Wie kan mijn onzekerheid weghalen...?

Hallo Dames,

Ik zit in spanning.....
Zal even het verhaal vanaf het begin vertellen...
Ben 24 juni ongesteld geworden. Toen heb ik op 12 juli een positieve ovulatietest gehad. 22 juli ben ik "ongesteld" geworden. Dit gedurende 5 dagen.
Toen ik weer op dag 15 was aanbeland bedacht ik, ik zal maar eens een ovulatietest doen.....deze was meteen positief. Ik en manlief naar boven...
2 uur later bloedverlies ( de sex voelde ook anders dan anders...). Denk dat het daar aan heeft gelegen.
De volgende dag een zwangerschapstestje gedaan omdat ik ergens gelezen had dat een ovulatietest ook reageert op het hormoon hcg. Meteen zwanger 3-4 weken op het scherm.....de volgende dag is het bloeden ook gestopt.
Verloskundige verteld en verteld dat ik gewoon ongesteld ben geweest ( kan ook innestelingsbloeding zijn geweest...) en dat ik 2 dagen bloedverlies had na de sex.
Mocht vandaag komen voor een echo...( uitwendig )
Ik zou dus volgens de "normale" berekening morgen 7 weken zijn....
Op de echo was echter geen kloppend hartje te zien...
Er zat wel wat maar ze kon nog niet goed zien wat. Ze werkte er nog niet zo lang en mocht officieel nog geen echo's maken.....
Of ik over 3 weken weer terug kon komen....
snik....ja tuurlijk kan ik dat maar dat duurt nog zo lang...
Maar, ben ik niet minder ver dan 7 weken?
Als ik van mijn positieve ovulatie uitga is het vruchtje pas 4 weken en 3 dagen(+ 2 weken) is dus 6 weken en 3 dagen....
Heeft iemand ervaring met een uitwendige echo van 6 weken en 3 dagen?
Was er bij jullie al wat te zien of ook nog niet..
Maak me best wel ongerust.
Ben heel moe en mijn borsten zijn veranderd....verder geen zwangerschapskwaaltjes maar die had ik bij mijn zoontje ook helemaal niet gehad...
Ik hoop dat iemand van jullie mijn ongerustheid een beetje weg kan nemen....
Alvast bedankt

Liefs Nurse

Heb je nog meer zwangerschapstesten gedaan? Anders moet je er nog een met indicator proberen.

Volgens mij is uitwendig met 6 weken wel erg vroeg, want een vriendin kreeg ze tot een week of 7 inwendig.

Ik vrees dat wachten de enige remedie is voor meer zekerheid. Succes ermee.

hey swiepie,

Bedankt voor je snelle reactie...
Heb net nog een test gedaan....een gewone....dikke vette streep ( donkerder dan de controlelijn...)
Ik moet ook gewoon geduldig zijn en als ik geen bloedverlies of krampen heb zal het allemaal wel goed zijn toch?
Kan het ook zijn dat je 3 weken met een leeg vruchtzakje rondloopt zonder dat je dat merkt??

Groetjes

hoi nurse,
wat vervelend die onzekerheid!!!
ik heb zelfs met 9 weken nog een inwendige echo gehad.....
wel weet ik dat je niet persee kwaaltjes hoeft te hebben tijdens je zwangerschap!

ik wens je veel succes met het wachten! Maar waarom maakte zij een echo als ze dat eigenlijk nog niet mag??? waarom was er niemand bij die daar wel voldoende in getraind is?? het is niet niks zo'n termijn echo. en nu 3 weken wachten is zenuwslopend!!

Groetjes,
Petra

Hoi!

Volgens mij is het onmogelijk om wat te zien bij een uitwendige echo met een zwangerschaps duur van 6 weken. Je krijg meestal tot en met een week of 8 een inwendige echo. Dus gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

Hoi Nurse,

Ik zou me ook nog geen zorgen maken.
IK heb zelf destijds met 9,5 week nog een inwendige echo gehad omdat er uitwendig nog niks was te zien.
Vruchtje zat nog te ver achter het schaambot.

Daarnaast is er volgens mij pas echt goede hartactiviteit te zien bij 8 weken.

Ik zou zeggen: Ga lekker genieten van je zwangerschap!!!

Gefeliciteerd!!!

Groetjes MIranda

Hallo Nurse,

Het zit net op de grens.Ik heb iedere keer met 6 weken en echo gehad (inwendig), omdat ik dan start met bloedverdunners. Iedere 3 keer was er met 6 wkn en 1 dag of 2dgn al hartactie te zien. Het kan ook zijn dat het bij jou net een paar dagen later wel hartactie te zien is.
Verder worden tot 10/ 11 weken bijna altijd inwendige echo's gedaan omdat uitwendig niets kunt zien. Dat ze bij jou al uitwendig een echo hebben gedaan is niet zo deskundig. Iedere verloskundige weet dat je dan nog niets uitwendig kunt zien.
Succes

Lieve Nurse,

Ik begrijp je angst maar wil me bij de rest absoluut aansluiten dat het echt niet gek is om met 6 weken nog niets te zien op de echo (uitwendig dan).
Ik zou als ik jou was lekker een andere VKpraktijk bellen die wel mensen hebben die echo's mogen maken en die wel begrijpen dat je idd niets kunt zien met een uitwendige van 6 weken. Ik zou nu gewoon bellen naar een andere praktijk want dan hoef je ook niet 3 weken te wachten!!
Doen hoor want stress is ook niet goed voor je kleintje!!
Succes

Terug
Bovenaan