wie na 1 miskraam wel gezond zwanger van een tweede?

over wanneer je een echo krijgt...

mijn gyn en vk hebben allebei gelijk gezegd dat ik meerder echo's ga krijgen als het weer raak is.
dus wanneer ik weer een positieve test in handen heb, bel ik eerst de gyn. wanneer het daar goed zit ga ik gewoon naar de vk. die maakt gelukkig zelf echo's

dus wanneer je het aangeeft een miskraam te hebben gehad zullen ze echt niet moeilijk doen over een echootje meer of minder.

groetjes Carina

Hoi Hoi,

Als eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb zelf ook een miskraam gehad in mei en ben ook nu weer zwanger. Ik weet het sinds gisteren en ben dus nog maar pril zwanger. Ik merk dat ik idd ook bang ben, maar toch probeer ik te genieten van mijn zwangerschap. Deze maand hadden we het niet eens verwacht om zwanger te raken. We hebben namelijk heel erg veel stress gehad. Mijn vader zwaar longpatiënt (ziekenhuis in en uit, zijn we nu pas achter gekomen)  en mijn opa een hersentumor (weet niet hoe lang hij nog heeft en of het nog te operen is of niet). Nu hebben we dus toch een positieve test gehad en ik ga er dan ook vanuit dat het nu wel allemaal goed gaat. Ik probeer positief te blijven en te genieten van elk moment.

Heel veel succes en geniet van je zwangerschap.

Groetjes snoopy

Hoi mamanikki,

die onzekerheid hoort er helaas bij. Het ene moment kan je van je zwangerschap genieten en het volgende moment twijfel je enorm of het nog wel goed gaat. Het voelt soms zo dubbel allemaal. Maar het helpt wel om erover te praten of om je verhaal hier even kwijt te kunnen.

Veel sterkte de komende tijd (voor iedereen!!!)

Groetjes,
Margrethe

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inmiddels contact gehad met de verloskundige en het over een echo gehad. Die was meteen duidelijk.....maak maar een afspraak voor volgende week of de week erop. Dus volgende week woensdag mag ik voor een echo. Super spannend allemaal. Ben heel erg benieuwd of ze al een hartje kunnen zien (zou zo'n geruststelling zijn) en of ze me kunnen vertellen hoever ik precies ben.
Daarnaast zei de verloskundige ook dat het geen probleem was om er dan na 2 a 3 weken nog een te maken.

Ik ben voorlopig gerust gesteld. En ga mijn bedje op zoeken. Want de vermoeidheid en misselijkheid zijn mijn deur niet voorbij gegaaan.

Groetjes

He meid, logisch hoor dat je bang bent, maar bij heel veel vrouwen gaat het bij een volgende zwangerschap wel goed.
Je hoort en leest tegenwoordig helaas meer over de uitzonderingen waardoor je nog banger wordt.

Mijn eerste miskraam is al weer ruim ruim 10 jaar geleden. Daarna snel weer zwanger en ondertussen is mijn dochter alweer 9,5 jaar. De dochter erna is net 8 geworden. Jaren later werd ik weer zwanger. Helaas dat ging na 18 weken mis. Mar ondertussen heb ik alweer 2 gezonde kiddies erbij. Kortom alles is mogelijk na een miskraam.

Na mijn eerste miskraam was ik zo bang dat ik nooit moeder zou worden, en nu ben ik moeder van 4 kids.

Sterkte
Miep

Hey allemaal,

Ik was zondag precies 8 weken zwanger en heb toen een heel klein beetje bloed verloren (meer bruine afscheiding), maandagochtend weer, verloskundige gebeld en gelukkig konden we gelijk een uurtje later al naar het ziekenhuis voor een echo. Ik was zo bang dat het mis gegaan was en dat was ook zo, foute boel helaas. Ben nu heel verdrietig, vind het echt supererg. Het was mijn eerste zwangerschap en natuurlijk weet je dat het ook mis kan gaan, maar je denkt toch niet echt  dat dat jou zal overkomen. Volgende week vrijdag heb ik weer een echo om te kijken of alles weg is. Voor die tijd komt het dus hopelijk vanzelf. Fijn om te lezen dat het met een tweede zwangerschap wel vaak goed gaat. Ik leef graag met jullie mee!

Liefs!

Dag meiden,

Inmiddels de eerste echo gehad, iets eerder dan de afspraak. Ik kreeg namelijk gisteren een beetje bloedverlies. En alles van de vorige keer kwam weer naar boven. Meteen de verloskundige gebeld, en die heeft gelukkig de afspraak kunnen vervroegen.
Vanmiddag, beide met lood in onze schoenen een echo laten maken. Gelukkig zag de echoscopiste meteen dat er een hartje klopte! En heeft ze de termijn kunnen vaststellen, vandaag precies 7 weken. Erg pril nog allemaal, en een hoop onzekerheid.
Maar die echo heeft een heleboel onzekerheid weg gehaald. Nu hopen dat het de komende weken lekker doorgaat met wat het moet doen.

Groetjes

Hoi,

Ik heb in sept. 2005 een miskraam gehad en vorig jaar nov. ben ik moeder geworden van een gezonde zoon! Intussen ben ik 6 weken zwanger van de 2e en ook nu vind ik die eerste periode weer helemaal niks, die angst zit zo diep dat raak je volgens mij nooit meer kwijt. Je schreef dat je in ieder geval al een kloppend hartje op de echo hebt gezien dus misschien ben je iets meer gerust gesteld, ik heb 19 december de 1e controle en ik zal wel weer met klamme handjes de echokamer in gaan!

Veel sterkte en ik duim voor je dat alles goed blijft gaan!

Groetjes,

Puk

Terug
Bovenaan