wie na 1 miskraam wel gezond zwanger van een tweede?

Ik ben nu na een miskraam te hebben gehad 3 maanden geleden weer 5 weken zwanger.
Ik ben zo bang dat het nu dan weer fout gaat of kan het ook gewoon goed gaan na een miskraam.
Ik heb het idee dat bijna iedereen die een miskraam heeft gehad, het niet bij een blijft.

Een vriendin van mij heeft één miskraam gehad en is daarna nog 2 keer zwanger geweest met als resultaat 2 mooie meiden!
Helaas spreek ik (nog) niet uit ervaring, we hebben één dochter en in okt heb ik een miskraam gehad toen we probeerden voor nummer 2.

Sterkte!

Kaskes

Hoi,

gefeliciteerd...dat als eerste!!!

Ikzelf heb 4 wk geleden een curretage gehad (missed abortion met 9wk).Iedereen die we het met en met vertelden hadden het zelf ook meegemaakt of een van hun naaste.Heel gek als je dan ineens hoort hoevaak het eigenlijk voorkomt.

Maar die mensen hebben allemaal daarna ook mooie gezonde kindjes gekregen.
Dus het kan zeker wel.

Alleen denk ik dat zoveel mensen je dat kunnen zeggen en je het gewoon niet wilt geloven.

Ik ben nu al zowat bang om weer te gaan klussen.Gewoon die angst dat het weer mis gaat.Misschien krijg je rust na die 12 wk...misschien na 20 wk en misschien ook helemaal niet.Denk dat ik bij de laatste hoor.

Ik wil je eigenlijk een hart onder je riem steken maar weet niet wat ik moet zeggen.Kan me zo voorstellen hoe je je nu voelt.

Zwanger worden is al een wonder.....dat heb je al bereikt.  

Ik wens je een gezonde zwangerschap toe en dat je over 8mnd-jes mag gaan genieten van een klein wondertje.

Alice.

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Uit ervaring weet ik dat onbezorgd zwanger zijn er niet meer bij is als een miskraam hebt gehad. Februari dit jaar is het mij ook overkomen. Domme pech.. In Juni teste ik weer positief en ik was heel erg onzeker, twijfelde bij elke kramp en pijntje.Zat erg vaak op de wc, bang bloed te verliezen.

Met 7 weken krijgen wij onze eerste echo en we zagen het kloppende hartje!! oh wat was ik blij.. Een stuk ongerustheid werd weggenomen, maar we hadden die magische grens nog niet bereikt. We zijn op vakantie geweest en daar werd ik een stuk rustiger van.. Ontspannen genieten van het weer, onze oudste zoon en nu ben ik inmiddels alweer bijna 24 weken zwanger!!!

Ik voel me nu goed, ben weer een happy zwangere en ik hoop voor je dat je dat binnenkort ook kan zijn!!!
Hopelijk heb je snel de eerste echo, een kloppend hartje betekende voor ons echt al heel veel!!

Liefs,

Suus
(Maart Forum)

Ik  ben na mijn 1e miskraam in juli 2004 in januari 2005 weer zwanger geworden van onze dochter, die inmiddels in oktober al weer 2 geworden is.
Helaas heb ik 7 weken geleden weer een miskraam gekregen, ik vond eigenlijk dat ik mijn portie wel gehad had, maar ja helaas. Ik heb wel al van heel veel mensen gehoord dat ze een miskraam gehad hebben waarvan je dat eerst niet eens weet, dat praat wel even fijn.
Succes met zwanger worden.

Dag allemaal,

Ik lees al een tijdje jullie berichtjes en een aantal kunnen zo mijn verhaal zijn.
Helaas heb ik 27 sept een miskraam gehad, we weten niet bij hoeveel weken aangezien er een rare cyclus aan vooraf gegaan is. En nu net weer positief getest, dus in een keer weer raak. Zo bizar dat dit weer zo snel mag gebeuren, maar oh zo eng. Dat zullen jullie begrijpen. Sinds een week zijn ook alle kwaaltjes in alle hevigheid aanwezig, wat vorige keer niet was. Ondanks dat de test meteen twee hele duidelijke streepjes aangaf voelt het zo onzeker en onwerkelijk.

Hebben jullie snel weer contact gezocht met de verloskundige? En bij hoevel weken krijg je dan een echo? Ik moet er niet aan denken nog meer dan 5 weken te moeten wachten?

Alvast bedankt en voor iedereen heel veel succes.

He Mamanikki,

Het kan echt wel goed gaan na een mk hoor! Het komt gelukkig toch nog vaker voor dat een volgende zwangerschap wel goed gaat, dan dat het weer een mk wordt. Ik hoop voor je dat je snel een echo krijgt waarop je kunt zien dat alles goed is.

@ fv81: Als je een of meerdere mk gehad hebt, mag je meteen bellen als je weer zwanger bent. Meestal maken ze dan met 6,5 a 7 weken een eerste echo omdat daar dan het kloppende hartje op te zien moet zijn. Dus gewoon bellen hoor! Hopelijk kun je snel terecht.

groetjes,
Dionne

Hoi hoi,

Hier een levend bewijs dat je na een miskraam ook een goede zwangerschap kunt hebben.

Ik heb vorig jaar oktober een miskraam gehad. Na de curretage ben ik meteen weer zwanger geworden. Na een turbulente zwangerschapschap ben ik nu mama van een zoontje van inmiddels alweer 15 weken oud.

Voor fv18: als je weet dat je zwanger bent gewoon bellen naar de vk of gyn! Zeker als je een onregelmatige cyclus hebt, kun je het altijd gooien op een termijnecho omdat je niet zeker weet wanneer je zwanger bent geworden..... Dan krijg je in ieder geval al snel een echo. Heel veel succes!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Terug
Bovenaan