Wie kan mij iets vertellen over de 20 weken echo

Hallo allemaal.

Wie heeft al een 20 weken echo gehad? En wat kan ik mij daarbij voorstellen?

Ik heb afgelopen woensdag de nekplooimeting gehad. Over 10 dagen krijgen we de uitslag. We zijn benieuwd.

Groetjes Linda

De 20 weken echo wordt ook wel screeningsecho genoemd, volgens mij omdat er bij deze echo wordt gekeken naar de gezondheid van het kindje en dan moet je denken aan bijvoorbeeld lichamelijke gebreken. En als je wil (en het kindje wil het ook laten zien) dan zou je het geslacht van je kindje kunnen zien.
Ik denk dat geen van de dames nu al een 20 weken echo heeft gehad, want zover zijn we nog niet met z'n allen.
Je kan er trouwens ook voor kiezen om deze echo niet te laten doen en als je niet het geslacht van het kindje wil weten, dan doe je er verstandig aan om dit vooraf bij de echo aan te geven. Dan gaat degene die de echo doet, niet doelbewust kijken of het te zien is.

Groetjes Alice
13 wkn 6 dgn

Ik zit nog even mijn reactie te lezen en stom, het kan natuurlijk heel goed dat een van de dames hier bij een vorige zwangerschap deze echo heeft gehad, sorry, mijn hersens werken soms niet meer naar behoren, haha.

Alice

Hallo Alice.
 Bedankt voor je reactie.
Het is wel een spannende gebeurtenis zo'n grote echo, je kunt dan zeker alles zien.
Het is zo moeilijk als het kindje iets ernstigs heeft en die ene beslissing maken of je het kindje geboren laat worden of hoe hard en moeilijk het is het kindje eruit te halen.

Vorig jaar heb ik een miskraam gehad en met deze gedacht spelen toch mee. Ik wil liever dit niet meer mee maken, maar als het het beste is voor het kindje...

Jij en ik zijn even ver in de zwanger..Hoe voel jij je? Ik voel me best goed.

Groetjes Linda

Hoi Linda,

Ik voel mij goed, het valt mij tot nu allemaal reuze mee.
Zat jij ook niet op het forum " voor als het langer duurt", ik schreef daar niet actief mee, maar hoorde daar wel thuis zeg maar.
Het blijft spannend zo een echo, maar aan de andere kant, als er iets met je kindje is   waar hij/zij aan geholpen kan worden, dan kan je er ook op voorbereiden. Enige jaren terug, helaas zolang zwerf ik al op deze site rond, was er bijvoorbeeld een verhaal van een vrouw die zwanger was van een meisje waarvan de buikwand open was en de darmpjes uit de buik waren. Maar hier het meisje gelijk nadat ze geboren was aan geopereerd en alles is volgens mij verder goed gegaan. Het kan dus ook door zo een 20 wkn zijn, dat je bijvoorbeeld een medische indicatie krijgt om in het ziekenhuis te bevallen in plaats van bijvoorbeeld thuis (als je dat wil).
Dus naar mijn idee is het goed om de 20 wkn echo te laten doen, de andere testen doe ik overigens niet, alleen deze echo.

Groetjes Alice

Hallo Alice.

Mijn verloskundige had het over de nekplooimeting en we hebben het gewoon gedaan.
Ik doe als de kans aanwezig is GEEN vlokkentest of vruchtwaterpunctie waar een kans op een miskraam aanwezig is. Vorig jaar een miskraam gehad en niet nog eens.
Ik ben nu voor de eerste keer op deze site.
Als je het niet erg vind vertel eens een beetje over jezelf.
ik sta  op deze site met "mag ik mij even voorstellen, ik ben Linda"'
Ik moet maandag weer op controle bij de VK.
E jij?
Groetjes Linda

Ik wil wat over mij zelf vertellen hoor, ik ben 35 jaar, voor het eerst zwanger. En eigenlijk kan je wel zeggen dat het toch een verrassing was, aangezien we al drieenhalf jaar bezig waren met zwanger proberen te worden. Dat heeft er toe geleidt dat wij daarvoor in het ziekenhuis liepen, UMC Utrecht. Na allerlei onderzoeken bleek dat mijn man minder goede kwaliteit sperma heeft en ik " vijandelijk'   slijm.
De kans op een spontane zwangerschap werd hierdoor een stuk kleiner.
Vorig jaar 6x IUI behandeling gehad, zonder gebruik van hormonen overigens.
Helaas niet het gewenste resultaat.
Dit jaar zouden we 8 januari de instructie voor IVF krijgen en eind januari beginnen met de 1ste IVF behandeling en die waren beide dus niet nodig meer.
Gelukkig zijn we beide nuchtere mensen, dus we hebben de afgelopen jaren geen stress gehad, ondanks dat de wens groot is om een kindje samen te hebben.
Maar nu dus zwanger en natuurlijk helemaal blij.

Ik ben altijd blij geweest dat ik niet een miskraam heb mee hoeven te maken, ik was ook de eerste tijd dat ik wist dat zwanger was, er zo bang voor. Het lijkt mij mentaal en lichamelijk zo zwaar, kan je nu al een beetje zorgeloos genieten van je zwangerschap?

De verloskundige heeft ons ook gevraagd of wij de nekplooimeting   wilden doen, maar dat willen wij dus niet. Ook de vlokkentest niet.

Leuk dat we gelijk op gaan, spannend allemaal he!

Groetjes Alice

Terug
Bovenaan