed komen. Met een derde erbij gaat het ook wel weer lukken, en ieder zwangere hoopt dat haar kindje gezond mag zijn of het nu de eerste, tweede, derde of vierde is. Feit is dat de meeste kinderen gezond worden geboren. Dus daar ga ik maar vanuit. Tuurlijk ben ik ook nu nog wat ongerust, heb in juli een vmk gehad en ben ergens natuurlijk bang dat het weer mis gaat. Maar ik moet er op vertrouwen dat het goedzit. Ik wil van deze zwangerschap genieten want zoals het nu lijkt wordt dit echt de laatste! Als jij twijfelt, bespreek het met je partner, wat vind hij ervan? Zou hij het ook leuk vinden een derde? Het is een heel verhaal geworden.....meid volg je gevoel en als jij en je man graag nog een kindje zouden willen....waarom niet?

Hoi Mosiesie,

Herkenbaar hoor, je twijfels........ maar als jouw gevoel voor een 3de zo sterk is...
Hier slapen de oudste 2 (dochter van 6 en zoon van 4) samen op 1 kamer in een stapelbed.
De kleinste (10 maanden inmiddels) slaapt opde oude kamer van onze dochter. Zodra hij toe is aan een groot bed, gaat hij bij zijn grote broer in het stapelbed en krijgt grote zus haar slaapkamer weer terug(tja 3 slaapkamertjes he ;-) )
We willenwelgaan verhuizen,dus van het voorjaar komt hier een bord in de tuin. Straks moeten de kids ook huiswerk kunnen maken op hun kamer en dat kan nu echt niet. Veeeeel te klein boven. Maar voor nu voldoet het nog prima!
In de auto past het met wat passen en meten ook. En financieel is het inderdaad maar net hoe duur je het wilt maken.
Succes met het maken van een keuze!

Groetjes Suus

Twijfel voor een derde ken ik niet, maar wel voor een 2de. We wonen maar klein, in een koopappartement, wat we op dit moment echt niet kunnen verkopen. Een baby moet dus in het begin bij ons op de kamer en als 'ie wat groter is bij zijn broer (nu 21 mnd)

In juni hebben we de voorbehoedsmiddelen de deur uit gedaan, maar zelfs nu slaat de twijfel soms toe. Zijn we niet gek dat we eraan beginnen?

Maar als we wachten dat we kunnen verhuizen is Thijmen misschien wel 5 of nog ouder en dan wordt het leeftijdsverschil zo groot....

Hier nog zo'n twijfelaar.
Mijn zoon is 4,5 jaar en mijn dochtertje is pas 1 geworden. Al vanaf haar geboorte hoopte ik op dat complete gevoel maar waar ik al bang voor was gebeurde ook....ik liep meteen al weer rond met kriebels voor een derde.
Ik ben nog niet zwanger en slik nog gewoon de pil.
Mijn oudste heeft wat gedragsproblemen maar daar krijgen we momenteel hulp bij.
Wij hebben ook maar drie slaapkamers maar op zolder is eventueel wel ruimte voor een vierde.
De babyspullen zijn de deur nog niet uit want die zijn nog nodig momenteel.
Oh, ik wil eigenlijk nog zo graag maar heb nog zulke twijfels.....en als ik nog twijfel doe ik het niet.
Misschien komt het doordat mijn man en ik allebei uit een gezin van drie kinderen komen.
Mijn man twijfelt iets minder, hij geeft aan dat als de problemen met zoonlief wat minder zijn...hij er nog wel eentje bij zou willen ;-)
Ik heb nog even de tijd, ben nu 32 maar wil ook niet te lang wachten....aaarch!

Terug
Bovenaan