Wie nog meer een jaar bezig en een onregelmatige cyclus?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben erg nieuwschierig naar andere meiden die al lang bezig zijn en een heel onregelmatige en lange cyclus hebben.
Ik ben sinds het stoppen met anticonceptie ( nu 1 jaar geleden) nog maar 4x ongesteld geweest, waarvan de laatste keer na een kuur primolut. Toen ben ik 2 dagen flink ongesteld geweest en daarna was het alweer helemaal over. En dat terwijl de gyn had gezegd dat ik een erg dik baarmoederslijmvlies had.

Ik ben 34 jaar en al de trotse mama van 2 lieve kindjes. Een dochter van 4 en een zoon van bijna 2,5.
Heel veel mensen om ons heen denken dat we het hierbij wilden laten. Maar ik zou toch erg graag nog 1 keer dit wonder mee willen maken.
Ik heb altijd een erg korte cyclus gehad van tussen de 21 en 28 dagen (meer 21) en nu....? Ik snap er helemaal niks van.

Wie herkent zich hierin? Wat hebben jullie gedaan?

Aan de ene kant wil ik er graag een keer naar laten kijken door de gyn. Want wat is er nu mis?
Aan de andere kant denk ik, dat ik al erg blij moet zijn met mijn 2 wondertjes en ik me aanstel als ik naar de gyn zou gaan ivm de kinderwens.
Er zijn zoveel mensen die graag hun eerste wondertje of tweede wondertje zouden willen krijgen waarbij het niet lukt.
Het stomme is alleen dat ik het weer net zo graag wil als de eerste en de tweede keer. En het me toch erg veel pijn doet dat het nog niet is gelukt.

Ik wil dus echt niemand voor het hoofd stoten met dit berichtje, maar ik zou graag ervaringen uit willen wisselen.

Ik kijk uit naar jullie reacties!
Groetjes Suus

hoi hoi

Ik denk dat het handig is als je langs de HA gaat. Ik ben zelf 2 jaar gestopt met de pil (toen niet voor kinderen) maar sindsdien altijd onregelmatig. Ik heb het wel bijgehouden al die tijd en dat kwam van pas toen wij begin dit jaar een kinderwens kregen. Ik ben na 4 ronde\s naar de HA geweest en die heeft mij gelijk doorgestuurd naar de gyn. Ik zit nu zoals ze zeggen in de Medische molen en slik clomid en mijn eisprong wordt in de gaten gehouden dmv echo's.

Dat je al 2 kindjes heb, moet je niet tegenhouden om dit wel te laten onderzoeken hoor!! Als de wens voor een derde er is...moet je er gewoon voor gaan!!

succes en groetjes!!

Hoi Summeke,

Badankt voor je lieve reactie!
Tja, ik denk ook wel dat ik het uiteindelijk ga laten onderzoeken hoor.
Ik wacht nog deze cyclus af.
Ik kan niet temperaturen, omdat ik uit mezelf een hele wisselende temp heb. Dus daar kan ik geen pijl op trekken.
ovulatietestjes heb ik maar zo af en toe gedaan, maar omdat ik zo'n lange cyclus heb, weet ik ook niet wanneer ik dat moet doen.
En de testjes zijn ook niet zo goedkoop dat ik een hele cyclus ga testen.

Heb je veel last van bijwerkingen van de clomid?
Als dat het is wat mijn eisprong op gang zou kunnen brengen, dan ga ik dat zeker doen hoor!

Jij ook heel veel succes!
Jammer dat je al meteen in de medische molen zit he! Nu maar hopen dat je snel zwanger bent!

Groetjes Suus

hoi suus,

ik had zelf nooit getempratuurd of ovu testen gebruikt en mijn gyn besloot mij aan de clomid te zetten... had natuurlijk wel een overzicht van 2 jaar en dat deed het hem. Ze twijfelde heel erg of ik wel een goede eisprong had. Clomid moet regelmaat gaan geven een zorgen voor een mooie eisprong.
Ik zit nu in de 1e ronde clomid en wacht nu op mijn NOD. De enige bijwerking die ik ervaar is opvliegers...net na het slikken van de 5 pillen...heel erg heftig en veel...en nu af en toe en wat minder heftig.
Maar de gyn hoeft je niet aan de clomid te zetten hoor.l..er zijn veel verschillende dingen die ze kunnen doen.

Ik zou als ik jou was inderdaad je cyclus nog even afwachten..dan het voorleggen aan je HA eventueel met een overzichtje van je laatste cyclussen.

heel veel succes!!

Hoi Summeke,

Op zich zijn de huisarts en de gyn al op de hoogte van mijn vreemde, lange cylci.
Vandaar ook dat ik al primolut had gekregen om een menstruatie op te wekken.
De gyn heeft mij ook verteld dat ik wat zou moeten proberen af te vallen (was al fors, maar ben na de jongste nog wat aangekomen) dat zou volgens haar wel 1 en ander kunnen oplossen.
Nu ben ik inmiddels 4 kilo kwijt, maar daar blijft het nu op steken helaas.
Maar goed, toch nog een kilo of 6 zwaarder dan voor de zwnagerschap van de jongste.
Dus, op zich weten ze al wel dat ik daar al een poosje mee bezig ben.
Ik heb begrepen dat ze ook bloed kunnen prikken op aan- of afwezigheid van bepaalde hormonen. Dat moeten ze dan maar eerst even doen.
Ik wacht nu eerst nog een paar weekjes af.

Bedankt voor je info in ieder geval. Fijn om een beetje ervaring uit te wisselen.
Wel vervelend die oplvliegers denk ik.

Groetjes Suus

tja die opvliegers :) ja vervelend .. maar ik heb het er voor over :)

A okey de HA en gyn zijn al op de hoogte!   Dan hoop ik dat ze inderdaad wat wijs kunnen uit die bloedtesten ... ben zelf ook niet helemaal op de hoogte hoor wat de mogelijkheden allemaal zijn.... ik onderga de MM op dit moment ook maar gewoon en we zien wel waar het schip strand.

Heel veel succes en ik hoop datcyclus op orde komt en dat  je snel weer een kindje mag verwachten!!

groetjes

Hey Hey,

wij zijn ook inmiddels 9 maanden bezig, helaas is het nog niet gelukt!
Ik heb een onregelmatige  cyclus van 26 tot 42 dagen, heb het ook met ovu testen geprobeerd maar dat lukt niet, omdat me cylcus zo onregelmatig is, testen we altijd te vroeg of te laat maar nooit optijd!
We zijn nu bezig met temperaturen, vandaag is dag 26 en eindelijk is er 0.2 verhoging (36.7 ipv 36.5) hoop dat het misschien een eisprong is, maar durf het eigenlijk niet te hopen...

Hebben jullie ervaring met temperaturen? Of ovu testen????

Gr. Debby

Hoi Hoi,

Tempen doe ik niet. Dat heeft bij mij geen zin, omdat ik heel regelmatig verhoging heb. Waarschijnlijk door de fybro myalgie die ik heb.
Ik heb nu een anatal ovu tests gedaan maar nog nooit een positieve test gehad. Waarschijnlijk ook op de verkeerde   momenten getest hoor.
Ik hoop voor je dat je nu dus je eisprong hebt/ gaat krijgen. 9 maanden is ook al een tijdje he.

Succes in ieder geval!

groetjes Suus

Terug
Bovenaan