Wie kan mij geruststellen? Erg lange cyclus na stoppen met pil.

Hoi Essy,

Ik weet precies hoe jij je voelt. Ik ben in maart gestopt met de pil en mijn eerste ongesteldheid heeft meer dan 100 dagen op zich laten wachten. Je wil niet weten hoe blij ik was, het odet het allemaal nog!!!! Ik had net een aspraak bij de huisarts gepland, die kon ik afzeggen.
Nu maar hopen dat het een regelmatige cyclus wordt zodat we ongeveer weten wanneer we moeten klussen. Ik wens jou heel veel sterkte met wachten en zwanger worden

Liefs Tjoller

Hey Essy,

Ik ben vorig jaar augustus gestopt met de pil.
Het heeft 8 maanden geduurd voordat ik zwanger was maar in die tijd ben ik maar 4 keer ongesteld geweest, waarvan 1x met behulp van een kuurtje via de huisarts.
Als het zo blijft gewoon ff langs je HA gaan, die je dan een kuur kan voorschrijven die je baarmoeder schoon maakt.
Wel even testen voordat je aan zo'n kuur begint, want ik bleek de 2e keer dus al zwanger toen ik weer voor zo'n kuurtje ging.
Succes, het komt zeker goed !!

Groetjes, Cora

Hoi meiden,

Als ik de verhalen op het forum lees ben ik soms ook een beetje bezorgd. Ik ben gestopt met de pil en zou a.s. zondag voor het eerst ongesteld moeten worden. Ik heb nu al een beetje een raar gevoel in mijn onderrug, dus ik denk dat het er wel aan zit te komen. Ik hoop maar dat dat idd zo is... Vanaf de 30e heb ik genoeg foliumzuur in mijn lijf en kunnen we dan gaan proberen.... Ik vind het allemaal wel heel spannend. Hebben jullie dat ook??

Groetjes,
Jana

Hoi essy, ik snap je helemaal! Ben vanaf juni gestopt met de pil en sindsdien ook niet meer 'natuurlijk' ongesteld geworden,het blijft gewoon helemaal weg. Mijn belangrijkste vraag vandaag aan de huisarts was dan ook : kan ik nu wel gewoon een eisprong hebben en zwanger raken? Maar dat kan gewoon, er van uit gaande dat er niks anders aan de hand is. Maar het komt dus veel voor en kon wel een jaar duren zij ze. Het enige nadeel is dat je nu dus je vruchtbare dagen niet weet, wanneer je eisprong is. Dat wordt dus veel klussen! En als je bbinnenkort zwanger bent,voor je weer ongesteld bent geworden dan is het dus niet uit te rekenen wanneer je uitgetelt bent. Dan krijg je een termijn echo. Ik kan in ieder geval weer rustig slapen vanavond nu ik weet dat er op zich niks aan de hand hoeft te zijn en ik kan doorgaan met proberen zwanger te raken. Succes! Groetjes herma

ooooo Herma,

Wat ben ik blij dat jou huisarts zegt dat je
gewoon zwanger kunt raken terwijl je
niet ongi bent dan weet ik het nu zeker dat
ik zondag me eitje heb gehad.

Ik hoop dat we allemaal snel zwanger mogen zijn!!!!

Groetjes Belinda

hoi,

gemiddeld kan 'ontpillen' een half jaar duren. Echter ik was een heel jaar niet ongesteld nadat ik 5 jaar aan de pil ben geweest. Zou net een hormoonbehandeling gaan beginnen toen het spontaan terug kwam, maar wel met een cyclus van 2 maanden. Na 2 ongi's was ik dan zwanger.
Later ben ik weer 2 jaar aan dezelfde pil geweest en verwachtte weer zeker enkele maanden te moeten wachten op mijn cyclus. Nou ik werd helemaal niet ongi, was gelijk zwanger! Overigens teruggerekend ook bij een cyclus van 2 maanden.

mijn 1ste ronde duurde 41 dagen en in de 2de ronde was ik zwanger,
helaas is dit na 9 mnd een mk geworden.

het zegt echt niks dus

ik was de  1ste ronde ook erg ongerust hoor en toen het de 2de ronde weer zo lang duurde en dus zwanger bleek
had ik 7 weken  '' kado" gekregen omdat ik er vanuit ging dat het wel weer even kon duren en dus later een test deed

nu zit ik weer in ronde 2 na de mk  (hoop zo op weer een klein wondertje)

gr klavertje vier

Terug
Bovenaan