wie lopen er bij de vk en wie in het ziekenhuis

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb wel veel echo's gehad, maar dat was in het begin. Met 6,8 en 10 weken was het gewoone controle, met 12 weken een vlokkentest, en daarna met 14 weken (omdat er wat problemen waren, vlokkentest was trouwens in orde) Toen werd me verteld dat de afspraak die ik met week 16 zou hebben vervalt.

O ja, en met week 17 heb ik wel een afspraak gehad maar dat was geen controle, alleen even een gesprek en een echo. (dus geen bloeddruk en ook geen vragen stellen, en geen metingen)

Volgende week heb ik de 20 weken echo, en dan ga ik het toch maar eens vragen hoe het zit.

Ben dan inmiddels 21 weken.

Gr.

Hoi
Loop bij de gyn, zo'n vier weken zit er steeds tussen. Vandaag de 20 weken echo gehad. Wat ik wel een beetje mis, als ik andere dames zo hoor over de vk (en op de tv die programma's volg...) is de persoonlijke aandacht van een vk! De gyn is alles heel kort en uiteraard meer medisch. Mis een beetje de gewonere zaken zoals bijv. voeding, sport, enz... Nou kan ik wel van alles vragen maar het is toch anders. Jammer hoor!
Ik blijf bij de gyn en krijg ook geen vk neem ik aan omdat ik een keizersnede ga krijgen.
Gewoon een afspr vragen hoor!
Succes
D

Het verschil van het ziekenhuis en vk is erg groot, ikzelf zou veel liever bij de vk willen lopen, die zijn veel aardiger en daar durf ik net even wat meer aan te vragen. Het ziekenhuis (iedergeval bij ons) moet je meer verglijken met een bedrijf, je heb 10 min. de tijd en dan zien ze je het liefst alweer vertrekken, en o ja, liefst niet te veel vragen stellen (er wordt niet eens gevraagd hoe het met je gaat, ook niet hoe het met de zwangerschap gaat) want stel je voor dat je zegt dat het niet gaat, dan moeten ze daar helemaal naar gaan luisteren.

Heb nog eens gevraagd of ik echt niet bij een vk kan, maar het mag echt niet, (ben de vorige keer mijn kindje verloren toen ik 6 maanden zwanger was).

Ik denk dat je een zwangerschap ook een leuker is als je gewoon bij de vk loopt waar je alles aan durft te vragen (die mensen hebben vaak geen stale gezichten). Als ik vragen heb stel ik ze wel, maar niet alle.

Gr.

De 1e controle was bij gyn, vanaf 2e controle tot de 34e week zit in bij verlosk en daarna weer bij gyn. Dit omdat ik de vorige keer een keizersnee heb gehad en dus onder medische begeleiding moet bevallen nu.
Ik vind dat er hier weinig verschil is tussen vk en gyn. Het zal wel afhangen van zh/ vk-praktijk. Bij beiden nemen ze de tijd voor je. (en vorige x heb ik juist mindere ervaringen bij 1 vk omdat zij bleef volhouden dat ons kindje met hoofdje naar beneden lag terwijl uit echo die ze "Dan toch maar maakte, leuk leermoment voor de stagiaire" bleek dat hij met hoofdje naar boven lag en zelfs dwars. Met 35wkn geconstateerd, draaipoging lukte niet dus was er geen andere optie dan keizersnee).
Maar waar je ook loopt, ik denk dat het berspreekbaar maken van je "onvrede" unhappy-gevoel heel belangrijk is. Je zal toch met ze de bevalling doormoeten. (en dat zal voor jou heftig genoeg zijn, met de vorige keer nog vers in je geheugen lijkt me.)
Gaat verder wel alles goed met de zwangerschap? Hopelijk!!
Groetjes mira

Terug
Bovenaan