Wie kan mij iets vertellen over de 20 weken echo

Hallo Alice.

Ja inderdaad leuk om met iemand te praten die even ver is als mij.
Ik zal mij ook even kort voorstellen.
Ik woon in sittard en ben getrouwd met Marco.
Ik ben verpleegkundige en werk bij dementerende ouderen.
Ik ben 29 jaar.
Echt zo'n miskraam is echt erg. Sommige mensen zeggen het is beter zo misschien was het kindje gehandicapt ofzo. En dat doet pijn. Ik was pas 6 weken, en het is toch al je kindje ook al ben net zwanger.
Ook al zou je net 2 weken zwanger zijn het is toch heel erg.
Ik wens het niemand toe.
Oh ja bij die nekplooimeting was de kleine al 8 cm kop stuit dus op schema volgens de echo zou ik ongeveer 13+4+5 dagen zijn(woemsdag).
Het hartje ging goed en het hoofdje hadden ze ook gemeten was ook op schema.
Jij hebt zeker ook al het hartje gehoord?? Mooi geluid he??
Groetjes Linda

Nee ik heb het hartje nog niet gehoord, dit komt omdat ik (overigens helemaal niet erg ofzo) een naar achterliggende baarmoeder heb, dus toen ik voor de termijnecho met 12 weken ging, heb ik nog een inwendige echo gehad en het hartje was dus nog niet te horen, klopte dus wel hoor.
26 maart ga ik weer naar de verloskundige en dan hoop ik (eindelijk) het hartje te horen kloppen.

Dat wordt weer een bijzonder moment, dat vond ik met de echo ook.

Volgens de berekening van het UMC zou ik nu 14 weken en 2dagen zijn, maar de verloskundige heeft de datum gesteld op 13 weken en 6 dagen, drie dagen verschil dus.
Dit komt omdat ik een korte cyclus altijd heb van maximaal 25 dagen, maar bij de vk passen ze de datum pas aan als er meer dan 6 dagen verschil zit uitgaande van cyclus 28 dagen. Dus vandaar het verschil.

Alice

Het is inderdaad dan een bijzonder moment.
Het hartje gaat zeer snel. Een van de mooiste geluiden die ik ken.
De echoscopiste zei dat ik de placenta aan de voorkant heb liggen. Dus als de baby gaat bewegen voel ik dat volgens mij later. Dat vraag ik eens maandag aan de VK.
Ik ga eens wat poetsen want ik heb nachtdienst komt het er weinig van.
Ik zal je maandag zeker op de hoogte brengen over mij bezoek aan de VK.

Groetjes en tot snel.Linda

Hoi Linda,

Draai jij nog nachtdiensten dan, ik werk zelf ook onregelmatig maar heb mij uit de nachten laten halen. Niet direct nadat ik wist dat ik zwanger was, want toen zat ik een paar dagen voor de nachtdienstencyclus van 5 nachten, maar de periode daarop heb ik weg uit mijn rooster laten halen.
Het is wettelijk bepaald namelijk dat je geen nachtdiensten meer hoeft te draaien als je zwanger ben, mag wel. Omdat ik echt totaal geen risico wil nemen met mijn zwangerschap heb ik mij dus uit de nachten gehaald.

Ik werk in de beveiliging, wat voor werk doe jij?

In ieder geval tot maandag!

groetjes en werkse Alice

Terug
Bovenaan