Wie kan er ook niet wachten op de echo?

Hi lieve aanstaande mama's

Ik ben nu 6 weken zwanger en heb pas over 3 weken een echo! Ik heb echt moeite met afwachten aangezien ik zoveel nare verhalen lees over dat er bijv geen hartje klopt etc. Wie kan mij geruststellen ? En wie weet of een eerdere echo ook mogelijk is en wat ik dan het beste kan zeggen? Want de verloskundige heeft mij dus pas over 3 weken ingedeeld!

heel veel liefs

Hi lieve aanstaande mama'S

Ik ben nu 6 weken zwanger en heb pas over 3 weken een echo! Ik heb echt moeite met afwachten aangezien ik zoveel nare verhalen lees over dat er bijv geen hartje klopt etc. Wie kan mij geruststellen ? En wie weet of een eerdere echo ook mogelijk is? Want de verloskundige heeft mij dus pas over 3 weken ingedeeld!

heel veel liefs

Hoi hoi,

gefeliciteerd!! Ik zit nu niet in het zelfde schuitje als jou maar herkenje gevoelens heel goed hoor. Ik denk dat bijna iedereen ook wel die angste een beetje herkent. Er zijn Echo bureau's die tegen betaling ook vroege echo's maken. ik heb dat ook gedaan bij Mijn tweede dat was in den haag.

Gefeliciteerd aanstaande mama's,

ik mag dan van geluk spreken want ik had mijn eerste echo al met 7 weken, maar daar kwam ik bij de echo achter dacht namelijk dat ik verder was.

Ik heb de 20 weken echo over twee weken en kan niet wachten... Zoo spannend hoop dat alles goed is met de kleine

Goedemorgen!!

iedereen hier gefeliciteerd! Ook ik ben er gistermorgen achter gekomen 5 weken zwanger te zijn! Na bijna 12 jaar Mn tweede kindje!
<p style="text-align: left;">pff wachten duurt enorm lang en het is eigenlijk bijna nog niet te bevatten! Eerste afspraak pas 18 november

Hoi Christa,

gefeliciteerd !! 18 november je eerste echo is wel al heel snel toch! Ik ben nu 6 weken en moet dus nog 3 weken wachten...

ben benieuwd bij je echo!  Geniet van je zwangerschap...

Dag mommies!

Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! ik ben nu 7+4 en heb al 2 echo's gehad! de eerste in het ziekenhuis met 5 weken, dit omdat ik aan de medicatie zit er was nog weinig te zien.. een vlekje meer niet maar toch bijzonder,  maandag heb ik bij de verloskundige een echo gehad en ja jou angst had ik ook heel erg..  Zou het harte je wel kloppen, is het wel gegroeid? en ja hoor een mooi flikkerend hartje! 15 nov. Heb ik mijn derde echo, en 23 nov.  staat de 4e ingepland..

Wat de gynaecoloog tegen mij zij is mocht het hartje niet kloppen zal het meestal toch uitlopen op een miskraam.. En zolang je geen bloed verliest en echt hele erge buikpijn krijgt kan je er stiekem gewoon an uit gaan dat het wel goed gaat! ik was er ook heel erg bang voor ook de eerste weken, omdat ik las 1/10 kans op een miskraam dit heb ik ook aan haar verteld en ze zij.. het grootste gedeelte van de miskramen gebeurt tijdens de innesteling en in dit geval hebben de meeste het niet eens door en gaan ze er vanuit dat het bij de ongesteldheid hoort!

Kortom probeer lekker te genieten, je bent echt niet dr enige die hier onzeker over is!

Xx

Gefeliciteerd allemaal!

Gisteren had ik mijn eerste echo van mijn eerste zwangerschap. Ik ben vrij gereserveerd, echt van het 'eerst zien, dan geloven' waardoor ik vooraf niet eens zo bezig was met die echo, maar toen ik er eenmaal lag en het moment bijna daar was had ik pas door wat een mijlpaal het zou zijn. En hoe verdrietig het zou zijn als het niet goed bleek te gaan. Wat als het mis was?

Maar daar kwam het pollewopje in beeld...en het bewoog! Het hoofdje hobbelde, de armpjes en beentjes trappelden, ik was perplex en begon tegelijkertijd te lachen. Ineens was het echt. Wat een bizar en magisch moment. Je ziet je kleine voor de allereerste keer. Nooit geweten dat ze nu al zo actief kunnen zijn. Het hartje klopte ook en alles ging goed. En nog een verrassing: ik bleek al op 10 weken te zitten in plaats van de 9,5 die ik had ingeschat. Volgens de echoscopiste ging alles prima. Ook leuk is dat je foto's meekrijgt, steeds als ik ernaar kijk ben ik weer ontroerd. Komt die glimlach automatisch op mijn gezicht.

Mij werd ook verteld dat als een zwangerschap misgaat, dit met name in de eerste 2-3 weken na de bevruchting al gebeurt. Verreweg de meeste vrouwen krijgen goed nieuws bij de 9-12 weken echo, en voor hen is het een prachtig moment om te koesteren.

Succes met het wachten!

Terug
Bovenaan