Wie na MK ook weer opnieuw proberen (na rustpauze)

A

Anoniem

Guest
Hai allemaal,

Vorig jaar november kwam ik erachter dat ik zwanger was, helemaal super natuurlijk.. Wat minder was, was dat we er eind december achter kwamen dat ik een MK zou krijgen, deze heb ik in januari gekregen en na een korte pauze, gaan we er deze maand weer voor!

Ben benieuwd of er meer meiden op het forum kletsen die in dezelfde fase zitten...

xx Es

Hoi Esther,

wij zijn vorig jaar augustus getrouwd, zijn er in oktober voor gegaan, was in januari zwanger, begin maart een miskraam. Het was wel heel zwaar, ben je eindelijk zwanger gaat het mis, maar goed, na het wachten op een ongesteldheid zijn we er nu weer voor gegaan, ben erg misselijk en een beetje zenuwachtig 8 mei kan ik testen maar tegelijk ook een beetje bang, maar goed nu moet ik echt stoppen, mannetje van schiphol halen,

groetjes

Hai Marina,

Dan zitten we ongeveer in dezelfde fase!
Ook ik kan eind volgende week testen...
had vorige week echt het idee dat het 'raak' was, maar nu al helemaal niet meer... Misschien was mijn ei pas heel laat en heb ik te vroeg geklust??!! Na ja, gewoon maar weer afwachten en anders volgende maand weer nieuwe kansen...

K** hè, zo'n  MK?? Ik dacht eerst van ach dat  kan iedereen gebueren, ben ook niet  thuis gebleven, maar mijn klap kwam een maand later, toen ben ikw el ff 3 dagen bij huis gebleven, even wat tijd voor mezelf gehad... Had ik toen echt ff nodig, liep op mijn tenen, hahaha

Wij zijn begin april getrouwd, dus nu hebben we zoiets van: kijken of het weer gaat lukken....

Nou, spreek je misschien nog wel...

Groetjes, Esther  

Hoi Esther,

inderdaad dezelfde fase ongeveer! Wanneer kan jij gaan testen? Mijn NOD is 8 mei en ik ben erg benieuwd!
En ook een beetje bang, heb deze keer wel een ovulatietest gebruikt, nou ja drie, een was te vroeg, een mislukt en een was raak! Flink geklust dus, nu hopen dat het is gelukt, heb wel enkele kwaaltjes maar ben ook een beetje bang dat het weer mis gaat.
Ik had echt zoiets van gelukt!!!!! Mijn man werd er gek van, ik dolgelukkig en toen ging het mis, dat was echt een diepe put waar je dan invalt, een van mijn beste vriendinnen is ook zwanger en we zouden een week na elkaar uitgerekend zijn, als ik haar nu zie heb ik het daar nog steeds moelijk mee, ik ben echt wel blij voor haar maar had er ook graag zelf een gehad, maar goed.
weinig aan te doen dan opnieuw te proberen, meteen toen ik mijn miskraam gehad had kregen we ook nog bezoek, daar had ik dus echt geen zin in maar mannetje vond dat het doormoest gaan ofja wat zeg je dan? niemand wist nog iets immers, Wanneer is jou NOD dag?

groetjes Marina

Hai Marina,

Mij NOD is 7 mei, grappig voor mijn MK had ik een cyclus van gemiddeld 33 dagen en nu heb ik er een van 30 dagen... maar ik wil dus niet eerder testen dan zaterdag (als ik dan nog niet ongi ben)
Ik heb zelf niet het idee dat het raak is, want ik voel me niet hetzelfde als de vorige keer, maar toch hoop ik er stiekem wel een beetje op...
Ik had gehorod dat als je direct na een MK door ging je dan in 99% van de gevallen direct zwanger raakt, maar wij heben er dus 4 maand tussen laten zitten en nu ben ik soms bang dat het niet meer lukt!

