Wie nog meer eerste zwangerschap en bang voor de bevalling?

Bedankt voor jullie reacties! Doet me wel goed. Denk inderdaad maar we zijn hier voor gemaakt en laat het maar op me af komen! Idd geen een bevalling is hetzelfde en het kan alle kanten op...

Ik wou dat ik het morgen weer mocht doen..  mooiste dag van mn leven. Intens en intiem moment met je partner en eindelijk dat kleintje ontmoeten waar je al zo lang voor zorgt in je buik!  Ook een moment dat je nooit meer over doet dus probeer ook niet alleen met angst daar naar toe te leven maar ook te ontspannen (nu bedoel ik dan) en jouw lijf kan dit!!! 

@daniek
wat een fijn bericht om te lezen! Doet me echt goed. Ik kijk er ook wel naar uit, om hem te mogen ontmoeten en ik denk dat het ook heel mooi is. 
De pijn moeten we maar voor lief nemen denk ik dan. Of een ruggenprik..

Ik vond de weeën echt wel pijnlijk en ik riep weken voor de bevalling dat ik wilde proberen zonder pijn medicijnen maar als het niet ging dat ik het wel wilde.. nu ging het best snel allemaal en op het moment dat ik dacht dat ik het niet meer kon qua pijn, was ze er eigenlijk al. 
Geen een bevalling is hetzelfde dus je kan je nooit voorbereiden(ik had niks aan de puf cursus, al was het heel erg leuk hhaha) maar wat ik wil zeggen is dat je het beter kan proberen los te laten want het komt zoals het komt en gaat zoals het gaat en je kan er niks aan veranderen. En je word vast goed begeleid en alle clichés zijn waar, zodra die mini op je buik ligt, was alles de moeite waard!!

Ik vond de bevalling echt een toffe ervaring! Wat een oerkracht komt er uit je lijf. Heel gaaf om mee te maken.
Ik kijk dan ook met plezier uit naar de bevalling van kindje nr 2.

Ik had me voorgenomen dat ik niet van tevoren zou beslissen om wel of geen pijnstilling te nemen. Ik zou het op dat moment wel zien. Ik heb toen gevraagd om een ruggenprik toen het heftig werd en ze zeiden dat het nog wel even ging duren. Bij controle bleek ik toen ineens 9cm te hebben en kon dat niet meer. Dus toen op eigen kracht gedaan en dat was heel goed te doen!
Nu sta ik er weer zo in, ik zie het dan wel.

Enige wens die ik had was dat ik het kindje zelf wilde pakken als het eruit kwam, dat heb ik gedaan en wil ik bij de tweede ook.

Wilde ook heel graag een badbevalling maar door medische bevalling was dat niet mogelijk.

Geen zorgen, je kunt het en het is nog nooit blijven zitten ?

Heel begrijpelijk deze gedachten, maar probeer er niet te veel over na te denken! Wij vrouwen kunnen dit en zijn hier voor gemaakt! Natuurlijk is bevallen niets iets wat ik graag elke dag doet, maar ik heb tot 2x toe geen vervelende ervaring gehad!

Eerste keer heb ik een pompje gehad, omdat ik heel erg moe was, omdat ik al 3 dagen/nachten op was! Ook toen wilde ik eigenlijk geen pijnbestrijding

En tweede keer thuis zonder pijnbestrijding! En dat is me heel goed bevallen.. tuurlijk doet het pijn, maar zolang je rustig kan blijven en geen paniek krijgt is het echt wel te doen! En denk bij elke wee zooo deze heb gehad, komt nooit meer terug en ben weer een stukje dichterbij die kleine??

Hoi allemaal.
Ik ben ook bang voor de bevalling. 
Toevallig een onderzoek met eendenbek gehad en dit deed ook flink pijn.
Nu nog banger voor de bevalling. Als een eendenbek al zo'n drama is ?. Hoe moet dat dan met een bevalling.

#ANGSTIG.

Terug
Bovenaan