Wie kan mij helpen/advies met de voeding?

Hoi lezers,

Een vraagje, mijn zoontje is nu 9 weekjes oud en krijgt kunstvoeding. Hij is wel een spuugertje en krijgt daarom 90+3. We waren bij het bureautje geweest en hij mocht qua gewicht omhoog, 120+4. Ik gedaan, echt heel de dag was hij aan het spugen, de kraan stond open letterlijk. En geen mondjes terug, maar echt golven. Ben toen meteen weer terug gegaan naar de 90+3, meteen beter, niet zoveel spugen. Met 90+3 spuugt hij heeel af en toe en is het echt een heel klein beetje. Gister toevallig weer geprobeerd wat meer te geven, meteen weer spugen en veel.
Hij krijgt nu 90+3 om de 3 uur, zo af toe laat hij de ene keer 4 uur tussen. Z’n laatste fles tussen 22.30/23.00 uur geef ik wel 120+4 en dat gaat goed en slaapt hij tot ongeveer 4.30 uur en krijgt dan weer een flesje van 90+3.
Krijgt hij niet te weinig binnen? En is het niet erg dat hij maar 100 drinkt met 9 weken oud. Hij is een tevreden, lief en rustig mannetje. Ik tikt niet de indruk dat hij te weinig krijgt.
(Sorry voor t lange verhaal)
Dank jullie :)
 
Ik zou proberen het spugen te verhelpen.
Houd je kindje rechtop na het voeden, matrasje schuin zetten, en een osteopaat bezoeken.
 
Niet omhoog gaan. Dan kun je beter iets vaker een kleinere fles geven. Sommige kindjes zijn er gewoon later aan toe. Mijn dochter heeft dit ook gehad en ging ook weer later naar 150 en heeft 180 alleen als eerste ochtendfles weggekregen, nooit gelukt bij andere flessen. Nu met 19 maanden is ze een flinke eter. Maar nog steeds liever vaak dan veel en weinig. 
De schemas zijn een richtlijn. Het belangrijkste is om je kindje goed te volgen. Als die goed groeit, plast en happy is doe je het goed. 
Je kan evt ook met kleinere beetjes ophogen. Dus elke paar dagen 10 ml bij (afgieten dus), kijken of het goed valt, maagje laten wennen. Dag of 4 later weer 10 ml. Tot je op dat schepje extra zit. En niet direct elke fles, maar op de momenten dat je kindje het hongerigst is. Als straks 1 of 2 flessen goed passen zonder problemen, zijn de andere flessen minder moeilijk. Het kostte bij ons echt wel even wennen om op te hogen. Daar namen we altijd de tijd voor.
 
Wat bij ons hielp was de fles in 1 keer klaarmaken. Maar in twee keer geven. Dus eerst een helft geven, dan boeren, luier verschonen en dan het tweede deel. Misschien helpt dat iets
 
Lekker op die 90 blijven dan! Hij is nog maar 9 weekjes, ik vind 90cc heel keurig voor zo'n ukkie. Zolang hij er gewoon 3 a 4 uur tussen laat en ook in de nacht zo goed slaapt, prima!!

Mijn beide dochters waren groot bik geboorte (4765 en 4330 gram) maar ze konden ook nooit grote flessen op. Pas met 3 maanden zaten we op 120cc en met 4.5 maanden op 150cc. Sowieso heb ik nooit grotere flessen dan 180cc gegeven, dat was meer dan zat.
Dus niet elk kindje is er Direct aan toe om mega grote flessen weg te drinken. Zolang je kindje goed groeit en er genoeg uren tussen laat, heeft hij niet meer nodig. Je merkt gauw genoeg wanneer hij z'n flessen ineens heel makkelijk gaat opdrinken en daarna nog ontevreden is, dat is een teken om op te hogen met 30cc. Dat kan prima over 2 weken ineens zover zijn, maar nu blijkbaar nog niet!
 
Zijn groei is de beste indicator of hij genoeg binnen krijgt.
Als hij gewoon goed blijft groeien op 90, zou ik dat gewoon lekker blijven geven. Mocht de groei achter gaan blijven en wel moeten ophogen dan kun je de tips als half uurtje omhoog houden na een voeding etc. kunnen toepassen.
 
Terug
Bovenaan