Wie kiest er ook bewust voor groter leeftijdsverschil kids??

A

Anoniem

Guest
Hey Meiden,

Ik vroeg me af wie er bewust kiest voor groter leeftijdsverschil tussen de kids. Wij zijn nu bezig voor de tweede en ons dochtertje is nu 2,5 jaar. Vaak hoor je toch dat er maar 2 jaar verschil is tussen de eerste en de tweede. Ik heb in iedergeval vaak die vraag gekregen wanneer wij eens met de tweede gingen beginnen, waar ik me dus heel erg aan geergerd heb. Gelukkig heb ik dat nu niet meer hoor, maar het is wel leuk als er nog meer meiden zijn die dit herkennen en nu ook druk aan de klus zijn.

Lotje

Hoi Lotje,
bij ons zit er straks zeven jaar verschil tussen de twee.
niet dat het bewust is gegaan want mijn vriend wilde er altijd eigenlijk maar een.
toch hebben we vorig jaar besloten om voor de tweede te gaan.
je hebt dan altijd mensen die zeggen; nou daar zit straks veel verschil tussen maar dat deert mij niet.
ik heb zoiets van het is toch mijn keus.
ik heb deze zwangerschap ook veel bekkenklachten en ben blij dat mijn meissie niet meer zo klein is want die begrijpt nu wel heel goed dat mama niet kan tillen en zo.
ze zal straks wel met mij meemoederen maar dat lijkt me wel leuk.
ik vind dat 2.5 jaar helemaal niet veel verschil is tussen de kids.
gr lisette

Hoi Lisette,

Leuk dat je even reageerde. Nee, natuurlijk is 2,5 jaar niet veel verschil maar goed ik moet nog zwanger zien te worden dus het wordt zeker 3 jaar. Ik vind dat ook geen groot verschil maar zoals je zelf wel weet denkt daar de omgeving vaak wat anders over. Gelukkig maak ik me daar niet druk over maar onbewust verdedig je je toch als mensen het vragen. Maar wat leuk dat je zwanger bent en ik kan me voorstellen dat je dochter het op deze leeftijd goed begrijpt dat mama nu niet alles meer kan. Het zal straks ook wel erg leuk zijn als ze straks gaat meemoederen, zij krijgt in ieder geval alles bewust mee. Veel succes nog met je zwangerschap en hopelijk krijg je niet nog meer last van je bekken.

Lotje

Hoi meiden

Grappig is dat hé, dat andere mensen altijd denken het voor je te weten.
Wij hebben, voor we aan kinderen "begonnen" ook altijd gedacht dat we de kinderen redelijk vlug achter elkaar wilden krijgen. Maar uiteindelijk vond ik het veel te leuk om al mijn tijd (buiten werken om) aan mijn meissie te kunnen besteden en had ik dus helemaal geen "zin" in een tweede kind.
Toen in eenmaal zwanger was, zou het verschil 2 en een half jaar zijn tussen mijn kinderen. Echter   deze zwangerschap is in een MK geeindigd. Nu zijn we vanaf sept. weer aan het "proberen"' en zal het leeftijdsverschil i.i.g. 3 jaar en   5 maanden worden. mocht ik nu zwanger blijken te zijn. Tja, het zei zo toch! Ik vind het best.

groetjes mama H

Hoi hoi,

Zodra je kleine 1 is geworden beginnen mensen al langzamerhand... Wanneer komt de tweede? Nu is onze kleine twee en vragen mensen het ook steeds meer. Een paar van m ´n vriendinnen wilde juist bewust de twee snel achter elkaar. Want ze zitten dan toch in dat kleine baby gedoe (de nachten, enz). Ook hebben ze zo veel aan elkaar.

Zelf heb ik met een andere vriendin dat ik er juist iets tussen wil hebben.
Ik bedoel, helemaal uit dat babygedoe zijn! Ik heb ook heel lang gezecht, tot ongeveer een jaar na de geboorte van m ´n zoon dat het min of meer "gewoon"   voelt het zwanger zijn. Niet dat het gewoon is hoor, maar ik bedoel echt dat gevoel! Het is was nog zo kort geleden dat ik zwanger was, dus het was niet "nieuw"   zeg maar.
Laat ik het zo zeggen, een jaar geleden kon ik me nog heel goed voorstellen hoe het  met een dikke buik was. Nu is het alweer een tijdje geleden is het helemaal weer nieuw voor me!

Nu is die kleine bijna twee en zijn we bezig met een tweede. In september en november een mk gehad. dus zo zie je maar dat ook al wil je het, het niet altijd direct lukt. Wat ik gisteren ook nog tegen m ´n vriend zei, is dat als ik nu zwanger raak, alles weer helemaal nieuw voor me is! Omdat het nu alweeer wat langer geleden is dat ik zwanger was!

Herkent iemand dat?!

Groetjes Sientje

Hoi sientje,
ik begrijp dat dus heel goed.
omdat er tussen mijn kindjes straks zeven jaar verschil zit.
en je hebt mensen die stom reageren maar er zijn ook vrouwen die zelf nu deze stap hebben gezet.
bv een moeder van een meisje bij mijn dochter uit de klas wilde het ook wel weer maar had nog wat twijfels omdat haar dochter al zo groot was.
nu is ze ook zwanger en kunnen we er samen lekker over praten.
intussen is ook nog een andere moeder weer zwanger uit mijn dochter haar klas.
ik vind dat erg leuk om te zien dat sommige mensen toch net een voorbeeld nodig hebben om die stap te nemen.
ik zal straks extra ervan genieten omdat mijn dochter hele dagen op school zit.
en sommige mensen denken dat als ze twee kinderen dicht op elkaar nemen dat ze dan meer aan elkaar hebben maar dat vind ik onzin want het moet later ook maar klikken.
mijn broer en ik verschillen twee jaar en vroeger vochten we elkaar het kot uit.
dus doe wat je gevoel zegt en dan   is het altijd goed.
gr lisette

Hey Meiden,

Wat is het toch fijn om dit allemaal te lezen, heb soms echt het idee dat ik de enige ben die er zo over denk. Vandaag een beetje balen, het kado wat je voor je verjaardag wil is namelijk niet een portie rode duivels!!! Maar goed, kan ik in ieder geval wel een borrel pakken  vanavond.

Lotje

Hoi meiden,

Ons zoontje is nu al weer vijf en we dachten eigenlijk heel lang dat we het hier bij wilden laten, in de zomervakantie kreeg ik ineens onverwachts weer wat kriebels (ik dacht ook echt dat ik zwanger was). Vanaf die tijd zijn we dus al weer bezig voor een tweede kindje, maar ik heb er geen spijt van dat we er niet eerder voor hebben gekozen. We zijn er nu pas weer echt aan toe, en ik zie het leeftijdsverschil eigenlijk vooral als een voordeel. De oudste is nu een stuk zelfstandiger en ik denk dat ik daardoor juist weer meer rust heb om van een kleine baby te genieten.
Niets van je omgeving aantrekken, je eigen gevoel is het allerbelangrijkst. Succes allemaal met zwanger worden!
Liefs Gwen.

Terug
Bovenaan