Wie kiest ook bewust voor een klein leeftijdsverschil?

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ben eind maart bevallen van een zoontje en met 3mnd begon het bij mij alweer te kriebelen voor een 2e. Nu dacht ik oh dat zijn de hormonen (kan) maar ik heb dat gevoel nog steeds erg sterk. Mijn vriend vind het prima en een klein leeftijdverschil lijkt me zo leuk. Ze hebben denk ik veel aan elkaar en je gaat nog even door in de luiers. En je kan de spullen zo weer gebruiken (maxi cosi, kinderwagen). Tuurlijk je moet wel wat extra spullen erbij kopen (ledikantje evt commode, andere autostoel voor de oudste) .
Mocht ik met de 2 op stap gaan kan ik de kleinste in de buikdrager doen en de andere meenemen in de wandelwagen. En als we met z'n 2en zijn 1 in de  kinderwagen en de ander in de buggy. Misschien denk  ik er heel makkelijk over, maar goed zo zie ik het. Het wordt druk, maar daarbij kan je ook weerveel combineren (slaapjes) En waarom zou ik niet kunnen genieten van mijn zoontje als ik weer zwanger ben? Je bent moe en misselijk misscien, maar goed dat zien we dan wel weer. Ik heb een prima zwangerschap gehad, tot 4 wk voordien gewerkt. Voel me nu na 4mnd ook prima, dus ja waarom niet. Alleen mijn werk zit ik nog een beetje mee. Ze zien me al aankomen, en weer volgend jaar zomer. Maar je kan er toch voor kiezen zoals wij dat graag willen dat is toch niet zo gek? En wie zegt dat het meteen  lukt? Hebben al met al 9mnd gedaan om ons zoontje te krijgen (2 miskramen in 6mnd). Dus die dingen spelen erg mee. Ik ben erg benieuwd of er nog meer moeders zijn die  hiervoor kiezen of er al voor gekozen hebben (al 2 kids).
Graag hoor ik jullie ervaringen.
Groetjes,

Mayke  

wij hebben bewust gekozen voor een klein verschil, al is het iets minder klein dan bij jou.
ons zoontje is nu 11 maanden en ik weet sinds een week dat hij een broertje of zusje krijgt.
ik zelf scheel maar anderhalf jaar met mijn oudste broer en heb dat altijd geweldig gevonde. het geeft een gevoel dat je samen een "blok" , een team bent, zonder meteen dat blok altijd tegen je ouders in te zetten.
gelukkig lukte dat bij osn.

groetjs
greet

Mayke,

ik ben begin april bevallen, en wij laten de voorbehoedsmiddelen voor wat het is. We hopen dus ook dat iks nel weer zwanger bent. Je moet maar zo denken, ben je ook vlot weer uit de luiers.

Tussen mijn oudste twee zit 16 maanden, mijn oudste was ruim 6 maanden toen ik weer zwanger werd, en nu mag het verschil dus wel weer kleiner zijn. Tussen de jongste twee zit door omstandigheden (scheiding en zo) 6,5 jaar. En nu lijkt het me dus heel leuk om er weer één vlot achteraan te krijgen.
Maar ja of het ook gaat lukken.   Voor ons speelt dat ook mee. Ik ben natuurlijk de jongste niet meer (36 ondertussen) en mijn eigen statistieken zeggen dat ik 50% kans heb dat het goed gaat. Heb nu dan wel 3 gezonde kids, maar ook 3 miskramen gehad (bij 8, 13 en 18 weken). Kortom alles is mogelijk.

Maar we kijken er wel weer naar uit.

