Wie nog meer bezig met IUI (kunstmatige inseminatie)??

Hallo,

Wij hebben inmiddels 2 iui-pogingen achter de rug, maar helaas ben ik gisteren weer ongesteld geworden. We hebben diverse onderzoeken gehad. Alles lijkt in orde, maar toch worden we niet zwanger.
Wie heeft er nog meer ervaringen met iui??

Groetjes Wietske

Hoi Wietske,

Balen zeg dat de 2e poging ook mislukt is. Maar alles is verder goed bij jullie allebij dus. Hoop echt voor jullie dat het snel wel lukt!

Wij gaan oktober starten met IUI. Vind het erg spannend worden allemaal. het zaad van mijn mannetje is niet goed.  Bij mij is wel alles goed.

Wat kan ik allemaal gaan verwachten??

Groetjes Jacqy

Hoi Wietske en jacky,

Ik ben Ellen, 29 jaar en gelukkig getrouwd.
Wij hebben begin dit jaar de knoop doorgehakt: we willen dolgraag een kindje!
Al enkele jaren weet ik dat ik vrij ernstige endometriose heb en dat een "natuurlijke" zwangerschap voor ons moeilijk zou worden. toch wilde we het "natuurlijke proces" wel een kans geven. In overleg met de gyn hebben we toen besloten dat ik 4 maanden zelf mocht proberen (om het zo maar te zeggen) en dat we daarna de mm in zouden gaan. Afgelopen maand was die 4e maand en nu zitten we dus midden in de mm. Deze cyclus hebben ze dmv echo's mijn eigroei in de gaten gehouden. Afgelopen weekend heb ik mijn eisprong gehad en 15 september heb ik nu mijn nod. als ik dan ongi wordt krijg ik eerst een HSG en als daarop alles goed is gaan we daarna meteen beginnen met IUI. Ook daarmee krijgen wij maar 4 pogingen. Als het dan nog niet is gelukt gaan we meteen aan ivf. Maar zo ver is het nog lang niet, we blijven elke maand goede hoop houden!!!

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat me precies te wachten staat met IUI.
Wietske, moet je ook hormonen slikken of zo?
Jacky, heb jij ook nog eerst andere onderzoeken voor je met IUI begint?

Groetjes Ellen.

Wij zijn nog niet bezig met IUI, maar op dit moment moet ik 6 maanden spoelen omdat mijn baarmoederslijm te zuur is. Dit is de 5e maand. Als dit niet helpt dan gaan wij ook verder de MM in, en gaan we starten met IUI. Althans, we hebben het daar nog niet uitgebreid met de vk over gehad, maar ze heeft die term wel genoemd.

Wij zijn nu vanaf vorig jaar juli bezig met zwanger te raken. Ben dus zwanger geweest, gelijk na 1e ronde raak, maar dat is helaas een mk geworden. En nu dus alweer 13 maanden bezig....

Ben nu toch al wel wat info aan het inwinnen, dus wie weet kunnen we elkaar op de hoogte houden?

Hoi Ellenann,

Ik heb alle "normale" onderzoeken al gehad. Alles is goed bij  mijn. Bij mijn vriend is het sperma niet goed. Dit gaat nog een keer onderzocht worden, en als dat hetzelfde of slechter is gaan we starten met IUI. Ik hoef hiervoor niet nog meer onderzoeken gelukkig.
Ben benieuwd, want hij heeft t ook al even over ivf gehad.... even afwachten dus.

Wel spannend voor jullie, en toch nog even zelf proberen, zou ik ook doen hoor. Je weet maar nooit! haha Succes in elk geval!

He bieb!!! haha

Groetjes Jacqy

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik hoef geen hormonen te slikken. Sommigen geloof ik wel, maar ik weet niet precies waarom. Ik heb elke 24-26 dagen een eisprong, dus daarom misschien geen hormonen nodig. Ik krijg zodra het eiblaasje minstens 18mm groot is (meestal dag 11 of 12 bij mij) een pregnyl-injektie en dan 36-48 uur later de inseminatie.

Groetjes Wietske

Hoi Meiden,
als jullie het goed vinden, dan meng ik me ook in jullie gesprek.
De komende cyclus is mijn eerste IUI-poging gepland.
Na 25 rondes (waarvan 8 of 9 met clomid en pregnyl) en alle onderzoeken, die allen goed waren, gaan we weer een stapje verder. Ik heb goeie hoop dat het daarmee toch nog dit jaar gaat lukken (hoewel dat natuurlijk weer erg gevaarlijk kan zijn, die verwachting)
Op dit moment zit ik echter nog op m 'n ongi te wachten, pffffff.!!   De cyclus waar ik nu nog in zit heb ik wel clomid gebruikt, maar geen pregnyl, want de afdeling waar ik altijd de folikelmeting laat doen voorafgaande aan de pregnyl-spuit, zat tijdens de zomervakantie dicht.   Nu heb ik dus helaas  geen eisprong gehad, en laat de ongi op zich wachten. Nu al  ruim 2 weken. Baal er van, dat het juist nu we voor de IUI staan zo lang moet duren.
Ben heel benieuwd hoe de IUI gaat verlopen, al heb ik wel m 'n ideeen erbij. Heb de afgelopen maanden veel inwendige echo's gehad, en natuurlijk de HSG, dus dat begint zo langzamerhand wel een beetje te wennen.   (dat andere mensen daar beneden bezig zijn )    
Lijkt me leuk om af en toe eens met jullie ervaringen uit te wisselen over de IUI, en nog leuker om succes-verhalen te lezen (en zelf te mogen schrijven)
Groet, MOON

Terug
Bovenaan