Wie kent het gevoel? Onzekerheid over zwanger worden

Loslaten is echt een vreselijke uitspraak, vind ik. Je wilt nu eenmaal graag een kindje dus natuurlijk denk je daaraan! Ik denk dat t sowieso belangrijk is om je te realiseren dat een gemiddeld stel er een jaar over doet om zwanger te raken!  Enne....ontpillen kan ook wel eens heel lang duren he! Als je dat in je achterhoofd houdt, dan valt 10 maanden zonder resultaat misschien eigenlijk nog wel mee. Wie weet ben je wel maanden aan het ontpillen geweest!
Wat ik zou doen is inderdaad je cyclus in kaart brengen. Ovulatietesten gebruiken dus! Ik vond de dipsticks van sensitest prettig en ze zijn ook nog eens redelijk goedkoop. Daaruit kunnen al signalen komen van problemen (of juist niet!). Misschien heb je wel een te korte fase tussen eisprong en menstruatie? Met die informatie kun je altijd naar de huisarts gaan. En zoek inderdaad online hoe snel je vanaf welke leeftijd al naar de huisarts mag. Ik was al jaren ontpild voordat we eind zomer 2018 echt superfanatiek aan de slag gingen (daarvoor was er nooit iets spontaan gelukt maar we waren er ook niet bewust mee bezig). Ik was toen 36. In april 2019 naar de huisarts, doorverwijzing gekregen en nu dankzij ICSI bijna 5 weken zwanger. Ik ben altijd nuchter gebleven, behalve bij uitspraken als 'laat t los' hahaha. 

SarahW : ik heb ook zo wat problemen in mijn cyclus. Ik moest 01/03 ongesteld worden. Maar de volledig periode waar ik moest menstrueren heb ik aleen een bruine afscheiding gehad. Erg vreemd vind ik zelf. Maar tot op vandaag niets. Ik neem aan dat mijn lichaam nog aan het ontpillen is ? ( Sinds augustus 2020 gestopt) bloedonderzoek is normaal. Maar als je echt onzeker bent is er niets mis mee eens een checkup te doen bij de dokter /gynea ☺️

Terug
Bovenaan