wie kan mij helpen?!

Mijn zoontje van 9mnd heeft erg veel last van astmatische brochitis, tenminste dat noemen de dokteren zo. Hij heeft het heel vaak heel benauwd zeg maar dat hij erg vaak echt belachelijk verkouden is. Hij heeft daar 1 keer medicijnen voor gekregen (toen had hij er al 2,5 maanden last van. en zeiden ze steeds nog net niet dat ik me aanstelde, maar daar kwam het op neer. op een gegeven moment (na 8 weken) ging het wat beter met christijan en hebben we hem van de puffers afgehaald hij werd er helemaal hyper van. sinds die tijd is het steeds op en af met zijn benauwdheid. maar de doktoren doen er niets aan want hij moet er minimaal 4 weken last van hebben en dan echt extreem. en bij christijan gaat het steeds op en af. Maar geen mens die iets doet.
Het manneke slaapt er gewoon niet van. dat kan toch niet normaal zijn?!
Zijn er meer mensen die te maken hebben met een jong kind die het vaak arg benauwd hebben die mij tips kunnen geven. Dat moet wel want ze zeggen dat het erg veel voorkomt.
Help mij!!!!!!

hoi,
hier bij ons hebben papa, zoon (9), dochter (9) en onze jongste dochter (5 maanden)
bronchitis, allereerst gooi alle knuffels het huis uit, de gordijnen, matten en zelfs behang is taboe.....het komt erop neer dat alles wat van stof is eruit moet.
als hij zo benauwd is zet de douche heet aan en ga in de badkamer zitten met hem, die stoom doet goed.
ik hoop dat je hier iets aan hebt
groetjes silvia

Hoi,

Ter aansluiting op de voorgaande tips: laat de longverpleegkundige van de thuiszog eens bij jullie langskomen. Zij bekijkt de thuissituatie, en kan misschien ook tips geven. Zo'n huisbezoek is gratis. De arts kan je ook doorverwijzen. Zelf kun je ook contact opnemen met de thuiszorginstelling bij jou in de buurt.

Ik werk zelf bij Sensire (thuiszorginstelling, en zit op meerdere plaatsen in Nederland.). Bij hun is het huisbezoek in ieder geval gratis.

Succes!
Groetjes, Kat

Hallo,

Mijn zoontje van 2,5 heeft hier ook last van. Hij heeft inderdaad zo'n toeter en twee soorten puffers. Maar wij geven het hem ook liever niet omdat hij er inderdaad erg druk van wordt. Nu alleen nog maar als het echt heel ernstig is en hij heel veel hoest 's nachts.
Het is bij hem alleen erg als hij weer verkouden is. Hij is heel erg vaak verkouden. Nu is het wel minder, maar vanaf 6 maanden ging het om de zoveel tijd verkeerd. Verkouden, ziek, verkouden, ziek. Ging maar door. Bij de kinderarts zelfs geweest. En hij is een "pechvogeltje" zeiden ze daar. Voor de rest was alles normaal.

Hij heeft dit jaar een griepprik gehad om te voorkomen dat hij erg ziek werd, daar slaan zijn longen dus dicht van. De poezen zijn bij ons naar buiten verhuisd en gaan binnenkort weg. Voor de rest nemen we dus geen huisdieren meer enz.
Die tip van zo weinig mogelijk stof vind ik wel een goede.

Het is bij ons ook zo, als we per ongeluk iets te laat stofzuigen, ook op zijn kamertje, dan heeft hij ook meer last van hoesten enz.
Voor de rest heeft hij een drankje voor als hij te veel slijm heeft. En zijn pufjes geven we alleen als hij erge last heeft. Voor de rest hopen we dat hij er nog overheen groeit.

Vraag advies bij het consultatiebureau. Of ga net zolang door bij de artsen totdat je serieus genomen wordt.
Succes!

hoi
Ook wij hebben een dochtertje (20 maanden) met bronchitis. Vanaf dat ze een half jaar is zit ze al aan de puffers, ook heeft ze regelmatig oorontsteking en diverse antibioticakuren achter de rug. In april dit jaar was ze weer erg ziek,en toen is ze doorverwezen naar de KNO arts. 6 weken geleden is haar neusamandel eruit gegaan en zijn de oren doorgeprikt, helaas zonder resultaat zoals het nu lijkt. Sinds de operatie is ze weer erg benauwd geweest en heeft ze elke dag een loopneus en hoest ze dag en nacht. 4 weken terug weer op de puffers gezet door de huisarts, maar het helpt tot nu toe niet, dus morgen maar weer heen.
Gelukkig is ze verder een vrolijk kind, eet en drinkt goed, maar zo vaak ziek is natuurlijk niet goed.
groetjes Melanie

Hoi
Mijn zoontje van 9 mnd is al vanaf dat hij 6 weken was aan het rochelen, benauwd. Ook hij heeft verschillende pufjes gehad maar in tegenstelling tot jouw huisarts heeft die van ons wel antibiotica voorgeschreven.
Omdat hij maar benauwd bleef hebben ze uit voorzorg bloed bij hem geprikt en hem op van alles getest.
Nu bleek dat hij allergisch is voor eiwitten dus zijn we doorgestuurd naar de dietiste en is hij nu dus op "dieet"
Het fijne is dat sinds hij andere voeding krijgt het een ander jochie is geworden maar het allermooiste is is dat hij al 3 weken niet meer benauwd is. Dus misschien is het een tip om een bloedonderzoek te laten doen.
Succes
groetjes van Carola

hoi Carola

Ik ben gisteren weer met de kleine meid bij de huisarts geweest, ze heeft nu weer antibiotica gehad, over een week moet ik terugkomen en als het dan niet verbeterd  is wordt ze doorverwezen naar de kinderarts.
Onze huisarts wilde geen bloedonderzoek doen omdat dit ten eerste heel belastend zou zijn, en ten tweede de kans dat er een foutieve uitslag uit zou komen heel groot zou zijn. Is hierover bij jou ook iets gezegd ?

groetjes Melanie

Hallo Melanie

Bij ons is daar niets over gezegd. Mijn huisarts vond het juist belangrijk, want stel dat hij wel ergens allergisch voor is dan kun je daar gericht iets aan doen.
De dietiste vertelde mij dat waarschijnlijk de darmpjes nog niet goed genoeg ontwikkeld waren waardoor ze teveel eiwitten doorlieten en dat die eiwitten niet goed werden gefilterd vandaar de allergische reactie.
Bij onze zoon heeft het tot nu toe gewerkt en hij is nu super actief.

Tegen het bloedprikken zag ik ontzettend op Ik had mijn dochtertje al bij familie gebracht en bewust niet meegenomen naar het ziekenhuis.
Het bloedprikken ging ontzettend goed hij gaf geen kik. heeft niet gehuild dus dat was een enorme opluchting en heeft moeders zich dus zorgen gemaakt om niets wel had ik hem net een fles melk gegeven en het was rond de middag dus hij was ook moe.

Hopelijk gaat het met de antibiotica beter met je dochtertje.

groetjes van Carola

Terug
Bovenaan