Wie kookt er ook zelf?

HOI HOI MEIDEN,

ik ben absoluut geen keukenprinses.. maar ja ik kook dus ook zelf.. haha
Ik heb het boekje "het baby kookboek" staan hele leuke dingen in..
Ik heb bij de blokker blauwe mini bakjes gekocht. a 99cent.. daar vries ik mee in!
gaat lekker! heb nu er ong al 6staan wil niet al te veel want wil eigenlijk nu ook met vlees gaan beginnen..
Wil ma of dins TOVERBRIJ gaan maken
150gr bruine bonen (ui potje) (schoon spoelen)
1 appel (schillen en klokhuis verwijderen, kleine blokjes)
samen laten gaaren..
60gr rundergehakt (rul bakken)
samen voegen en met staafmixer.....
KLAAR
(eventueel wat moedermelk of opvolgmelk..)

succes

liefs Annemieke

Hallo !!

Ik kook meestal ook zelf, vinden ze (onze tweeling van bijna 10 mnd) namelijk vaak lekkerder dan de potjes, die heb ik ook wel in huis hoor, voor het geval dat... of als ik een keer geen tijd ervoor had.

Ik maak meestal de aardappelen klein en doe hierbij de groenten en kook ze samen in één pan, doordat de aardappelen kleine stukjes zijn is het tegelijk gaar. Het vlees (gehakt of kip of iets anders) bak ik apart (vet hebben ze namelijk ook nodig!!). Ik giet de groenten af en doe hierbij het vlees (gehakt wat rul gebakken is kan er zo bij en andere dingen maak ik met de keukenmachine fijn). Ik pak de stamper v/d stampot en maak het fijn. Kan als het te grof blijft ook nog even in de keukenmachine/staafmixer (wat kookvocht toevoegen kan altijd)

Wat ze hier onder andere lekker vinden is:
sperziebonen/aardappel/gehakt
witlof/aardappel/geraspte kaas
spruitjes/aardappel/gehakt
broccoli/rijst/kip
bloemkool/aardappel/geraspte kaas
courgette/tomaat/rijst/geraspte kaas
De combinaties kun je natuurlijk ook wisselen, rijst ipv aardappel.

Verder kun je (als je kindje er groot genoeg voor is) eens een halve banaan in de hand geven, hier een groot succes !! Met banaan kun je ook lekkere fruithapjes maken, banaan met kiwi, of met aardbei, of met kort gekookte appel, mango.  voeg af en toe een halve liga toe, smullen maar ! Of een beetje yoghurt (als ze het mogen natuurlijk).  

Groetjes Marasje

Mijn dochtertje is nu bijna 6mnd en ik kook ook zelf. Gewoon heel simpel; broccoli/ bloemkool/ wortelen/ bonen enz. met aardappel. Invriezen in kleine tupperware schaaltjes en klaar. Als het te dik is voeg ik wat gekookt water bij. Over het algemeen kan ik van 1 stronk broccoli en aardappelen 11 potjes invriezen. Super voordelig!
Wat ik wel doe is bij een nieuwe groente dit 5 dagen achtereen geven. Vaak is het de eerste keer overgeven en na dag 5 heeft ze het geaccepteerd.

Nu is mijn kind geen flessenliefhebster dus groente gaat er maar al te graag in. Fruit wil ze ook alleen vers, van potjes gaat ze echt braken. Ik doe dan appel, sinasappel (geperst), banaan en 1 liga eeste start door de blender en heb dan voor drie keer. Vries ik ook gewoon in.

Nog iets, dit ben ik in voorgaande reactie vergeten.
Na een groentenprak krijgt mijn kleine meid ook nog een bakje yoghurt. Gewoon volle yoghurt zonder iets erin. De arts van het consultatiebureau gaf deze tip, onder de mon: zoetekouwers worden gemaakt en niet geboren.

Ze vindt het echt lekker na haar prak, zeker wanneer er stukjes in zaten zoals bij bloemkool of broccoli. Kan ze lekker haar mond en keel schoonspoelen.

Dus ze mogen met 6 maanden ook yoghurt?? Ik wist dat niet.
Ik heb danoontje (vanaf 4 maanden) geprobeerd, maar dat is echt erg zoet.

gr,
Sabine

Ja, de arts vond gewone volle yoghurt beter dan danoontje. Ik moet zeggen ze vindt het erg lekker.

Vandaag heb ik Joran voor het eerst: bruine bonen met tomaat en appel gegeven. Gisteren weer flink gekookt, hij vond het HEERLIJK! (gelukkig maar want het was een beste klus hahah)

Ik kook ook zelf, nou ja dat doet de babycook.
Ideaal ding, stoomt groente en fruit gaar.
Vanaf vandaag staat 5 dagen lang witlof met aardappels op het menu.
Ik geef alle nieuwe groentes 5 dagen achter elkaar omdat ze na 5 dagen pas een smaak herkennen.
Originele recepten heb ik trouwens niet.

Groetjes Sharon

Terug
Bovenaan