Wie kan mij geruststellen? Erg lange cyclus na stoppen met pil.

Hallo meiden,

Ik ben 1  augustus gestopt met de pil. Vervolgens, net als in een stopweek, ongesteld geworden en daarna nog niet weer. Inmiddels zit ik op 43 dagen en krijg ik echt de zenuwen. Allemaal vragen: Wat als ik niet zelf meer een eisprong kan produceren? Heeft de pil mijn lichaam vernield? Kan ik uberhaupt nog zwanger (of ongesteld)  worden? Ik weet dat je lichaam moet "ontpillen". Maar kan voor dit woord nog niet direct een definitie vinden. Wie heeft ook problemen gehad met haar cyclus en is het toch weer allemaal regelmatig geworden? Stel mij gerust!

groetjes Essy

Hallo Essy,

Toen ik stopte met de pil duurde de 1e cyclus 8 weken. Daarna werd het weer gewoon iedere keer 26 dagen, het kan ook nog iets langer duren, komt door t ontpillen.
Even geduld hebben dus. Ik zit nu in de 3e ronde.

Groetjes Wietske

Hoi essy

ik snap je ongerustheid, ik wil je niet ongeruster maken, maar ik ben in maart gestop met de pil en dus nog maar 1 keertje ongi geworden, inmiddels ben ik bij de gyn geweest en heb moeten bloedprikken en de volgende week weer terugkomen bij de gyn,
Als je ongi nog langer wegblijft, kan je ook een afspraak maken bij de huisarts en alles vertellen het kan zijn dat je dan pilletjes krijgt om weer een bloeding op te wekken en dat daarna weer een cyclus op gang komt, Ik heb dit ook gehad maar bij mij werkte dat niet, maar bij andere weer wel. Succes meid, en overal is een oplossing voor

xxx linda

Hallo,

Ik zit in het zelfde schuitje als jij!!!!
Ik ben ook begin augustus gestopt
en gewoon "de stopweek" ongi geweest
en daarna ook niet meer.Maar ik denk
wel dat ik mij eitje heb gevoeld terminste
als je mij topic heb gelezen
"wie herkent dit en iemand ervaring".

Suc6 met zwanger worden!!!

Groetjes Belinda

Hoi Essy,

Ik hoop dat mijn verhaal je gerust kan stellen:

Ik ben in januari na 9 jaar constant pil slikken eindelijk gestopt

1e keer ongesteld: na 41 dagen
2e keer ongesteld: na 47 dagen
3e keer ongesteld: na 34 dagen
4e keer: ja die kwam er dus niet want toen was ik zwanger!!! Ondanks mijn rare en lange cycli, dus dit is mijn succesverhaal, Ik hoop voor jou dat het ook zo mag gaan bij je!

Liefs muizeke
(18 weken en 1 dag zwanger)

Even een geruststelling: de pil vernielt nooooit je lichaam! Dus maak je daar niet bang over!
Gun je lichaam een half jaartje  om op  gang te komen, ik weet dat uit mijn omgeving en van de huisarts. Enne.. het kan toch zomaar elk moment gebeuren, dus geniet nog ff lekker en dan hopelijk ben je snel na het op gang komen zwanger!

he meis, je hoef je geen zorgen te maken, ik ben sinds vorig jaar gestopt met de pil in november, en mijn cyclus is tussen de 40 en de 50 dagen dus bij jou is het niet zolange cyclus, en wat andere zeggen klopt is ontpillen denk ik je lichaam moet wennen aan de nieuwe cituaties , ik ben al bij de gyn geweest en na wat testjes blijkt dat er volgens haar niks aan de hand is s6, verders
greetz suzette

Lieve meiden,

Bedankt alvast voor de reacties tot nu toe!
Toch wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.
Hoop gewoon dat ik snel ongesteld wordt (had nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen!), dan weet ik tenminste dat ik nog functioneer.

Terug
Bovenaan