WIE KAN ME WAT MOED GEVEN

Hoi, tijdens mijn eerste twee zwangerschappen was ik niet missleijk, maar da ging mis met 12 en 10 weken. De derde en vierde zwangerschap wél misselijk, tot 16 weken, maar oh zo blij ermee. Sterkte ermee, volgens mij is misselijk zijn een goed teken!

Liefs, Elly, mama van Risly en nog vier dagen zwanger van dochter twee

ik hoop dat ik je wat moed kan geven: het gaat uiteindelijk weer beter!

Bij mij heeft het ongeveer 16 weken geduurd dat ik echt heel misselijk was. Ik spuugde veel en eigenlijk ook de hele dag door. Het was echt afzien, maar het gaf me aan de andere kant ook het gevoel dat de zwangerschap wel goed ging, hoe vreemd dit misschien ook klinkt.

Wat mij hielp was kleine porties eten over de dag verdeeld en licht verteerbaar, dus geen vette happen. Verder verdroeg ik vanille vla en yoghurt wel goed, dus dat nam ik regelmatig een kommetje.
Maar uiteindelijk werd het geleidelijk beter en is het helemaal over gegaan. Wel merk ik dat ik sommige luchtjes nog steeds vies vind zoals koffie, maar ik hou nu wel alles binnen.

Succes ermee!

Tamar
37,4 wkn

Ik ben bij de 1e tot ongeveer 4 maanden misselijk geweest, ongeveer 1 x spugen per dag. Daarna werd het misselijke minder, toen heb ik erna nog gemiddeld 1 a 2 keer per maand gespuugd en de laatste 2 maanden niet meer. maar ik was lang zo misselijk niet meer als in het begin.
Ik baalde er alleen zo van dat je overal leest dat die 3 maanden grens zo magisch is, alsof erna ineens alle misselijkheid weg is, terwijl het helaas bij veel mensen nog net iets langer duurt.
Ik ben nu bijna 7 weken en helaas merk ik dat ik de laatste dagen steeds misselijker ben.... Maar ik heb nog niet gespuugd.

Bianca

Hoi

Ik ben heel erg extreem ziek geweest heb twee keer in het ziekenhuis gelegen bij de eerste en een keer bij de tweede. Bij de eerste aan het infuus tegen uitdroging en met 8 maanden met maagpijnen opgenomen. Bij de tweede weer aan het infuus in de eerste weken.

Bij de eerste heb ik tot 8 maanden overgegeven, de eerste drie maanden onleefbaar en de laatste maanden heel goed leefbaar. Bij de tweede de eerste 12 weken daarna steeds minder en met 16 weken was het weg.

Maar  ik schuw niet voor medicijnen en toen ik ranitidine kreeg tegen de maagklachten was de misselijkheid weg bij de eerste   want ik kreeg  die pillen bij 8 maanden en bij de tweede heb ik dat na de drie maanden gelijk  gekregen (mag niet in de eerste drie maanden) waardoor het toen gelijk weg was. Emasafene helpt bij veel mensen anders kun je primperan proberen te krijgen. Ze zeggen liever geen medicijnen maar de afweging was bij mij niets eten of wel eten en dan is de keuze snel gemaakt.

Na 10 weken begint het hormoon af te nemen en bij 12 weken neemt de placenta het over en bijna! iedereen merkt daar echt de ommekeer en verandering en wordt het altijd wel minder!

Sterkte ik vond het vreselijk die eerste maanden terwijl ik er bij de tweede 4 miskramen tussen heb gehad en 11/2 jaar bezig was maar door die misselijkheid zag ik het echt niet meer. Nu heb ik een gezonde dochter van 6 en een gezonde  zoon van 11 maanden en het is echt de moeite waard! Ze waren 8 en 9 pond dus wat dat betreft geen zorgen want je kindje neemt alles van je weg en leidt niet onder de misselijkheid dat bleek bij mij wel ze waren allebei erg groot!!!

Liefs
Lies

Terug
Bovenaan