Wie maakt er wel eens carpaccio?

Hallo dames,

Weer even een off topic vraag. Met de kerst hebben we als tussengerechtje een mini carpaccio. Nu heb ik dit nog nooit zelf gemaakt. Iemand van jullie wel? Halen jullie het bij de slager of gewoon voorverpakt van ah? Wat is het lekkerst en wat doen jullie er zoal op?
gr.ing

Ik zou zelf bij de slager halen en dan lekker simpel met pijnboompitten en parmezaanse kaas en een dressing!! Heerlijk een lekker licht als tussengerecht!

Liefs Saskia

Ik zou inderdaad een lichte dressing nemen, ik denk dat een beetje honing mosterd ook lekker is en idd anders balsamico. Ik zou het gerecht niet moeilijker maken dan het is!

Succes!!

Heb jij voor mij misschien nog varianten voor taarten en muffins?

Bij een goede slager halen, dat is zeer belangrijk want dan weet je zeker dat t goed is.

Lekkere combi: kappertjes, lichte mosterddressing, uiteraard licht geroosterde pijnboompitten, klein beetje lekkere sla (dunne soort eikenblaadjes middenin leggen)
en parmezaanse kaas.
Die kaas moet je bij een kaasboer halen, klein stukje kopen en dan schaven in rommelige plakjes (ik hoop dat je mijn uitleg begrijpt)

Nou en zo is het gewoon heel erg lekker.

groetjes Mariska

Ik maak vaak de Sachertorte van Oetker (hij heet ook echt zo). Ik doe er dan een reep pure swiss chocolade doorheen zodat hij nog lekkerder wordt!! Je kan daar allerlei kerstvarianten van maken. Bv combineren met witte chocoladeijs ed. Ik krijg al jaren erg goede recensies op deze taart en moeilijk is het niet. Wel roomboter gebruiken!

Muffins versier ik altijd met allerlei leuks. Zie www.deleukstetaarten.nl

gr.Ing

Hoi Mariska,

Het wordt toch meestal gemaakt met ruccola sla? Ik zit nog even met het volgende probleem....

De carpaccio moet ik de 24ste kopen en we eten het met onze gasten pas 2e kerstdag dus de 26ste. Tja en net als rookvlees na 2 dagen niet meer lekker is ben ik bang dat dit met ossenhaas ook zo is. Wat is jullie ervaring hiermee?
gr.Ing

Terug
Bovenaan