Wij hadden het al wel verteld tegen de familie, dus heb ikw el veel steun aan gehad, maarja je moet het wel zelf verwerken...
Ik was gister nog bij een vriendin die ik al een hele tijd niet had gezien, een week nadat ik mijn MK had gehad stuurde zij een kerstkaart dat ze zwanger was (ze wist het natuurlij niet van ons) zij heeft nu echt al een dikke buik (mooi zwanger) en ik merkte gister dat het me wel wat deed (terwijl het toch alweer even geleden is!)

Nou, ik ga voor je duimen dat je ongi weg blijft... Wat heb je zelf voor gevoel erover dan? Al kwaaltjes??

Tot snel...

xx Es

Hey Esther,

Deze week is voor jou dus ook heel spannend... misschien wel!
Ik heb ook gehoord dat je na een miskraam heel vruchtbaar bent maar ik moest een onderzoek in het ziekenhuis doen (rontgen) dus we hebben gewacht tot na het onderzoek. Dat vond ik wel balen maar ja rontgen zijn ook niet goed voor een babytje.
zaterdag ga ik met mijn zwangere vriendin en nog een andere winkelen, ik ben benieuwd, laatst keer had ze nog niet echt een dikke buik, nu wel ben ik bang maar goed, ze leeft wel mee maar zij heeft wel een kindje in haar buik dus dat is heel dubbel. Ik snap je wel met je vriendin dus, je bent wel blij voor haar maar liever had je er zelf ook een.

ik heb wel wat kwaaltjes zoals misselijk, mijn broeken zitten niet lekker, lus niks meer maar het is allemaal minder dan toen voor mijn miskraam dus ik weet niet of ik dat allemaal voel omdat ik het zo graag wil of omdat het echt is. Zeg ondertussen steeds: blijf maar lekker zitten, groei maar goed maar ga vrijdag pas testen heb ik mezelf gezegd, 8 mei is NOD maar ben erg ongeduldig,

hoop dat het met jou ook goed zal gaan!
groetjes Marina

Hai Marina,

Heeel herkenbaar allemaal... ik weet het ook niet allemaal, ben minder ongeduldig dan de vorige keer.. Voel wel telkens gerommel onder in mijn buik, net als de eerste keer, maar het is idd veel minder....

Heb wel heel veel last van afscheiding gehad vorige week, dat heb ik anders niet en de vorige keer wel.... Je weet wel echt van dat vloeibare doorzichtige spul dat je elke keer je inlegkruisje nat hebt.... Heb jij dat ook??

Ach, we kunnen niet anders doen dan gewoonmaar afwachten....

Hele veel plezier met shoppen, probeer te genieten, onze tijd komt nog wel, niet zwanger is ook best leuk, nu kunnen we nog lekker in de zon een rosétje drinken.. hahaha

liefs xx Es

Hi meiden,

Wat herkenbaar!!! Ook ik heb een MK gehad. Al heel snel was ik vorig jaar zwanger, maar bij de eerste echo bleek dat het hartje een paar dagen daarvoor was gestopt... Dat was wel echt een shock voor ons. We hebben toen nog een paar weken gewacht op de miskraam, maar uiteindelijk ben ik eind dec gecuretteerd.

Mijn beste vriendin bleek ongeveer tegelijk met mij uitgerekend te zijn en zij loopt inmiddels met een hele dikke buik naar het einde van haar zwangerschap. Best nog moeilijk om te zien. Dat hadden wij ook graag mee willen maken.

Na de miskraam heb ik heel lang een onregelmatige cyclus gehad. Daarvoor was ik altijd heel regelmatig (ik kon de klok erop gelijk zetten, hihi), maar nu werd ik eerst ongeveer iedere 2 weken ongesteld. Da's een beetje lastig vrijen. Maar nu begint mijn cyclus weer zijn normale ritme aan te nemen, en dus ben ik weer helemaal klaar voor de volgende poging. Moet ook wel zeggen dat wij na de miskraam allebei niet meteen toe waren aan een volgende poging...

Ik schrijf graag met jullie mee!

Terug
Bovenaan