Wie nog meer bezig met IUI (kunstmatige inseminatie)??

Hoi dames,

Ik ben nu nog in afwachting van mijn nod, spannend!
Zodra ik ongi wordt, moet ik bellen en dan wordt er een afspraak voor een hsg gemaakt.
Moon: hoe gaat dat in zijn werk en doet dat pijn? ik hoor daar zo'n verschillende verhalen over!
Als dan alles goed is, gaan we ook met iui beginnen. Spannend.
Maar nu eerst maar eens de komende spannende en slopende dagen doorkomen!
Moon, gezellig dat je meekletst!

Hoi,

Leuk dat jullie meekletsen, hoe meer lotgenoten hoe beter!

De hsg doet normaal gesproken nauwelijks pijn en valt mee. Alleen bij mij wel omdat mijn baarmoeder achterover ligt en een beetje in een bocht. Daardoor doet de inseminatie ook pijn, omdat ze eerst aan m'n baarmoeder gaan trekken om hem een beetje recht en naar voren te krijgen zodat ze het spulletje op de goede plaats kunnen krijgen, AU!!!
Maar ja, ik heb het ervoor over.

Vandaag was het eitje nog net niet groot genoeg, dus morgen terugkomen voor de pregnylinjectie. Dan vrijdagmiddag de inseminatie, de 3e keer dus.
Dan maar weer 12 dagen duimen en wachten, wachten, wachten.

Voor ons wordt dit de 16e ronde.

Groetjes Wietske

Wietske en natuurlijk ook de rest!
Fijn om te horen dat een hsg normaal gesproken geen (of weinig) pijn doet. Wel raar dat je daar zo'n verschillende verhalen over hoort, maar ach ik wacht het gewoon af.
Ik ben aan het wachten tot mijn nod, die is a.s. zondag ongeveer. Spannend. Heb afgelopen zondag een heel klein beedje bloed (oud-rozig van kleur) verloren en sindsdien heb ik wat bruinig gekleurde afscheiding, de ene keer meer dan de andere keer en af en toe met een sliertje slijm ertussen (sorry voor de smerig details) ook heb ik af en toe last van mijn onderbuik en mijn onderrug is heel pijnlijk. Echt het gevoel alsof ik ongi moet worden, maar dat blijft gelukkig nog weg. Had gisteren aan de gyn gevraagd wat dat kon zijn maar dat wist hij niet. Afwachten dus....

Oh spannend meid, morgen terug en dan waarschijnlijk overmorgen de 3e poging! Hopelijk geldt voor jullie: 3x scheepsrecht!!! Ik duim voor je meid, heeeeel veel succes!!!!
En je schrijft dat je dan 12 dagen in spanning moet zitten. Heb jij na 12 dagen al je NOD? Ik haal de 14 dagen ook bijna nooit, maar had nog niemand gesproken die ook kortere tijd heeft tussen de eisprong en de nod, of ligt dat aan de inseminatie?

He, heb ik eigenlijk een hele rara vraag, maar daar was ik laatst over na aan het denken: Als ze de inseminatie hebben gedaan, moet je dan daarna nog even blijven liggen of zo? Of sta je meteen op? Als mijn man en ik hebben gevreën blijf ik altijd even liggen omdat als ik opsta alles er meteen weer uitloopt zal ik maar zeggen. Hoe zit dat met inseminatie?? Sorry, beetje rare vraag

Groetjes ellen

Hoi Wietske,
Heel veel succes morgen!!! hopelijk is inderdaad drie keer scheepsrecht, ik duim met je mee!

Hoi Ellenan
Tja, bij mij was de hsg wel vrij pijnlijk, dit kwam gedeeltelijk doordat ik de vooraf verkregen pijnstiller vergeten was in te nemen. kwam ik pas 's avonds achter, stom stom, dit had de toppen wel van de pijn af kunnen halen, zeiden ze.
't was dus wel erg pijnlijk, maar dit was gelukkig van korte duur, ong. twee minuutjes.
Een tip dus voor je....neem een uurtje van te voren een goeie pijnstiller (naproxen= Aleve)
en dan komt het allemaal best wel goed,
succes!!
Groet, moon

ps. ben nogsteeds niet ongi, pfffffffffffffffffff

Wietske: En heb je de insiminatie gehad? En nu maar weer afwachten, spannend zeg! Ik zal heel hard voor je duimen deze maand!

Moon: bedantk voor de uitleg en de tip. ik heb volgende week woensdag om half 1 mijn hsg. ben benieuwd. laat het maar gewoon over me heen komen en dan zien we wel. ik zal wel de pijnstiller nemen hahahaha!
En, zijn de rd's al doorgekomen?
Bij mij zondag helaas. dus nu gaan we echt beginnen met de eerste behandelingen e.d.
spannend!

Liefs Ellen.

Hoi Wietske, Hoe is het gegaan met de inseminatie?? en hoe is het nu met je?? Hopelijk voel je je goed en gaat het dit keer ook echt lukken, nu weer eventjes op het wachtbankje, spannend!!

Hoi Ellen,
Je kunt idd. niets anders doen dan het laten gebeuren, en het is dus zo voorbij.
Bij mij zei de arts die het onderzoek deed trouwens meteen nadat het voorbij was dat alles er goed uit zag, en tijdens het inbrengen van de vloeistof kon ik zelf op een scherm meekijken. Ze maakten meteen beelden en foto ervan, en ik kon ook goed zien dat de vloeistof zich verspreidde, heeeel apart!! Ik weet natuurlijk niet of ze er in ieder ziekenhuis zo mee omgaan (zal zelfs per arts wel verschillen denk ik) maar ik vond het wel prettig om mee te kijken, werd ik meteen een beetje afgeleid
Nou, succes in ieder geval, en hopelijk is alles goed.

Ik ben nogsteeds niet ongi, aarrgghh!! maar 't zal een dezer dagen wel komen, na m 'n kuurtje provera kon het nog drie tot zeven dagen duren, donderdag is pas dag zeven, dus... wachten maar weer,
Groet, Moon

Halloo mensen.
ik zou graag meer informatie krijgen over iui en ivf. Wij zijn te weten gekomen dat wij op natuurlijke wijze niet zwanger kunnen geraken bij mij was alles goed maar jammer genoeg niet bij mij vriend. 9december moet ik voor eerste keer naar fertiliteitafdeling in ziekenhuis. Ik ben wel wat zenuwachtig.
grtjs kimmyy

Terug
Bovenaan