wie kan het mij vertellen.

Hoi, ik wil hier ook graag nog even op reageren. Dat wegen is eerlijk gezegd niet helemaal achterhaald. Ik heb mijn zoontje ook een poos gewogen voor en na de voeding omdat niet helemaal duidelijk was hoeveel hij binnen kreeg en dat was met het wegen wel duidelijk. Maar het wegen is natuurlijk geen verplicht iets, als je kindeje goed drinkt en goed groeit is er geen aanleiding voor.
En meiden, als jullie bang zijn dat je schoonmoeder de boel gaat runnen na de bevalling is er wel een eenvoudige oplossing, waarop ze jullie niet kan aankijken en dat is de kraamverzorgster. Je kan haar namelijk vragen tegen je schoonmoeder te zeggen of ze zich wat afzijdiger kan houden. Ze  mag haar zelfs wegsturen als zij (of jij  ) vindt dat ze zich teveel met alles bemoeit. En dan treft jullie geen blaam, jullie weten tenslotte van niks toch ?? Je doet alleen maar wat de kraamverzorgster zegt en zij weet het het beste, hihi  Zo ben je haar toch even kwijt en ze weet niet dat het van jullie afkomt. Ze kan hooguit achteraf zeggen dat ze de kraamverzorgster niet zo aardig vond, haha.

He he Ansie!

Ik was een decembermoeder van 2007, en mijn kleine is op 1-1-2008 geboren!

Ik heb ook borstvoeding gegeven, en van dat wegen dat kan wel maar dat hoeft helemaal niet, In de kraamweek word de baby elke ochtend gewogen en dan houden ze het gewicht bij maar doen ze dat ook niet als ze gewoon fles krijgen....??

Het is idd wel zo dat je altijd zelf je kindje moet voeden, en dat breekt natuurlijk wel eens op, maar een keer kolven en manlief kan het ook doen hoor!

Als jij bortsvoeding wil geven moet je dat gewoon doen, het is wel een hele intieme ervaring met je kleintje, ik ben blij dat ik het gedaan heb!!

Suc6 met de bevalling en je kleintje!

Liefs Patricia

PFFF ik wordt momenteel echt gek van mijn schoonmoeder.
Afgelopen vrijdag waren we er ff, Ik ga momenteel niet meer alleen naar mijn schoonmoeder maar alleen nog als mijn vent erbij is, want ik ben bang dat ik vroeg of laat echt genadeloos uit mijn slof schiet en wil dit niet.

Maar goed ze begon er dus weer over en ik heb haar nogmaals rustig uitgelegd dat ik wel borstvoeding wil geven en het contineu wegen tegenwoordig niet meer ten alle tijden hoeft, maar geadviseerd wordt als er onduidelijheid is. Ik heb haar gevraagd er nu over op te houden omdat onze keuze vaststond en ik het prettiger zou vinden als ze ons erin zou steunen ipv het te bekritiseren. Mijn vent en mijn schoonvader waren erbij en mijn vent zei achteraf dat hij super trots op me was dat ik het zo rustig en kalm had gebracht.

Belt ze me vandaag op om mij te vertellen dat ze van de buurvrouw gehoord had, haar dochter is net bevallen. Dat ze moest stoppen met borstvoeding geven binnen 5 dagen omdat beide borsten ontstoken waren. En ze nu dus een antibiotica kuur heeft.

Dus ik zeg tegen haar ik dacht dat ik wel duidelijk geweest was en ik heb je gevraagt ons te steunen in onze keuze en dat doe je zo niet... Nou zegt ze heb je last van je hormonen. Ik wil alleen maar het beste voor mijn kleinkind.

Toen heb ik heel boos gezegt.. juist jouw kleinkind en  ons kind wij bepalen en  wij zetten de regels voor de opvoeding van ons kind, daar zal jij je bij neer moeten leggen!!!

Ik heb gelijk mijn vent gebeld en verslag gedaan terwijl hij een wissel kreeg van zijn moeder. Die hij niet opgenomen heeft!!! laat maar ff in haar sop gaar koken....

Maar goed dit is dus het vervolg van het verhaal....

Tja en de vriendin van de buurvrouw  van de tante uit Marokko had dit en dit. Meid, er zijn altijd verhalen over borstvoeding en TUURLIJK gaat het niet bij iedereen zo goed als dat ze hopen. Het kan heel goed zijn dat die vrouw na 5 dagen ontstoken borsten heeft gehad, maar waarschijnlijk is er dan bij het aanleggen al iets misgegaan.

wat heeft dat met jou te maken? Ik ken nog wel meer verhalen over vrouwen die WEL wekenlang/maandenlang (en hele fanatiekelingen...wat mij zelfs te ver gaat...jarenlang) borstvoeding geven en niks mis bij gaat.

Ik kan me voorstellen dat je wel uit je slof wilt schieten, maar ik denk dat het niets oplost. Krijg je lekker van die "oh dat zijn je hormonen" reacties. heb je dus niks aan.

Helaas kan ik je niet vertellen wat je wel moet doen, behalve dan voet bij stuk houden. jij wilt het proberen dus doe dat ook!

Wat een mens, zeg, vreselijk ! Meid, laat je niet kennen, jullie hebben besloten borstvoeding te geven en het is (zoals je zelf ook al zegt) juliie kind, dus zij heeft niks te bepalen voor jullie. Misschien kun je haar voorstellen dat het woord borstvoeding in jullie gesprekken niet meer valt. Dan is de situatie misschien wat houdbaarder. Ik zou zeggen, hou je sterk en geef lekker borstvoeding, het is zo'n unieke mooie ervaring. Laat dat mens maar kletsen.

Terug
Bovenaan