wie kan het mij vertellen.

Hoi allemaal,

Graag jullie reactie op het volgende.

Ik wil graag borstvoeding gaan geven, nu vind mijn iets te bemoeizuchtige schoonmoeder dit uberhaupt onzin.
Maar zo zei ze vandaag dat het ook te omslachtig is, omdat je het nooit uit handen kan geven en je de kleine voor de borstvoeding en na de borstvoeding elke keer moet wegen om te kijken hoeveel die kleine gedronken heeft.
Ik heb hier echt nog nooit van gehoord. Iemand anders wel???
Wie oh wie kan mij daar iets over vertellen...?

Ik heb haar al honderden keren uitgelegd waarom ik het wel wil, maar ga die discussie echt niet meer aan...
Kortom omdat ze het volgens mij niet wil horen, maar ja daar heeft ze wel vaker last van haha oostindische doof wordt dat ookwel is genoemd haha...

Groetjes

Uhm van dat wegen heb ik nog nooit gehoord.

Jij kiest zelf voor borstvoeding toch? Nou dat is je goed recht en je hoeft niemand uit te leggen waarom je iets doet!!!!

Lekker doen waar jij je prettig bij voelt!!!

GR linda

hoi

Als ik dit lees denk ik   maar een ding en dat is dat ze bang is straks geen flesje te kunnen geven aan je kindje haha misschien zit ik fout, maar anders zou ik niet weten waarom ze er tegen is dat je bv gaat geven.
Van dat wegen heb ik ook nog nooit gehoord hoor en mijn schoonzusje geeft nu bv dus had ik het wel geweten! kijk een van de nadelen van bv is dat je nooit precies weet wat je kindje binnenkrijgt, maar zo'n kleintje geeft het wel aan als ie honger heeft!
Voordeel is dat je je voeding altijd bij hebt natuurlijk en 's nachts niet eerst een flesje moet gaan maken, ik zelf ga fv geven, maar dat is gewoon voor iedereen een persoonlijke keuze, ik denk echt dat je schoonmoeder een tikkie jaloers is op het feit dat jij alleen kan voeden! Idd geen discussie meer aangaan en lekker doen waar jij je het beste bij voelt, maar denk er ook aan dat ze waarschijnlijk ook weer commentaar zal geven mocht het niet zo goed gaan met bv geven!!! niets van aantrekken!

liefs daantje

Hoi!

Ik ben het helemaal eens met hummie en daantjuh. Het spijt me zeer, maar JIJ bent de moeder. Zij hefet vroeger lekker mogen kiezen of ze je man bv of fv gaf!
Nu is het jouw beurt. net als Daantjuh denk ik dat ze het gewoon niet leuk vindt dat zij geen flesje zou kunnen geven. Nou na 6 weken kun je gaan afkolven en kun je zelf bepalen of je evt een ander de fles met borstvoeding laat geven. maar dan NOG bepaal alleen jij WIE het zou mogen geven.

Kijk, goedbedoeld advies van moeders en schoonmoeders is altijd prettig, maar als ze zo gaan drijven (lees: zeuren/pushen) dan houdt het snel op.

Ik hoop dat je zelf een keuze kunt maken, zonder bang te moeten zijn voor haar opmerkingen. Succes!

Hoi allemaal,

Ontzettend bedankt voor jullie reactie!

Mijn man en ik staan volledig achter de keuze om borstvoeding te gaan geven! En we laten ons echt niet door haar van ons pad af brengen met wat voor een "bang makers" ze ook aan komt.

Maar ik ga de discussie niet meer met haar aan en dat vind ze volgens mij niks want oh... ze krijgt haar zin niet en tja dat ik het anders doe dan dat zei het vroeger gedaan heeft tja dat is toch wel heel moeilijk om te verwerken voor haar. En dat zei geen flesje kan geven vind ze volgens mij ook moeilijk, volgens mij ook dat ik me ff zal terug trekken als ik ga voeden en niet in de woonkamer vol familie/vrienden zal blijven zitten. Ik denk dat zei het jammer vind dat ik dit zo bijzonderen niet met haar wil delen. Wij zijn de enige van haar kinderen (3 zoons) waar ze klein kinderenvan kan verwachten.

Ik heb haar al uitgelegd dat het zeker voor ons kindje een extra belang heeft omdat er Astma en allergien  voor komt in de familie, het mij 1 van de mooiste dingen lijkt die er is (zeg ik al vanaf mijn 13e ofzo), het de natuurlijke weg is en ik de overtuiging hebt dat dat niet zo maar is, ik geloof dat je lichaam er ook sneller van heelt etc etc.
Voor een ieder die geen borstvoeding wil geven, dat respecteer ik.
En als het echt niet lukt en ik mijn uiterste best gedaan heb en prof hulp gehad heb etc dan tja heb ik pech en lukt het niet.

Laat ik mijn schoonmoeder niet als een of ander monster afschilderen want ze is ook een schat en ik houd veel van haar en we hebben een goede band met haar.
Helaas, kan ze ook een verschikkelijke bemoeial zijn en ontzettend overheersend zijn.
Als ze een mening heeft dan laat ze weinig tot geen ruimte voor een ander en zijn mening en dan zal ze ook keer op keer terug komen op het onderwerp totdat ze bij wijze van spreken haar zin krijgt. Helaas is er dan maar 1 manier om het te stoppen en dat is door heel bot te reageren en omdat het ook zo een geweldig mens is die het niet zo lelijk bedoeld als dat het soms overkomt hebben wij daar niet altijd zin in. En kiezen wij er ook in deze situatie voor om er maar niet meer op te reageren.
Maar dat is wel moeilijk en toen ze gister met dat verhaal aankwam moest ik dat ff checken.

