wie kon er met 5wk echo ook nog geen hartje zien?

Hi,

Toen ik mijn 1e afspraak met de gyn. had en m'n 1e inwendige echo kreeg, was ik naar eigen berekening begin 7e week zwanger, dus gerekend vanaf de 1e dag van de laatste menstuatie. Volgens de gyn. Was ik echter pas 5,5 weken omdat de embryo maar 4,4mm mas. Het hartje hebben we echter duidelijk zien kloppen!!!

Van wat ik op verschillende internetsites gelezen heb, begint het hartje in week 5 te kloppen, met 2 kamers, in week 6 krijgt het 4 kamers en begint veel krachtiger te kloppen.

Zo vanaf 5,5 weken begint het hartje dus wel te kloppen, maar mijn gyn. zei dat de embryo bij mij ook wel op een 'mooi plaatsje' zat. Misschien zie je het hartje dus nog niet als de embryo zich een beetje 'verstopt' heeft? Of wellicht is het ook zoals hierboven al geschreven; dat niet elk echo-apparaat met 5-6 weken al een kloppend hartje kan registreren.

Zou me dus niet al te grote zorgen maken!

Groetjes Loïs (bijna 7,5 weken)

Hoi,

Ik heb vrijdag een inwendige echo gehad. Ik ben 5,5 weken zwanger en via een speciale methode kon de gyn het hartje wel zien. Hij zette het in een soort tijdlijn en doordat de streep telkens werd onderbroken, heeft hij de hartfunctie kunnen waarnemen. We hebben dus nog geen 'knipperlichtje' tijdens de echo gezien, daar is het vruchtje nog te klein voor (2mm). Maar het is dus mogelijk om de hartfunctie te bekijken met 5,5 weken.

Over 2 weken krijgen we weer een echo, dan hopen we het zelf ook te kunnen zien!

Groetjes
vb

hoi cisgirl,

ik kreeg met 8 weken een inwendige-echo,zodat ze de zwangerschapsduur konden meten.
er was toen al een duidelijk kloppend hartje te zien.
ik ben inmiddels 29w 3d zwanger en alles gaat nog.

groetjes patries(tweede kindje)

Terug
Bovenaan