Wie kookt er ook zelf?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!

Wie kookt er ook zelf babyvoeding en heeft er nog lekkere recepten? Wij koken vanaf het begin zelf, alleen tot nu toe gewoon enkel worteltjes/broccoli/witlof/bloemkool en sperciebonen. Nu wil ik wat leukere combi's maken... En als je zelf kookt, vries je het dan in?

Groetjes, Susan

ik ben al een maand aan het tobben, Ik wil graag zelf koken. Omdat het goedkoper is, niet omdat ik perse denk dat het gezonder is. Alleen...
jasmijn lust niks. Ik heb vandaag voor de 3e dag op rij brocolli geprobeerd nu met rijst, ze werkt het er allemaal uit. Bloemkool ook. wortels: afgrijselijk.
Potje olvarit bruine bonen is het enige dat lukt.
Ik heb op dit forum de site gevonden www.keukenkikker.nl, daar staan wel wat dingen op.
groeten Elke

Hoi Susan,

hier ook een 'echte' kokkin . vanaf begin af aan kook ik zelf de groenten (heb wel altijd wat potjes voor reserve). Vaak maak ik dan wortels of boontjes (vond 2 soorten even genoeg voor de darmpjes om aan te wennen nml)Doe jij er ook een beetje aardappel bij trouwens??
Vanaf 2 weken maak ik nu ook mn eigen fruithapjes (peer en appel), ik kook dat ook eerst heel eventjes hoor! Ik moet zeggen hij eet heel de maaltijd op (ik weeg het af tot ong. 125 gram) Dus onze vriezer ligt vol (gestickerd en al, dus de smaakpolitie mag langskomen ). Heel mn aanrecht op zn kop met potjes ed als ik bezig ben, maar m zóóóóó heerlijk horen smullen als hij aan t eten is, daar hebben we t voor over!!

liefs Brigit en Ian 6dec2006

hoi hoi,

ik ben pas net bezig met vast voedsel, maar ik wil ook zelf kokkerellen. Moet wel nog op zoek naar een handig systeempje. De staafmixer heb ik via de airmiles al binnen en het eerste appelmoesje ging smakelijk naar binnen. Ook de wortelhap was een succes. Banaan vond ie smerig. Waarin doe je de hapjes invriezen?

groetjes
Mie

Ik kook ook alles zelf, gewoon een groente en een aardappeltje erdoor heen.
Wat Iris al leeker vind is: worteltjes, snijboontjes, sperziebonen, courgette, witlof, bloemkool, rode bietjes.
Van de week ook voor het eerst gekookte kipe gedaan, was ze geen fan van. Mijn moeder doet er wel eens kippebouillon doorheen en dat vindt ze heerlijk.
De groente kook ik gewoon kort gaar, aardappel er bij en door de staafmixer heen. Sommige prakkies moet je wel wat natter maken.
Toetjes eet ze ook al, maar dan minder dan wij natuurlijk.

Hoi mie!

Wij koken gewoon een hele boel in 1 x, vier pannen op het fornuis en koken maar! Dan gaat het in de keukenmachine, bij sommige groenten moet er wat gekookt water bij, en dan vriezen we porties in. dat doen we in een plastic bekertje (zo'n witte) met daarin een dieprieszakje. Als het dan bevroren is dan hallen we het bekertje eraf voor de volgende keer en kun je de zakjes stapelen. Nu willen we alleen meer gaan varieren met groente, dus minder klaarmaken van hetzelfde. ook gaat er nu idd aardappel doorheen. (en geen zout)
Dus als iemand nog lekkere recepten heeft? (ik herinner me van het oktoberforum dat er iemdn was met hele leuke recepten?)
Groetjes, Susan

In het Albert Heyn kookboek "Opperdepop" staan hele leuke (en lekkere)  voor babies (hoofdstukje 6 mnd, hoofstukje 7-9 mnd). Aubergine, pasta met vis, rijst met groene groenten...maar ook voor de allereerste hapjes...worteltjes en doperwtjes met aardappel (zodat je een beetje weet wat de hoeveelheden en de verhoudingen zijn).

IK kook ook zelf, nu ongeveer twee maanden. Hier nog geen potje nodig gehad. Ik doe het met de babycook, maar met pannen en een mixer gaat het natuurlijk ook. We hebben nog geen vlees/vis gedaan en nog geen pasta. Wel eerst een aantal groenten apart en nu de volgende combi's.
bl-br-aa
bl-wo-aa
br-c-aa
br-c-r
c-au-r
bl = bloemkool
br= broccoli
w= worteltjes
c= courgette
au= aubergine
aa=aardappel
r=rijst
Binnenkort ga ik ook bruine bonen en appel proberen.Ik heb me ook laten inspireren door Opperdepop.
En het fruit:
appel-peer, mango, aardbei-banaan

Wie weet er nog wat leuke combi's en ook met fruit??
Wat smaakt er bijvoorbeeld goed met mango en welke combi's zijn lekker??

groetjes,
Sabine

Terug
Bovenaan