Wie kent dit???????

A

Anoniem

Guest

Danique was vandaag heel erg warm en had haar temp opgenomen en ze had 40,1graden.
Ik gelijk een paracetamol erin gedaan.

En echt geloof het niet nog geen uur later had ze 38 graden.

En een half uur later was haar temp gewoon normaal

Geen ziekteverschijnsel had ze, ze was niet loom of duf.
Maar is heel de tijd gewoon normaal geweest.

Ze is nu heerlijk aan het lachen en gek aan het doen.

Wie kent dit??
Zou het door tandjes komen of zou ik de dokter toch even bellen.

Liefs Ilse mv Danique

Mag ik vragen waarom je gelijk een paracetamol geeft? Ik ben zelf nooit zo snel met medicamenten. Ik wacht liever even af...
Maar nee, ik ken het dus niet. Hoewel... laatst merkte ik ook dat mijn ukkie iets warmer was dan normaal, 38,0 terwijl ze normaal 36,9 heeft. Niks abnormaals dus, maar wel iets hoger. Paar uurtjes daarna was het ook weer weg. Maar 40 graden is natuurlijk wel iets meer. Als het nu niet terug komt, zou ik niet de dokter bellen. Als het wel terugkomt wel natuurlijk, maar dan zou ik niet direct een paracetamol geven. Eerst dokter laten kijken.
Succes!

Hoi
Ik kreeg juist van het cb te horen dat ik niet te zuinig moest zijn met paracetamol
En ook de vorige keer dat ze koorts had toen was het ietsje meer dan 38 graden.
Toen had  ik de huisartsen post gebeld (was ze ook wat kleiner) en die vertelde als ze meer dan 38 graden had dat je gerust een paracetamol mag geven.

Dus snap  eigenlijk waarom het niet goed zou zijn

Liefs Ilse mv Danique  

Tja, wat kan het zijn?
Ik weet het niet....
Misschien toch tandjes?
Yenna ( nu 3 jaar ) had ook altijd flinke koorts bij het doorkomen van haar tanden.
En ff over de paractamol, ik geef ze ook bij zo'n temperatuur, kan echt geen kwaad.
Ik ben er nu extra alert op als de koorts ineens erg hoog oploopt, Yenna heeft door ineens hoog oplopende koorts al 2 x een koortsstuip gehad ( wil je zeker niet bang maken ) maar let dus altijd extra goed op.

Hopelijk  blijft het bij deze ene keer koorts.

Groetjes Marina.

Als je dat gezegd is, zou ik het inderdaad ook gedaan hebben. Maar waarom ze dat dan zeggen? Het lichaam verhoogt toch niet voor niks de temperatuur?

Bij 40 graden gaat er bij Kay ook een gelijk een zetpilletje in hoor! Dat is veel te hoog om af te wachten..

Denk ook dat je er op tijd bij bent geweest en daarom de temperatuur gedaalt is. Soms slaat paracetamol snel aan!

Misschien inderdaad een tandje die vervelend zit te doen of een klein virusje dat even de kop op stak.. Maar hou haar temperatuur even in de gaten voor de zekerheid (zal je vast al doen).

Hou ons op de hoogte!

Esmé mv Kay

Paracetamol werkt niet alleen koortsverlagend. Het helpt ook infecties te lijf te gaan, en als je geen koorts hebt is je lijf sterker...en gelukkiger. Dus ik wacht het dan ook niet af hoor! Lekker geven. En dan even extra in de gaten houden. Als er écht wat is dan komt dat wel door de pm heen.
Liefs Nelleke

Ik wilde inderdaad net als Nelleke zeggen dat paracetamol niet alleen voor de koorts is, maar juist voor een virus of de pijn die de kleine op dat moment heeft.
Zo krijgt je kleintje weer even de gelegenheid om op krachten te komen, omdat de paracetamol de pijn en het niet lekker voelen even verminderd.
Paracetamol onderdrukt de koorts nooit, dit is wel het geval bij asperines, daarom zijn deze ook niet goed voor kleine kinderen.
Dus je kunt gewoon een paracetamol geven. Maar als het langer aanhoudt of meer voorkomt zou ik even met de hiusarts bellen voor overleg.

Beterschap.

Pauline

Terug
Bovenaan