wie kan de twijfel wel niet derde kindje krijgen

Hoi!
2 jaar geleden ben ik het topic begonnen...derde kindje wel of niet???
Ik had precies dezelfde twijfels. Dacht altijd dat 2 kinderen goed was, maar direct na de geboorte van de tweede wist ik dat het niet compleet was. Eerst dacht ik dat het de hormonen wel zouden zijn, maar het gevoel werd steeds sterker dat ik nog een derde wilde...mijn man wilde ook wel, maar we hadden allebei zoveel vragen....financieel, de plek in huis, kun je 3 kinderen wel aandacht geven, enz.....
Inmiddels is onze derde schat net 1 jaar geworden! En ik kan me helemaal niet meer voorstellen waarom we zo getwijfeld hebben....iemand zei toen tegen mij...je zult nooit spijt kunnen krijgen van een kindje, maar je kunt wel spijt krijgen omdat je het NIET hebt gedaan.....
Het is natuurlijk wel goed om alle dingen op een rijtje te hebben, maar soms is het ook goed om wat meer je gevoel te volgen. Onze auto ging kapot en we moesten een nieuwe, dus maar meteen een 7-zits. We hebben de zolder verbouwd tot grote slaapkamer zodat ook de derde een eigen kamertje heeft, aandacht komt ze absoluut niet te kort. Ok, mama en papa kunnen bij 3 kinderen natuurlijk niet bij iedere kik komen, maar dat compenseert zich wel weer met alle extra aandacht dat zij van haar grote broer en zus krijgt! En financieel valt het ook reuze mee hoor! Voordeel is, je hebt natuurlijk alles al, dus je hoeft echt niet veel aan te schaffen. En je kunt het zo duur maken als je zelf wil.
Ik zou zeggen, praat er samen nog eens goed over en volg je gevoel!

Heel veel succes ermee!

Oh ja, en wat die gezondheid betreft...ik was ook heel bang dat de derde niet gezond zou zijn, maar je bent pas 31, dus geen enkele reden om je zorgen te maken

Esther

Ook ik twijfelde en vond het topic van Esther T en ontmoette daar mensen met de dezelfde twijfel. Ik was als tweede van de groep zwanger van de 3de en eigenlijk heeft Esther mij toen overtuigd. Mijn dochter is 9 en en mijn zoon is 4 en mijn kleine mannetje is nu 14 maanden en we zijn heeel erg blij met zijn 5en! Ik ben 40 en twijfelede ook door mijn leeftijd maar ben heeeeel blij nu!

Terug
Bovenaan