Wie kan mijn onzekerheid weghalen...?

Hallo,

Iedereen super bedankt voor de lieve berichtjes...
Het stelt me echt gerust...
Bij mijn vorige zwangerschap heb ik een uitwendige echo gehad met 8 weken....
Daar was wel hartactie op te zien.
Ik ga gewoon denken dat ik nog geen echo gehad heb en dat ik mijn eerste over 3 weken heb....denk dat ik dan zo'n 8 of 9 weken ben en dan is er volgens mij wel wat te zien....
Ga me ook geen zorgen meer maken en lekker genieten van het feit dat ik zwanger ben....
Had gisteren om mezelf gerust te stellen nog een testje gedaan en die was nog steeds positief.

Liefs Nurse

Hoi Nurse,

Onzin om met 6 weken een uitwendige echo te maken, je ziet dan echt niets.
Tot 10 weken is er een inwendige echo nodig, omdat alles nog veel te klein en nog te diep in je bekken zit. Stom dat de VK het zo doet.
Die echo die je hebt gehad, zegt helemaal niets.
Nienke

Wat een toestand zeg! 3 wk wachten is dan wel heel lang hoor. Kan je niet vragen of je terug mag komen voor inwendig? En als je het echt niet trekt kan je ook gewoon naar een echo buro maken en er zelf voor betalen.

Sterkte meid en ik hoop op een goede afloop.

Ja het is altijd spannend. maar ik vind het inderdaad ook erg vreemd dat je een uitwendige echo hebt gehad. Ze doen voor 9 weken zeker geen uitspraken over uitwendige echo's omdat dat geen goed beeld geeft. Als er op een uitwendige niets te zien is, doen ze altijd een inwendige. en dan is het wel duidelijk. Ik heb ook het idee dat er niet goed is nagedacht. Want ze hebben je wel heel vroeg laten komen. Bij ons in de praktijk doen ze geen echo's voor 9 weken, behalve bij bloedverlies en miskramen. dan doen ze een inwendige! jammer dat je nu 3 weken moet wachten.... als het nou 1 of 2 weken waren, maar 3 weken is bijna een maand! Ik zou bellen om te vragen als je niet alsnog een inwendige kunt krijgen. Je bent nu al weer wat verder......

Succes met wachten! pfff.... ik weet wat het is, heb zelf ook eens 2,5 week moeten wachten.... niet te doen!

Hoi,

klopt ook niet helemaal hoor, met 9 weken een uitwendige echo gehad. Mijn zus en nicht ook, zelfs iets eerder volgens mij.

Maar vind het wel vreemd dat die vk dan echo's maakt als ze niet bevoegd is, zo maak je mensen alleen maar ongerust en dat ze vervolgens niemand erbij halen die wel bevoegd is.

ik had persoonlijk opgestapt bij die vk.

succes en ik hoop dat alles goed is

Terug
Bovenaan