Wie laat zijn kindje dopen ?

Volgens mij 'hoort' het die uitnodigingen versturen. Ach ja is leuk ook vind ik. Maar hoe weet men bij jullie geloof dan dat de kleine 'gedoopt' wordt (of heet dit dan ';vrijmaken')?? Bellen jullie de mensen op?... of is het alleen voor de ouders? Ben benieuwd.

Groetjes Kirsten

Bedankt voor je uitleg Esther!

Ik heb werkelijk al veel gehoord en gezien, maar dit geloof was mij nog niet bekend.
Ik kom dan wel uit een katholiek gezin, maar hebben nooit iets met het geloof gedaan.

Zelf heb ik er helemaal niks mee. Ik geloof in de "Darwin theorien" en niet dat Adam en Eva ineens op de wereldbol plofte en zo de mens ontstond.. Maar dat is uiteraard een heel andere discussie/onderwerp.

Ik vind het altijd wel  interessant om te weten wat het allemaal inhoud en waar een bepaald geloof voor staat. Ik begrijp een beetje in grote lijnen nu waar je geloof voor staat, maar of ik het "begrijp" waarom bepaalde dingen zo moeten volgens het geloof laten we maar in het midden..

In ieder geval. bedankt voort je uitleg!

Esmé mv Kay

Dit gedicht wil ik jullie niet onthouden. Ik heb het zelf niet voorgelezen in de kerk, maar heb daar achteraf wél spijt van. Ik vind het zo mooi!!

Als ik alleen al aan je denk verschijnt er een glimlach op mijn gezicht,
je lieve lach, je mooie gezicht, zorgen ervoor dat ik zwicht.
Nooit geweten dat ik zoveel liefde in me had, een onbeschrijfelijk gevoel,
naast jou staan in jouw leven is nu mijn levensdoel.

Ik zal voor je zorgen en je beschermen als dat moet,
ik zal je leren wat fout is en wat goed.
Ik besef dat ik je ooit zal moeten loslaten, want je blijft niet altijd klein,
en ik weet nu al zeker dat dat niet gemakkelijk zal zijn.

Maar gelukkig bestaat er tussen ons een onlosmakende band, die er altijd zal zijn,
in tijden van geluk en in tijden van pijn.
Een trots gevoel heb ik bij elke stap die je zet,
als je ziek bent, ben ik dat ook en als je lacht hebben we samen pret.

Het moedergevoel gaat dieper dan ik ooit had kunnen bedenken,
het is werkelijk het mooiste wat iemand mij ooit had kunnen schenken.
Weet dat ik er altijd zal zijn voor jou,
en dat ik zielsveel van je hou.

Want als ik aan je denk, verschijnt er een glimlach op mijn gezicht,
en ik zal voor je zorgen, want dat is mijn plicht.

Liefs mama.

Goh, sentimentele trut als ik ben, ik kan bij zoiets gewoon gaan zitten huilen! Zo mooi. Overigens heb ik hem niet zelf gemaakt hoor, maar ergens van internet afgehaald.

Hoi Kirsten,
Ik ben nog heel erg opzoek naar het doopboekje van Jorick. Maar wij zijn ondertussen verhuisd en ik kan het toch met geen mogelijkheid terug vinden. Wel heb ik onze uitnodigingen terug gevonden. Maarja daar heb ik nu even helemaal niets aan.
Ik zal proberen om deze week de hele zolder eens overhoop te halen om te zien of het misschien tussen mijn trouwjurk zit, want daar ligt ook de doopkaars dus heb zo'n vermoeden dat daar ook het doopboekje tussen ligt.

Verder iedereen bedankt voor de tips !!

Jolanda

Mijn zoontje (3 maanden) is gedoopt op zondag 12 november. Ik heb zelf in powerpoint een mooie uitnodiging gemaakt met het volgende gedichtje:

Kindje dat het water voelt,
weet je dat God jou bedoelt.
Water tekent een geheim:
dat je kind van God mag zijn.
Water levert het bewijs:
God gaat met je mee op reis.
Want wanneer je bent gedoopt,
weet je dat God naast je loopt..

Reakties waren erg leuk, de dienst was prachtig

Terug
Bovenaan