Wie laat zijn kindje dopen ?

Mijn zoontje wordt in januari gedoopt. Ik wilde orginele uitnodigingen versturen maar mijn creativiteit is nog slapende. Wie heeft een leuk idee voor de uitnodiging.
Alle hulp is welkom hoor !
Bij de oudste was het allemaal geen probleem, maar op dit moment.......................

Hey hallo,

Onze kleine meid word 10 dec gedoopt en we hebben als uitnodiging een foto van haar op een kaartje dan en aan de binnenkant staat er dit:

Ik ben nog maar een kleine spruit
maar toch nodig ik je alvast uit
op zondag 10 december voor mijn doop
met natuurlijk een feestje na afloop
omdat ik nog niet goed weet hoe feesten moet
hoop ik dat je het me even voordoet.
Om 16oo worden we verwacht bij de pastoor
maar koffie hebben we thuis al eerder hoor.

Liefs van Tyche

Daaronder hebben we nog 'ik vind het leuke en fijn dat ... en ... mijn peettantes willen zijn'

Misschien is dit een idee. Ik bem zelf nog op zoek naar iets dat nichtje en broer en zus in de kerk willen zeggen.. een versje ofzo. Heb je daar een idee voor toevallig?

Groetjes Kirsten

Hoi Kirsten,

Ik zal even het doopboekje van onze oudste erbij zoeken en kom hier straks of vanavond even op terug.
Wel een leuke tekst voor de uitnodigingen. Denk dat ik jouw tekst maar even aanpas naar ons kindje en dat ik die maar ga gebruiken ;)

Jolanda

Hoi,

Ik laat Kay niet dopen maar was toevallig wel bij het doopsel van mijn nichtje zondag.
Ik vond dat zij een erg leuke uitnodiging hadden gemaakt,.. teminste, ik hou wel van die humor.

Ze hadden haar voorop het kaartje gezet in een schuimbadje met alleen haar hoofdje boven water. In het kaartje stond de tekst dat ze wel gewent was water over haar hoofdje te krijgen maar dat dit keer de pastoor het gaat doen met gezegend water. Dit hebben papa en mama geregeld,.. etc etc..
Ik vond het wel lachen.

Esmé mv Kay

Hoi hoi
Wat leuk dat jullie uitnodigingen versturen voor het dopen! Is dat Rooms Katholieks? Ik (wij) heb Thomas met 3 weken gedoopt, wij zijn gereformeerd vrijgemaakt.
Suc6 met dopen.
liefs Esther

Hoi Esme
Wat Gereformeerd Vrijgemaakt precies is kan ik je niet echt uitleggen. Maar het is wel anders dan de RK kerk. Wij zingen psalmen en lezen uit de bijbel en de dominee preekt daar over gewoon een kerk. Maar iedere kerk heeft zijn eigen regels, ze leven wel naar de 10 geboden hoor maar de ene kerk is makkelijker dan de ander. Bij ons is het wel zwaader. Je mag pas je kindje dopen als je geloofsbelijdenis hebt gedaan en trouw bent aan de kerk, dat geldt ook als je wilt trouwen in de kerk en je mag niet samenwonen voor dat je trouwt. Met sommige dingen ben ik het eens en soms ook niet. Maar ik  ben er niet heel erg streng in hoor. Ik hoop dat ik het een beetje begrijpelijk heb opgeschreven ik vind dat altijd moeilijk te beschrijven. Wel fijn dat je er in geintreseerd bent!
Liefs Esther

Terug
Bovenaan