wie kan mij helpen??

dit is mijn 6e jaarcontract en zou dus verlengd worden voor de 7e x!

Even voor de duidelijkheid ik ga ook nu niet zelf opzeggen dat doe ik pas als ik weer een maand of 2 gewerkt heb na mijn verlof, en dan hoef ik natuurlijk geen uitkering, alleen als mijn contract dus niet verlengt wordt, heb ik dan recht op een uitkering voor die 16 weken?

liefs willemijn

hoi willemijn
of je contract nu wel of niet afloopt,je krijgt 16 weken verlof uitbetaald.bij mij zit het zo:ik heb een halfjaar contract tot 22 februari.ik ga 1 januari met verlof en krijg gewoon verlof uitbetaald tot 25 april.of ik daarna een nieuw contract wil weet ik nog niet.ik mag terugkomen van mn baas wanneer ik wil(er is altijd wel werk).misschien ga ik pas na een half jaar weer aan de slag,lekker van mn kindje genieten.mischien wil ik wel helemaal niet meer werken als mn kindje er is.maar hoe dan ook,die 16 weken krijg je gewoon betaald.en als je minder werkt nu,daar lijdt je baas ook niet onder,want ook die ziektekosten zijn voor de rekening van het uwv.je kunt de uwv ook zelf bellen.je hebt er recht op!!
succes,groetjes kari
ps:je mag ook best zeggen dat ze je contract niet hoeven te verlengen,mocht je dat niet willen.dat maakt voor je baas niet uit en jij hebt evt na je bevallingsverlof recht op ww.dat is niet hetzelfde als ontslag nemen.

Al zes jaarcontracten gehad? Dat mag helemaal niet; dan ben je formeel in vaste dienst. Je mag maar 3 tijdelijke contracten hebben en dan ook nog mogen die geloof ik in totaal 3 jaar beslaan; ik zou dus sowieso eens goed kijken als je baas weer een jaarcontract aan zou bieden en dit eens goed na laten kijken.

even iets anders: je krijgt heel veel vergoedingen voor de kinderopvang hoor. uiteindelijk valt het dus reuze mee met wat je moet betalen. ik wil natuurlijk niet zeggen dat je moet blijven werken, maar veel mensen hebben vooroordelen tegen kinderopvang en denken ook dat t vreselijk duur is. wou ik alleen even zeggen.

Terug
Bovenaan