wie mogen er bij de bevalling zijn?

Hoi mama's,

Ik vroeg me af of jullie wensen/ideeen hebben mbt wie er wel of juist niet bij
de bevalling aanwezig mag zijn.
En waarom wel of niet.

Wij kiezen ervoor om de bevalling met ons 2en te doen.
De vk en kraamverzorgster (als ze op tijd is, want de laatste keer was ze net op tijd om onze dochter geboren zien worden) zijn er uiteraard wel bij.
Maar geen ouders/zussen etc aan ons bed. Het liefst laten we de andere kinderen gewoon slapen (als de bevalling 's nachts plaats vindt) of even naar opa en oma.

Familie  krijgt wel een sms of telefoontje als de baby er is, maar tijdens de bevalling lijkt het ons niet prettig om veel mensen om ons heen te hebben.

Onze 1e dochter werd trouwens in het ziekenhuis geboren en mijn man vertelde me achteraf dat er zeker 6 mensen aan ons bed stonden... niets van gemerkt. Maar dat waren wel artsen etc. Geen familie.

Liefs M.

hoi m,

Bij mijn eerste bevalling was mijn moeder erbij, ik wist dat zij dat graag wilde bij een van ons(haar dochter,heb nog 3 zussen) en mijn zussen zagen dat niet zo zitten en mij leek het geen probleem,en achteraf vond ik het wel fijn dat ze erbij was, niet dat ik er heel veel van heb gemerkt.......

Bij mijn 2e bevalling is mijn schoonmoeder erbij geweest, dat wou mijn vriend graag, vond ik verder ook geen probleem.

Nu weet ik het nog niet, mijn zusje heeft wel aangegeven dat ze graag een keer bij een bevalling zou willen zijn, maar wil er nog even rustig over nadenken, opzicht vind ik het geen probleem, maar dit is de laatste keer en messchien dat het ook wel wat heeft om het nu eens met z'n 2e te doen, maar ik heb nog even tijd om te denken.................

groetejes susanne

Bij mijn eerste bevalling was mijn moeder erbij en mijn man natuurlijk, maar omdat het een keizersnee is geworden, is ze er dus eigenlijk toch niet helemaal bij geweest.
Dus nu bij de tweede keer, is ze er weer bij. En hopen dat het nu wel goed gaat.

Ik persoonlijk zou er verder niemand anders bij willen hebben. Vind het iets persoonlijks. Maar ik zou wel begrijpen dat andere het wel doen. Het lijkt mij zelf ook leuk om bij iemand anders bevalling te zijn.

Groetjes

Hallo!

Ik ben voor de derde keer zwanger en de eerste twee keer was alleen mijn man erbij.... Bewuste keus. Lekker rustig en ik vind het ook erg bijzonder om zoiets intiems met zn tweetjes te delen, doei

Hallo allemaal,

Bij mijn eerste bevalling waren mijn man, moeder en schoonmoeder erbij. Dit was helemaal super alhoewel mijn schoonmoeder het nooit weer wil...zo machteloos voelde zij zich. Bij mijn tweede was alleen mijn man erbij en hebben we een poging gedaan om onze oudste zoon door te laten slapen....dit is NIET gelukt, gelukkig kon mijn vader hem snel ophalen. Bij de derde hebben we weer mijn ouders op stand-by staan voor mijn 2 jongens en is alleen mijn man erbij, dit is mij wel wat beter bevallen en aangezien het de laatste keer is, is het ook lekker intiem....samen met de VK, en de kraamhulp..haha

Groetjes Brechtje

ALLEEN PARTNER!

de 1e keer beviel ik in het ziekenhuis, alleen partner en vk waren aanwezig. af en toe kwam een zuster kijken of zo nog kon helpen.
priiiiiiiiiiima bevallen zo (letterlijk en figuurlijk)

ik wil dit keer thuis bevallen. als het snachts gebeurt, willen wij ook de kleine gewoon door laten slapen, die ligt ook nog op een andere verdieping...moet lukken denk ik zo. als het overdag gebeurt, woont mijn moeder hier 10min vandaan, dus dat is zo gepiept!

Alleen partner net als bij 1e keer.
Heerlijk rustig en ook keigezellig!

De vk had een stagiair met zich mee, dat vond ik soms echt te druk worden.
3 Mensen die je de hele tijd in de gaten houden, bah!
Dat moest ook wel op het einde, maar liever niet nog een keer.

Als we dit keer 41 weken of verder zijn moeten we naar het ziekenhuis i.v.m. 1e bevalling. Dan zal het wel een ander verhaal worden.

Maar hopelijk hoeft dat niet!

Gaby

Heee,
Het wordt onze eerste, maar wil het zeker samen met mijn man doen. Lijkt me ontzettend bijzonder, als het er is hoop ik dat iedereen snel komt kijken! Heb nu al zo'n zin in de kraamtijd!! :D
xx Fee

Terug
Bovenaan