<p>Hallo dames! Ik lees al een aantal maanden heel graag mee naar allerlei verschillende forums over zwanger worden. Omdat iedere situatie anders is wil ik nu graag mijn eigen verhaal met jullie delen en ben ik heel benieuwd naar jullie mening/reacties! Ik ben in april 2020 gestopt met de pil (na 13 jaar pilgebruik). In eerste instantie niet zozeer om direct zwanger te worden maar vooral om te kijken of mijn lijf ” het wel doet”. Na 9 weken wachten werd ik dan toch eindelijk ongesteld, hierna volgden een onregelmatige cyclus, waar ik nu nog steeds last van heb. De ene maand zit ik netjes op 4 weken, en de andere maand rond de 6 weken. Opvallend is wel dat het lijkt alsof ik steeds twee maanden dezelfde cyclus heb (bijvoorbeeld 4 weken) en de twee maanden daarop weer een langere (bijvoorbeeld 6 weken). Inmiddels ben ik deze maand gestart met ovulatietesten om te kijken of ik mijn eisprong kan vinden. Hoop dat dat me gaat lukken! Nu heb ik eigenlijk al heel lang het gevoel dat ik bang ben dat er iets niet goed is…. En twijfel ik of ik langs de dokter zal gaan om me eens te laten checken. Als ik op deze forums kijk kom ik deze vraag vaak tegen ”wanneer ga je naar de dokter?”. Aan de ene kant denk ik dat het gevoel van onzekerheid erbij hoort, aan de andere kant kan ik me er soms echt heel erg ongerust over maken. Wat zijn jullie tips? We hebben de eerste paar maanden voorbehoedsmiddelen gebruikt. Sinds september vorig jaar zijn we hiermee gestopt, en tot op heden geen zwangerschap mogen constateren. Inmiddels begin ik toch wat ongeduldig te worden en nemen mijn zorgen iedere maand toe. Ik ben benieuwd of jullie mijn verhaal herkennen Alle tips en adviezen zijn welkom! Groetjes, C </p>