wie kon er met 5wk echo ook nog geen hartje zien?

A

Anoniem

Guest
hallo,

de titel verklapt het al een beetje.. maar wie heeft hetzelfde mee gemaakt?

afgelopen maandag 27 feb was ik bij de gyn voor een echo. eerst kon ze niks zien, terwijl ik wel wat zag.. toen ging ze inwendig kijken en bleek er wel een vruchtje te zitten. het was nog zo klein dat ze het hartje niet kon zien.. ben nog maar 5wk zwanger.. daarom moet ik over 2wk terug komen want dan kan ze het hartje wel zien.

maar ik lees wel op sommige sites dat meiden met 5,5wk al wel het hartje konden zien. waarom is dat bij mij dan niet zo? zou het toch mis zijn?

Hoihoi,

Ik heb met 6 weken zwangerschap een inwendige echo gehad bij de gyneacoloog en bij mij konden ze het hartje ook nog niet zien, pas met 8 weken was het bij mij duidelijk te zien, volgens mij is dat ook gewoon normaal hoor. Ennuh als opkikker, ik ben morgen uitgeteld dus het is tot nu toe helemaal goed gegaan!

Groetjes Brechtje

Hoi,

Ik mag pas als ik 8 weken was gepasseerd naar de gyn. Omdat ze eerder toch niets konden zien, zeiden ze me. Dinsdag 14 maart ga ik mijn eerste echo krijgen. Misschien is dat wel een reden waarom ze niets kon zien? Ik weet het ook niet ben nl. geen deskundige, maar van ons eerste kindje zwanger.

Groetjes
Tarwe

hoi hoi,

Ik ben ook geen expert hoor maar volgens mij klopt het hartje ook nog niet met 5 weken.
Ik dacht dat het ergens tussen de 6 en 7 weken ging kloppen, maar andres bel je de gyn toch op en vraag je het aan hem?!
Succes!!

Groetjes Annemiek
23w6d

Ik snap er niets van, ik had al een berichtje neregezte, dacht ook dat het goed was doorgekomen, niet dus.

Met 5 weken klopt er nog geen hartje. Tegen de 6 weken gaat het kloppen, maar niet ieder echoapparaat kan dit dan al waarnemen.

Miep

Bij mij was er met 5 weken ook nog geen hartje te zien....de gyn zag alleen een vruchtzak...verder was het nog te klein volgens haar.....dit was 2weken geleden...mag vanmiddag voor de volgende echo om te zien of er daadwerkelijk iets in het vruchtzakje zit......ik hoop het maar.....dus je kunt maar beter geen vroege echo krijgen je bent zo nieuwsgierig en ga dan weer ontgoogeld naar huis toe.

Gea

Volgens mij kun je idd pas vanaf 6 a 7 weken het hartje zien.
Meestal wordt daarvoor ook nog geen echo gemaakt.
Dus wacht het nog ff af, tis allemaal nog heel erg pril.
Succes verder!!

xx Syrah

Hoi,

Het hartje gaat kloppen zo rond de 6 weken en 3, 4 dagen. Hoe weet ik dat? Mijn vorige zwangerschap groeide er wel een vruchtje, maar het hartje ging maar niet kloppen. Toen ik 6 weken en 3 dagen was zei de gyn dat het zomaar kon gebeuren dat het hartje die dag of de volgende dag ging kloppen. Dat gebeurde bij mij helaas niet. Met 7 weken was er nog steeds geen hartslag, en het kindje was ook niet verder gegroeit dan 6w 3d.
Dus als jij over 2 weken terug gaat is er een hartje te zien.

Groetjes, Kat

Terug
Bovenaan