Ik maak me er eerlijk gezegd ook best zorgen over dat overheersende, beter wetende gedrag van mijn schoonmoeder als ik straks op mijn kraambed lig (en last heb van de kraam tranen) en nee dat ligt niet aan mijn hormonen want mijn vent ziet het net zo.
Ik zie het dus al gebeuren dat ze hier alles wel ff wilt gaat runnen en bij wijze van spreken de kraamhulp, bezoek en mijn familie  wel ff gaat vertellen wat ze moeten doen.
Snappen jullie dat?

Ik begrijp je helemaal!!
Mijn schoonmoeder is ook een schat van een vrouw, maar ze woont hier maar 200 m van ons vandaan en ik   ben zo bang dat ze straks elke dag langskomt en vanalles wil regelen, ben wel blij dat de kraamzorg er de eerste dagen is dan kan ik haar vast aanwennen dat ik haar hulp niet perse nodig heb anders komt ze straks standaart helpen en kom ik daar niet meer vannaf haha ben nogal op mezelf en moet er niet aan denken dat ze hier het huishouden over komt nemen!
Ook wil ze dat we haar bellen als ik aan de gang ga met bevallen en meteen bellen als de kleine er is, dat is mijn schoonzusje (of zwager eigenlijk) haar schuld want die hebben meteen gebeld toen ze was bevallen. Ik wil eerst rustig met zijn drietjes van het moment genieten en lekker douchen enzo voordat we de hele familie over de vloer hebben en gelukkig liggen mijn man en ik op een lijn!!!
Misschien valt het straks allemaal wel mee en heb ik me zorgen gemaakt om niets haha maar ben bang dat ik het anders ook te bot ga zeggen en dat ik haar dan weer kwets haha ach ja.......

liefs Daantje

hoi hoi,

Ben het met Weekee en Daantjuh eens. Het is toch echt helemaal jouw keuze om bv te gaan geven en zo te lezen sta je hier ook helemaal achter. Dan is dat toch echt jouw keuze, je schoonmoeder heeft haar keuze gehad toen haar kids klein waren en nu is de keuze aan jou.

Natuurlijk is het voor haar heel leuk om iets met het kindje te kunnen doen, in haar geval dan  flesje geven, maar dat is niet iets wat jullie moeten laten meewegen in de beslissing om borstvoeding te geven. Het is jullie kindje en jullie voeden het, hoe het voor  jullie goed lijkt om te doen.

Nu heb ik misschien wel heel makelijk praten, want ik heb geen schoonouders, maar zou niet meer de discussie met haar aangaan. Je "wint" de discussie toch niet en straks komt er iets te bot over, terwijl ze het vanuit haar oogpunt alleen maar positief zal bedoelen. De opvattingen van 30 jaar terug (toen flesvoeding helemaal werd gepromoot) gelden nu ook niet meer, dus misschien dat ze dat nog helemaal in het hoofd heeft.

Iedere moeder kan gelukkig nu hierover zelf een keuze maken en als je borstvoeding wilt geven, dan moet je het ook echt wel doen. Ik voel zelf meer voor fv, ook altijd al gehad, maar nu ik weer 8 maanden zo beroerd ben geweest vind ik het wel tijd voor rust aan mijn lichaam.

Groetjes Noah

Allemaal wederom bedankt voor de reactie's...
Ik zal haar binnenkort vertellen (als ze er weer over begint) dat ze oud wordt en dat het allemaal achterhaalt is dat wegen haha

@ Daantje
Je slaat de spijker precies op de kop!!!
Wij weten namelijk nu al heel zeker dat het niet zal mee vallen en ze zich volledig zal opdringen en zal proberen de boel te runnen hier. (ze staat nu al geregeld ongevraagt mijn huishouden te doen) Ze flikte het 1x om mijn was anders op te hangen, woest was ik, gelukkig zag mijn schoonvader dat toen ook en die heeft er toen wat van gezegd tegen haar.  maar zo zijn er veel meer dingen, er  zijn bij mij ookal de nodige tranen over gevallen. We hebben mijn ouders en zusje daar ookal van op de hoogte gebracht, zodat ik hoop dat het niet tot conficten tussen hun lijdt.
Haha en van dat bellen wilt ze ook ... nou van mijn lang zal ze leven niet haha... Mijn vent heeft al gezegd dat hij eerst gaat beoordelen hoe ik en de kleine zich voelen en pas als hij denkt of ik aangeef dat het ok is, dat hij dan pas gaat bellen. Ik zal de kraamhulp er ook over inlichten, ik hoop maar dat ik wel een dame met een beetje pit krijg anders wordt er volledig over haar heengelopen.
Helaas en gelukkig bedoelt ze het allemaal goed.

En tja ik zal ze toch ook voor geen goud willen missen.. Maar soms ff achter het behang plakken zal wel lekker zijn haha

Terug
Bovenaan