Miep

hoi meiden,

ik ben eind februari bevallen van ons zoontje en ook wij zouden nu al graag een tweede willen.
ik ben 8 weken na mijn bevalling weer ongesteld geworden en heb 1 strip van de pil gepakt en verder niet meer.
ook wij vinden het fijn als het leeftijdsverschil niet zo groot is.
met ons zoontje hebben we er een half jaar over gedaan dus gaan daar nu ook zoiezo  vanuit.
en dan is ie alweer ongeveer  9 of 10 maanden.
wel heb ik aan mijn zwangerschap bekkeninstabiliteit   over gehouden (had ik tijdens de zwangerschap ook al)waar ik nu nog bij de fysho voor loop dus dat is wel minder en geeft soms ook de twijfel of ik toch niet zou moeten wachten.
maar de kans dat ik dat weer krijg is  bij een 2de zwangerschap  net zo groot als dat ik het nu heb.
maar als ik  dan naar mijn zoontje kijk en zie wat voor moois ik daarvoor heb gekregen dan neem ik alle klachten  voor lief want het is het mooiste wat ons is overkomen.
nou meiden de groetjes weer en tot de volgende keer
groetjes
quincy  

Hallo,

Ook wij hebben bewust gekozen voor een klein leeftijdsverschil, tenminste zouden dat graag gehad hebben. Onze dochter is nu ruim anderhalf en inmiddels hadden we graag een tweede gehad......alleen zijn we inmiddels al een jaar bezig voor een tweede, dus het leeftijdsverschil wordt steeds groter. Het woord "kiezen" in de titel van dit topic vindt ik dus niet  helemaal correct. Niet om je aan te vallen hoor trouwens, zo bedoel ik het niet, maar het is gewoon niet iets wat je kiest. Ik hoop dat het bij jullie wel allemaal gaat lukken!

Groeten,
Ank

Ank,

deels ben ik het wel met je eens. Maar misschien moet je het zo zien, dat je wel koos voor een klein leeftijdsverschil, maar het uiteindelijk niet gekregen hebt. Net als dat sommige mensen er voor kiezen om de rest van hun leven met elkaar te delen, totdat één van de twee weggaat en de andere dus niet krijgt waar hij/zij voor koos.

Soms kies je voor slagroomtaart als je ergens op visite bent,. en dan blijkt dat er alleen nog maar appeltaart is.

Snap je een beetje wat ik bedoel. Je kan allerlei keuzes maken in je leven, maar uiteindelijk toch niet datgene krijgen waar je voor koos. Het gekke is dat alleen bij het krijgen van kinderen zo stil wordt gestaan bij een woordje.

Begrijp me goed, ook ik val jou niet aan, want ik begrijp wel wat je bedoelt, maar in zijn algemeenheid denk ik dat soms niet zo zwaar getilt moet worden aan een woordje.

Succes met zwanger worden, en hopelijk kan je snel genieten van een mooi wonder in je buik.

Miep

Hoi Ank,

Ik snap heel goed dat zwanger worden niet vanzelfsprekend is. Heb zelf 2 miskramen gehad voordat mijn zoontje was geboren. En ik mag hopen dat ik dit niet weer meemaak, maar goed dat heb je niet zelf in de hand. Het kan bij ons ook langer duren dan wij graag willen dat zij dan zo. Ik wist niet zo goed hoe ik het ander moest omschrijven, was niet mijn bedoeling om je te "kwetsen".

Groetjes,

Mayke

Hoi,
Ik begrijp jullie heel goed, maar er is ook een maar....
Hoe zit het met dat ontzwangeren??
Ik heb er geen verstand van, laten we dat voorop stellen, maar dat is toch beter voor je lijf?
Ik heb van dichtbij meegemaakt dat een collega, pas bevallen, na haar verlof..  weer aan het werk ging en na twee dagen vertelde dat ze weer zwanger was.[ al wel lang geleden hoor..]
Kortom, zwanger terug komen van zwangerschapverlof...Niet gepland overigens..
Ze had een hele moeizame zwangerschap met heel veel problemen.Heel verdrietig, en heel ellendig, heeft ze haar kindje met 8 maanden verloren..
Ze heeft later nog een dochtertje erbij gekregen, en dat ging gelukkig prima.
Ik wil niemand ontmoedigen of bang maken, maar hoe denken jullie zelf daar over?
Ben benieuwd.
Artsen gaven wel aan dat het te snel was voor haar lichaam etc.[ meer redenen hoor..]

Als jullie er voor gaan wens ik jullie alle succes van de wereld, want een kinderwens is altijd mooi en bijzonder..ongeacht het leeftijdsverschil.
Groet R

Terug
Bovenaan